با توجه به قیمت بالایی که گوشی ها و در کل محصولات اپل دارد، گرفتن یک گارانتی برای گوشی آیفون یا سایر محصولات اپل کار معقولانه ای به نظر می رسد و قطعا در زمان خرید این گوشی ها به شما گزینه های زیادی برای گارانتی کردن گوشی های اپل پیشنهاد می شود. اما سوالی که بسیاری از کاربران دارند این است که آیا تمام این گارانتی ها معتبرند و می توانند پوشش های لازم را ارائه دهند؟ بهترین گارانتی اپل کدام است و اساسا چطور می توانند از بین چندین گزینه مختلف بهترین را انتخاب کنند. آیا گارانتی گوشی های اپل در ایران به این معنی است که اختصاصا و مستقیما خود کمپانی اپل گوشی های عرضه شده در ایران را ضمانت می کند یا خیر؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به تمام این سوالات پاسخ داده و به شما بگوییم که بهترین گارانتی برای گوشی اپل چیست و چطور باید آن را انتخاب کنید.
گارانتی برای گوشی آیفون به چه معناست؟
اساسا گارانتی برای گوشی یعنی شرکت فروشنده یا تولید کننده دستگاه تضمین می کند که اگر یک سری مشکلات برای گوشی پیش بیاید؛ شرکت موظف است خسارت وارد شده را جبران کند. این گارانتی معمولا یک مدت زمان مشخص برای مثال یک تا دو سال است و معمولا تعهد شرکت در قبال خسارت ها و مشکلاتی است که ربطی به کاربران ندارد. برای مثال اگر گوشی به صورت ناگهانی روشن نشود یا این که بعد از تنها دو تا سه ماه از خرید آن باتری گوشی از کار بیفتد یا مواردی از این دست شامل گارانتی می شود. از این رو قطعا داشتن گارانتی گوشی آیفون بسیار حائز اهمیت است. اما یک نکته بسیار مهم در خصوص گارانتی اپل در ایران وجود دارد و آن این است که بر خلاف سایر شرکت ها اپل در ایران هیچ نمایندگی فعالی ندارد. در نتیجه گارانتی هایی که برای گوشی های آیفون در ایران وجود دارد هیچ کدام به صورت رسمی از سمت شرکت اپل نیستند. در نتیجه گارانتی های شرکت اپل در ایران به چه صورت است؟
گارانتی های شرکت اپل در ایران به چه صورت است؟
اگر شرکت اپل در ایران نمایندگی ندارد پس محصولات این کمپانی چطور به صورت ضمانت شده فروخته می شوند؟ گارانتی برای گوشی اپل در ایران به این صورت است که یک شرکت شخص ثالث گارانتی های لازم برای محصولات اپل را ارائه می دهد. این شرکت ها به هیچ عنوان نماینده رسمی اپل نیستند و شرکت آنها را تایید نمی کند. اینجاست که پیدا کردن بهترین گارانتی برای گوشی های اپل یا بهتر است بگوییم بهترین و قابل اعتمادترین شرکتی که محصولات اپل را ضمانت کند چالش برانگیز می شود، چرا که شرکت های متعددی وجود دارند که گارانتی محصولات اپل را ارائه می دهند و تعدادشان هم کم نیست.
آنها در قالب نمایندگی اپل فعالیت دارند و خدمات مختلفی را به کاربران این دستگاه ها ارائه می دهند. اما بدون شک تمام این شرکت ها معتبر نیستند و نمی توان به خدمات آنها مطمئن بود. به همین دلیل است که برای مثال زمانی که برای خرید آیفون x به فلان فروشگاه مراجعه می کنید به شما می گوید که گوشی را با گارانتی شرکت x به شما می فروشد ولی فروشگاه بعدی همان محصول را با گارانتی شرکتی دیگر می فروشد.
چطور بهترین گارانتی برای گوشی اپل را انتخاب کنیم؟
حالا که تعداد شرکت هایی که گارانتی اپل را ارائه می دهند کم نیست، چطور می توان از بین آنها بهترین و مطمئن ترین گزینه را انتخاب کرد؟ اول از همه این که باید مطمئن شوید که نام شرکت ارائه دهنده گارانتی برای گوشی آیفون در لیست شرکت هایی است که توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تایید شده است و نام این شرکت ها در لیست شرکت های معتبر و مجاز برای گارانتی گوشی های اپل قرار دارد. شرکت هایی مانند آروند، مدیا پردازش، ایرانیان قائم همراه، سیب طلایی هوشمند، ماناتل پارس، دی تل، آسمان رایانه سخت افزار، سلوکام قشم، الماس سیستم و چند شرکت دیگر در لیست شرکت هایی هستند که می توان آنها را معتبر در نظر گرفت. اما باز هم الزاما معتبر بودن به معنی بهترین بودن نیست.
برای پیدا کردن بهترین گارانتی برای گوشی های اپل بهتر است پیشینه شرکت و خدماتی که ارائه می دهد را بررسی کرد. تحقیق و پرس و جو در خصوص عملکرد شرکت مذکور از سایر کاربرانی که قبلا تجربه داشتن گارانتی این شرکت ها را داشته اند هم می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین گزینه باشد. خود فروشنده ها هم معمولا برخی از شرکت ها و گارانتی ها را پیشنهاد می کنند که بهتر است زیاد بر این اساس تصمیم گیری نکنید. شما باید بررسی کنید و ببینید که آیا شرکت مورد نظر به سرعت به درخواست های مشتریان رسیدگی می کند یا این که اصلا به تعهداتی که در قرارداد ذکر شده پایبند است و به آنها عمل می کند یا خیر. این نکات مهمی است که در زمان انتخاب بهترین شرکت برای گارانتی اپل باید به آنها توجه کرد.
همین حساسیتی که نسبت به گارانتی وجود دارد باید نسبت به انتخاب فروشگاه محصولات اپل هم وجود داشته باشد، شما باید مطمئن شوید که رجیستری آیفون به درستی انجام شده باشد.
چه خدماتی شامل گارانتی اپل می شود؟
اگر بهترین گارانتی برای گوشی آیفون را تهیه کردید می توانید انتظار چه نوع خدماتی را داشته باشید؟ گارانتی محصولات آیفون در ایران محدودیت های زیادی دارد و این گارانتی به معنای ضمانت صد در صدی محصولات نیست. یعنی نمی توان انتظار داشت که هر مشکلی در دستگاه شامل گارانتی شود. آب خوردگی، مفقودی، خرابی در اثر سقوط و ضربه به گوشی و هر نوع مشکلی که در اثر دخالت کاربران برای گوشی اتفاق بیفتد شامل گارانتی نمی شود. برای مثال شکستن ال سی دی و نیاز به تعمیر و تعویض ال سی دی آیفون شامل گارانتی نمی شود. حتی خدمات و پشتیبانی هایی که شرکت های مختلف ارائه می دهند هم ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب بهترین گارانتی برای گوشی آیفون خود لیست خدمات و مواردی که شامل گارانتی می شوند را به دقت بررسی کنید.
پیشنهاد سایت: مشکل خاموش شدن آیفون
آیا باید گوشی آیفون را با گارانتی خریداری کرد؟
اول از همه در نظر داشته باشید که شما برای خرید آیفون با گارانتی باید هزینه کنید. در واقع این ضمانت نامه شرکتی همراه با یک هزینه به شما داده می شود. در نتیجه گاهی این سوال برای کاربران ایجاد می شود که اصلا گارانتی کردن آیفون ارزشش را دارد یا خیر. با وجود تمام کاستی و کم و زیادهایی که برای دریافت بهترین گارانتی برای گوشی آیفون وجود دارد اما این کار مزیت های خود را داشته و بهتر است که گوشی آیفون را به همراه یک ضمانت نامه معتبر شرکتی خریداری کنید.
اول از همه این که اگر گوشی دارای یک ایراد پایه ای باشد که به کارخانه سازنده ربط داشته باشد قطعا با گارانتی می توان آن را تعویض کرد. خصوصا اگر قطعات به کار رفته در گوشی معیوب باشند و بدون این که کاربران موجب خرابی آن شده باشند قطعه نیاز به تعویض داشته باشد، گارانتی شامل تعویض قطعات معیوب می شود. در نهایت نیز می توان با تکیه به گارانتی آیفون مشکلات نرم افزاری آیفون را برطرف کرد.