جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر ال سی دی مک بوک

اگر نمایشگر لپ تاپ اپل شما شکسته یا به هر دلیل دیگری تصاویر را درست نشان نمی دهد، راهنمای تعمیر ال سی دی مک بوک را دنبال کنید. در این مقاله نکاتی کاربردی را در خصوص نحوه تعمیر نمایشگر لپ تاپ apple ، چگونگی تعویض این قطعه و نیز مشکلات و ایرادات آن ارائه می دهیم. البته تعمیر و تعویض ال سی دی مک بوک یک کار تخصصی است و به هیچ عنوان نباید توسط افراد مبتدی و بدون استفاده از تجهیزات و ابزار مخصوص انجام شود.

اما راهنمای تعمیر ال سی دی مک بوک اطلاعاتی را به شما می دهد تا در صورت مواجهه با مشکل و ایراد در این قطعه، مسیر راحت تری برای برطرف کردن آن طی کنید. در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی، تیم تعمیرات لپ تاپ در نمایندگی اپل مرکز سخت افزار ایران در خدمت شما هستند.

تعمیر ال سی دی مک بوک با گارانتی

مشکلات رایج ال سی دی مک بوک

یکی از رایج ترین مشکلاتی که تکنسین ها هنگام تعمیر ال سی دی مک بوک با آن مواجه می شوند، عدم نمایش تصویر است. یعنی لپ تاپ روشن شده و صدای فن به گوش می رسد، اما هیچ تصویری در صفحه نمایش پخش نمی شود. در این شرایط اگر ایراد از کارت گرافیک و مادربرد نباشد، تکنسین اقدام به ترمیم یا تعویض صفحه نمایش می کند. مشاهده نور کم رنگ و یا هاله ای از تصویر در ال سی دی هم مسئله دیگری است که تعمیرات نمایشگر لپ تاپ اپل را ضروری می سازد.

گاهی هم لپ تاپ روشن می شود و تصویر هم نمایش داده می شود، اما پس از مدتی ناگهان تصویر از بین رفته و صفحه نمایش سیاه می شود. در این شرایط هم اگر قطعات دیگر مشکل نداشته باشند، باید اقدام به تعمیر ال سی دی مک بوک اپل و بعضا تعویض این قطعه کرد. شکستن نمایشگر، آبخوردگی لپ تاپ و مشکلات نرم افزاری را نیز نباید نادیده گرفت.

هزینه تعمیر ال سی دی مک بوک چقدر است؟

به طور کلی هزینه تعمیرات نمایشگر لپ تاپ، به ویژه لپ تاپ های اپل بالاست. با این حال تا زمانی که این قطعه به طور کامل بررسی و عیب یابی نشود، نمی توان قیمت دقیقی برای تعمیر آن اعلام کرد. اگر ایراد از فلت ها باشد و شکستگی و آسیب دیدگی خاصی در صفحه نمایش وجود نداشته باشد، مبلغ پرداختی کمتر است. اما در صورت شکستن نمایشگر، راهی جز تعویض آن نیست.

در این صورت با توجه به گران بودن نمونه اورجینال ال سی دی لپ تاپ apple باید خودتان را برای پرداخت مبالغ بالا آماده کنید. تکنسین های نمایندگی اپل پس از عیب یابی دقیق نمایشگر، هزینه تعمیر ال سی دی مک بوک را برآورد و به شما اعلام می کنند. البته قیمت اعلام شده تقریبی است و امکان تغییر آن وجود دارد.

تعمیر و تعویض ال سی دی مک بوک

تعویض و تعمیر ال سی دی مک بوک یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات اپل است که به دلیل استفاده از سازگارترین تجهیزات مرتبط با این بخش از دستگاه در بالاترین سطح کیفی انجام می پذیرد. شما کاربران گرامی می توانید با مشاهده هر گونه اختلال درعملکرد و ساختار صفحه نمایش مک بوک خود به این مرکز مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید. کارشناسان ما در مرکز تعویض و تعمیر ال سی دی مک بوک پس از عیب یابی صحیح و کارشناسانه و بررسی تخصصی این بخش از دستگاه، امکان تعویض و یا تعمیر آن را با شما در میان گذاشته و در پایان، دستگاهی کامل و بی عیب و نقص به شما تحویل می دهند.

برخلاف دیگر مراکز، در صورت نیاز به تعویض ال سی دی مک بوک، از قطعات اورجینال و شرکتی موجود در آرشیو نمایندگی تعمیر اپل استفاده خواهد شد و تعویض این قطعه‌ صرفاً با کسب اجازه از صاحب دستگاه انجام خواهد گرفت. پس از اتمام تعمیر و تست دستگاه توسطِ کارشناسانِ دیگر حاضر در این مجموعه، با صاحب دستگاه جهت تحویل دستگاه تماس گرفته خواهد شد. در نهایت، با حضور صاحب دستگاه، محصول تعمیر شده در واحد تعمیر ال سی دی مک بوک تست شده تا از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.

آموزش تعویض LCD مک بوک

آندسته از کاربرانی که قصد تعویض LCD مک بوک خود را دارند، می‌توانند با مراجعه به بخش زیر آموزش‌های لازم در این زمینه را دریافت نمایند. در بخش زیر مراحل تعویض ال سی دی مک بوک اپل به صورت مرحله به مرحله و گام به گام آورده شده است.

1. بازکردن قاب پشتی

برای این کار می‌بایست ده پیچ موجود در قاب پشتی را باز نمایید. این ده پیچ عبارتند از: سه پیچ نوع Phillips14.4 میلیمتری (قرمز)، سه پیچ نوع Phillips3.5 میلیمتری (نارنجی) و  چهار پیچ شانه ای نوع Phillips3.5 میلیمتری (زرد). پس از این کار انگشتان خود را نزدیک دریچه قرار دهید و قاب پشتی را از بدنه MacBook بلند کنید. قاب پشتی را جدا کنید.

2. جدا کردن باتری مک بوک

در این مرحله از تعویض LCD مک بوک، با استفاده از لبه spudger (ابزار مخصوص تعمیر) رابط باتری محفظه که بر روی برد منطقی قرار دارد را بلند نمایید. توصیه می‌شود بلند کردن رابط باتری از دو سمت انجام شود تا به راحتی از محفظه خود جدا شود. در ادامه کابل باتری را از محفظه روی برد منطقی کمی خم کنید تا از تصال آن در حین کار به صورت اتوماتیک جلوگیری شود.

3. خارج کردن AirPort/Bluetooth

در ادامه روند تعویض LCD مک بوک، رابط کابل نواری AirPort/Bluetooth را با استفاده از انتهای مسطح spudger، از محفظه خود که بر روی برد منطقی قرار دارد، خارج نمایید. در ادامه کابل دوربین را از محفظه خود که روی برد منطقی قرار دارد با احتیاط خارج کنید. کابل را موازی با سطح برد منطقی بکشید.

توجه: کشیدن کابل به سمت بالا امکان آسیب به برد منطقی یا خود کابل را در پی خواهد داشت.

در هنگام جدا کردن کابل دوربین از محفظه امنیتی چسبنده خود به ساب ووفر و بست AirPort/Bluetooth کابل نواری AirPort/Bluetooth را با دقت کنار بزنید. در این مرحله می‌توایند جداسازی کابل دوربین را از زیر دستگیره محافظ که به بست AirPort/Bluetooth قلاب شده است انجام دهید.

آموزش تعویض lcd لپ تاپ اپل

4. جداسازی رابط آنتن

در این مرحله از تعویض LCD مک بوک، می‌بایست سه رابط آنتن باقیمانده جدا شود. در ادامه کابل‌های آنتن‌ها را از شکاف هایشان روی بست AirPort/Bluetooth جدا نمایید. در ادامه این پنج پیچ را باز نمایید: دو پیچ نوع Phillips10.3 میلیمتری (قرمز)، دو پیچ نوع Phillips3.1 میلیمتری (نارنجی) و یک پیچ نوع Phillips5 میلیمتری (زرد). مجموع AirPort/Bluetooth و ساب ووفر را از ناحیه ای نزدیک به وسط دیسک اپتیکال به سمت بالا بکشید تا زمانی که از یکدیگر جدا شوند. در ادامه جداسازی مجموع AirPort/Bluetooth را انجام دهید.

توجه: در آنتنی که در گوشه‌ای از قاب بالایی قرار دارد، اتصالی وجود دارد. در حین کار مراقب باشید که این اتصال دچار شکستگی نشود.

5. صفحه نمایش

در ادامه فرایند تعویض LCD مک بوک، می‌بایست دو عدد از سه پیچ نوع T8 Torx6 میلیمتری که ضلع راستی صفحه نمایش را به قاب بالایی متصل کرده است، باز شود.

نکته: در این مرحله، از جدا کردن تک پیچ باقیمانده که صفحه نمایش را به قاب بالایی متصل کرده است، خودداری کنید.

در ادامه می‌بایست لایه پلاستیکی‌ای را که به قفل کابل داده صفحه نمایش متصل شده است، گرفته و به سمت ورودی DC داخل کامپیوتر چرخانده شود. کابل داده صفحه نمایش را مستقیماً از جایگاه خود که روی برد منطقی قرار دارد، بکشید.

توجه: به دلیل شکنندگی محفظه اکیداً توصیه می‌شود کابل داده صفحه نمایش به سمت بالا کشیده نشود. برای این کار، بهتر است کابل به صورت موازی با سطح برد منطقی کشیده شود.

این مقاله را از دست ندهید: آموزش نحوه شخصی سازی صفحه ورود مک بوک

6. باز کردن پیچ‌ها

در ادامه روند تعویض LCD مک بوک، می‌بایست این دو پیچ را باز نمایید: یک پیچ نوع Phillips8.6 میلیمتری (قرمز) و یک پیچ نوع Phillips5.5 میلیمتری (نارنجی). پس از باز کردن پیچ‌ها، گیره کابل داده صفحه نمایش را از قاب بالایی جدا سازید. پس از این کار، تکه نوار چسبی فوم که پیچ های صفحه نمایش نزدیک به برد ورودی MagSafe DC را پوشانده است را جدا کنید. دو عدد از سه پیچ نوع T8 Torx6 میلیمتری را باز کنید. این دو پیچ ضلع راست صفحه نمایش را به قاب بالایی متصل کرده‌اند.

توجه: از باز کردن تک پیچ باقیمانده که صفحه نمایش را به قاب بالایی متصل کرده است، خودداری کنید.

آموزش تعویض ال سی دی مک بوک

7. باز کردن مک بوک

در این مرحله از تعویض LCD مک بوک، می‌بایست مک بوک، را باز کنید به گونه ای که صفحه نمایش عمود بر قاب بالایی باشد. دستگاه را چنانکه در تصویر زیر می‌بینید روی میز قرار دهید. در حالیکه که با دست چپ خود صفحه نمایش و قاب بالایی را با هم نگه داشته اید، پیچ نوع T8 Torx باقیمانده را از بست پایینی صفحه نمایش باز کنید.

نکته: در درست نگه‌داشتن مک بوک دقت کنید. برای این کار بهتر است با دست چپ خود صفحه نمایش و قاب بالایی را با هم نگه دارید. در صورتی که دستگاه به درستی نگه داشته نشود، امکان افتادن و آسیب صفحه نمایش و قاب بالایی وجود دارد.

8. مراحل نهایی و تعویض LCD مک بوک

در این مرحله می‌بایست پیچ نوع T8 Torx باقیمانده که صفحه نمایش را به قاب بالایی متصل می کند را باز کنید. قاب فوقانی مک بوک را با دست راست خود بگیرید و آن را به آرامی به سمت بالای صفحه نمایش بچرخانید تا جداسازی بست بالایی صفحه نمایش از لبه قاب بالایی صورت گیرد. صفحه نمایش را به آرامی از قاب بالایی به خارج بچرخانید. صفحه نمایش را به سمت بالا بکشید و از قاب بالایی جدا کنید.

توجه: در این کار به بست‌ها و کابل‌های موجود در دستگاه دقت نمایید تا از صدمه و خرابی دوچندان به دستگاه پیشگیری کرده باشید.

جداسازی ال سی دی معیوب در این مرحله انجام شده و می‌توانید تعویض LCD مک بوک را با یک نمونه اورجینال و سالم به پایان برسانید.

فیلم آموزش تعویض ال سی دی مک بوک macbook

واحد تعمیر ال سی دی لپ تاپ اپل

واحد تعمیر ال سی دی مک بوک ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های تعمیر، ترمیم و بهسازی مرتبط با این بخش از مک بوک است. دارندگان مک بوک های اپل می توانند با بروز هرگونه اشکال و ناکارامدی در این بخش از دستگاه به مرکز تعمیر ال سی دی مک بوک مراجعه کرده  تخصصی ترین سرویس های مرتبط را دریافت نمایند. کارشناسان ما در واحد تعمیر ال سی دی Macbook، پس از بررسی دقیق دستگاه و طی فرآیندهای عیب یابی، سطح خرابی پیش آمده در صفحه نمایش را مشخص کرده و بسته به میزان خرابی، اقدام به تعمیر و یا تعویض ال سی دی مک بوک می نمایند.

در صورتی که خرابی پیش آمده در lcd مک بوک اندک بوده و امکان بهبود آن وجود داشته باشد، از تعویض آن صرف نظر شده و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر ال سی دی مک بوک آغاز می گردد. در غیر اینصورت –یعنی در شرایطی که تعمیر ال سی دی ممکن نباشد- کارشناسان ما در تعمیرگاه مرکزی اپل، پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه، اقدام به تعویض ال سی دی می نمایند.

واحدهای تعمیرات اپل

تعمیر ال سی دی مک بوک اپل با توجه به ساختار ویژه و منحصربه‌فرد این محصول، نیازمند تجهیزات خاصی است که سازگاری و تناسب لازم با پیکربندی آن را داشته باشد. عدم توجه به تفاوت‌های ساختاری و سیستمی این محصول در حین تعمیر سبب می‌گردد تا عیب‌یابی کارشناسی و صحیحی انجام نپذیرد و به تبع آن اقدامات صورت گرفته جهت تعمیرات اپل نتیجه مطلوبی در پی نداشته باشند. از همین روست که نمایندگی تعمیرات اپل زبده ترین تعمیرکاران این حوزه را به همکاری فراخوانده و آنان را به پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری های این حوزه مجهز ساخته است. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی محصول خویش تخصصی ترین خدمات و سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایید. واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی می گردند.

نمایندگی اپل

نمایندگی تعمیرات اپل بهترین مکان برای آن دسته از کاربرانی است که دارنده یکی از محصولات اپل هستند اما در حال حاضر دستگاه مورد استفاده آنها به هر دلیل دچار خرابی و اختلال شده است. حتما شما نیز می دانید که کمپانی اپل تاکنون اجازه راه اندازی یک نمایندگی رسمی در کشور ما را صادر نکرده است از این رو هیچ مرکزی نمی تواند مدعی نمایندگی اپل را داشته باشد. نمایندگی تعمیرات اپل جهت رفع این نقصان درصدد برآمده است تا کلیه خدمات مورد نیاز کاربران اپل را در زمینه تعمیر و ترمیم دستگاه هایشان به آنها ارائه نماید.

به عبارتی دیگر نمایندگی اپل به منظور تأمین نیازها و درخواست های آندسته از کاربرانی راه اندازی شده است که دارنده یکی از محصولات اپل هستند و دستگاه آنها در حال حاضر دچار خرابی و نقص گشته است. چنین کاربرانی می توانند با مراجعه به نمایندگی تعمیرات اپل تمامی خدمات تخصصی مورد نیاز خویش را دریافت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید