جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر شارژر مک بوک

شارژر مک بوک هم ممکن است مثل دیگر قطعات این دستگاه دچار ایراداتی شده و به درستی کار نکند. در این صورت احتمالا لپ تاپ به درستی شارژ نشده و مشکلاتی در عملکرد آن ایجاد می شود. برای تعمیر شارژر لپ تاپ اپل، باید اول بخش های مختلف شارژر شامل کابل، آداپتور، برد و … بررسی شوند. سپس تعمیرکار بر حسب این که کدام بخش و تا چه اندازه آسیب دیده است، آن را ترمیم می کند.

ممکن است نیاز به تعویض قطعات باشد و یا این که امکان ترمیم شارژر وجود نداشته باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری را در مورد شارژر مک بوک و نحوه عیب یابی و ترمیم این قطعه به شما ارائه می دهیم.  اگر نیاز به دریافت خدمات تخصصی تر داشتید، می توانید از تیم تعمیرات مک بوک در نمایندگی اپل مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیر شارژر مک بوک با گارانتی معتبر

نحوه تعمیر شارژر مک بوک اپل

اهمیت این شارژر در امنیت بالای آن می باشد. همان طور که می دانید MagSafe از دو واژه ی مجزا Magnetic و   Safe تشکیل شده است. اولی به معنای مغناطیسی و دومی به معنای امن و ایمن. دلیل این نامگذاری این است که شارژر مک بوک اپل به طور مغناطیسی به جک برق می چسبد و در عین حالی که به دستگاه برق می رساند و آن را شارژ می کند و امکان جداسازی آن از دستگاه بدون هیچ گونه مشکلی فراهم است. به طوری که اگر به ناگاه به کانکتور و سیم برخورد کنید، شارژر به راحتی از مک بوک جدا می شود و هیچ آسیبی به دستگاه نمی رسد. در صورت آسیب دیدگی این قطعه امکان تعمیر آن در واحد تعمیرات مک بوک وجود دارد. 

چه موقع اقدام به تعمیر شارژر مک بوک کنیم؟

از کار افتادن برد آداپتور

شارژر لپ تاپ اپل دارای یک آداپتور است که اگر برد آن آسیب دیده یا از کار بیفتد، عملیات شارژ لپ تاپ انجام نمی شود. در این شرایط ممکن است حتی باتری مک بوک هم تحت تاثیر قرار گرفته و به مرور زمان آسیب ببیند. با توجه به این که ورودی آداپتور دارای برق AC 220v است، بسیار مهم است که تعمیر شارژر مک بوک و تست آن توسط تعمیرکاران مجرب و با استفاده از ابزار مخصوص انجام شود؛ پس خودتان اقدامی برای این منظور نکنید!

اگر شارژر مک بوک شما درست کار نمی کند و مدام قطع و وصل می شود، ممکن است کابل آن آسیب دیده باشد. خرابی یا پوسیدگی کابل شارژ، روند شارژ را مختل می کند و اگر از شارژر لپ تاپ تان به درستی نگهداری و استفاده نکنید، احتمال پوسیدگی و خرابی این کابل بالاست. گاهی هم یک ایراد در اتصالات داخلی کابل وجود دارد که مانع از کارکرد درست شارژر می شود.

از کار افتادن قطعات مدار

از کار افتادن قطعات مدار هم مشکل دیگری است که عملکرد و کیفیت کار شارژر لپ تاپ اپل را مختل می کند. مدار پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یا NTC یا خازن های  مدار RLC اولیه  و خازن، اصلی ترین قطعات مدار هستند که از کار افتادن آنها موجب مختل شدن کار شارژر می شود. برای ترمیم شارژر مک بوک در این شرایط، باید تمامی اجزای مذکور بررسی شده و در صورت نیاز، تعویض شوند.

پورت MagSafe را چک کنید

پورت مگاسیف ممکن است در اثر نفوذ گرد و غبار قادر به عملکرد نباشد در نتیجه بهتر است در وهله ی اول آن را چک کنید. کثیفی های داخل پورت اجازه شارژ شدن دستگاه توسط شارژر را نمی دهند، زیرا شارژر مک بوک نمی تواند چفت سیستم شود. در نتیجه فرآیند شارژ دستگاه انجام نمی شود.

برای تعمیر شارژر مک بوک، SMC را ریست کنید

اگر با راه حل های بالا مشکل شارژر مک بوک حل نشد، تنها راه ریست کردن SMC است. SMC مخفف System Management controller  است. SMC یک سیستم کنترل کننده انواع سخت افزار در سیستم مک است. سیستم SMC مرکزیت این دستگاه و به عبارتی قلب آن می باشد. با ریست کردن این سخت افزار بعضی از مشکلات سیستمی حل می شود و امکان رفع اختلالات شارژر لپ تاپ توسط این سیستم امکان پذیر است. در صورتی که هیچ یک از روش های ذکر شده کارساز نبود بهتر است یک شارژر جدید و اورجینال خریداری کنید.

تعمیر شارژر لپ تاپ اپل

اولین کار برای تعمیر شارژر لپ تاپ اپل این است که چک کنید که شارژر به درستی در پورت مربوطه قرار گرفته باشد؛ برای اطمینان از کارکرد، آن را در دیگر پورت ها متصل کرده و بینید اتصال برقرار می شود یا نه. دقت کنید که آیا علائمی نظیر پارگی یا زدگی بر روی سیم شارژر وجود نداشته باشد. در صورت وجود خراشیدگی و پارگی در سطح سیم شارژر لازم است برای تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید.

تعمیر لپ تاپ در  تهران

همان طور که می دانید لپ تاپ های تولید شده توسط شرکت اپل با عنوان مک بوک و در مدل های ایر و پرو وارد بازار شده اند. با توجه به اینکه کیفیت کلیه ی کالاهای تولید شده توسط کمپانی اپل بسیار بالا است اما ممکن است این دستگاه نیز در مواقعی با مشکلاتی رو به رو شود. به همین منظور واحد تعمیرات مک بوک در تهران با بهره مندی از متخصصان حرفه ای و مجرب می تواند انواع عیوب نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه را در مدت زمانی کوتاه برطرف نماید. خدمات ارائه شده در این نمایندگی تنها محدود به تعمیرات لپ تاپ اپل نیست بلکه فروش این محصولات به صورت اورجینال را نیز شامل می شود.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل در راستای رفاه بیشتر مشتریان می تواند کلیه خدمات فروش و پس از فروش تولیدات کمپانی اپل را ارائه کند. ضمن آن که کلیه ی محصولات ارائه شده در این نمایندگی برای کاربران تضمین می شود. تمامی محصولات به صورت اورجینال به فروش می رسند. مشتریان می توانند با مراجعه به نمایندگی تعمیرات اپل کلیه ی اطلاعات مورد نیاز خود را از مشاوران دریافت نمایند. تعمیرات اپل نیز در واحدی مجزا و با دسترسی به ابزارآلات به روز و مدرن انجام می شود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات مرتبط با چگونگی ارائه ی خدمات با کارشناسان ما تماس گرفته و کلیه اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.