جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیرات اپل واچ

تعمیرات اپل واچ یکی دیگر از خدمات ارائه شده به هموطنان گرامی از سوی کارشناسان حاضر در مرکز اپل می‌باشد. تعمیرات اپل واچ در این مرکز توسط کارشناسانِ باتجربه و زبده‌ای انجام می‌پذیرد که ضمن بهره‌مندی از دانش روز دنیا و تسلط به تمامی قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل واچ، تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار دارند که تعمیرات اپل واچ را برای آن‌ها بسیا حرفه‌ای‌تر و آسان‌تر ساخته است.

اپل واچ در واقع نخستین محصولی است که پس از استیو جابز و در دوران مدیریت تیم کوک به بازارهای جهانی عرضه شد. اگرچه پیش از عرضۀ این گجت از سوی شرکت اپل، غالبِ افراد نگاه خوش‌بینانه‌ای به این ابزار نداشتند، اما با عرضۀ این محصول از سوی کمپانیِ خوش‌نامی همچون اپل، نگاه‌ها به این محصول تغییر یافت و با استقبال بسیاری از سوی کاربران روبه‌رو شد.

تعمیرات اپل واچ

هزینه تعمیرات اپل واچ

آیا می دانید که در صورت خرابی اپل واچ، باید چقدر برای تعمیر آن هزینه کنید؟ هزینه تعمیرات اپل واچ تا حد زیادی بستگی به شدت و نوع آسیب دیدگی آن دارد. اگر قطعات قابل ترمیم باشند، نیاز به پرداخت مبلغ خیلی زیادی نیست. همچنین در صورتی که ایراد از نرم افزار ساعت یا گوشی باشد، قیمت تعمیرات بالا نیست.

اما در صورت نیاز به تعویض قطعاتی همچون نمایشگر، باید خودتان را برای پرداخت مبلغ بالایی آماده کنید. البته همکاران ما در نمایندگی اپل به شماره تلفن 54114-021، تلاش می کنند که هزینه تعمیر اپل واچ منصفانه باشد و کیفیت خدمات ارائه شده نیز در بالاترین سطح قرار داشته باشد.

مشکلات رایج اپل واچ Apple Watch

اپل واچ ها اگر چه کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای دارند اما این محصولات نیز گاه به دلیل خرابی قطعات و گاه به دلیل عدم استفاده درست کاربر دچار خرابی می‌شوند. خوشبختانه بسیاری از اشکالات پیش آمده در اپل واچ چندان جدی نبوده و با اندک دستکاری سخت افزاری و یا نرم افزاری برطرف می‌گردند.

کسب اطلاعات در این زمینه می‌تواند راهنمای بسیاری خوبی برای کاربران در رفع اشکالات پیش آمده در سریع‌ترین زمان ممکن باشد. در بخش‌های آتی رایج ترین ایرادات اپل واچ و روش‌های موجود جهت تعمیر اپل واچ را با شما کاربران گرامی به اشتراک می‌گذاریم.

ایرادات بلوتوث

افراد زیادی از مشکلات بلوتوث و اتصال ناموفق بین گوشی و ساعت هوشمند اپل شکایت دارند. کانکت نشدن و یا قطع و وصلی های مکرر، برخی از مشکلاتی هستند که بسیاری از دارندگان اپل واچ با آن مواجه شده اند. معمولا در این شرایط یا فاصله زیادی بین ساعت و گوشی وجود دارد و یا اپل واچ به طور کامل قطع شده است.

گاهی با تغییر مکان دستگاه به سمتی از بدن که اپل واچ در آن قرار دارد و یا بستن ساعت روی دست دیگر، مساله حل شده و می توانید به راحتی از بلوتوث استفاده کنید. با این حال بد نیست که Airplane  را در گوشی خود فعال و غیر فعال کنید. همچنین می توانید از بخش Settings وارد بلوتوث شده و آن را خاموش و روشن کنید.

عمر کم باتری

مشکل رایج دیگری که در بخش تعمیرات اپل واچ به آن رسیدگی می شود، عمر پایین باتری است. به طور متوسط باید بتوانید یک روز کامل از این گجت استفاده کنید. اگر عمر باتری اپل واچ کمتر بود، احتمالا ایرادی به وجود آمده است. پیشنهاد می شود ساعت را در حالت ذخیره شارژ قرار دهید تا تنها زمان را به شما نشان دهد. اگر ایراد از طریق انجام تنظیمات برطرف نشد، نیاز به عیب یابی و تعمیر ساعت توسط کارشناسان نمایندگی apple است.

شارژ نشدن اپل واچ

یکی از گلایه‌های نسبتاً رایج کاربران در کار با گجت محبوب، شارژ نشدن اپل واچ است. از همین رو نخستین راهنمای تعمیر اپل واچ را به این موضوع اختصاص می‌دهیم. کاربرانی که با مشکل شارژ نشدن اپل واچ مواجه می‌شوند باید این موضوع را به خاطر داشته باشند که در صورت تخلیه شدن کامل باتری ساعت، نمایش آیکون شارژ باتری با چند ثانیه تأخیر همراه خواهد بود. برای رفع این مشکل مراحل زیر را امتحان کنید:

  • در صورت نو بودن اپل واچ، آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ پلاستیک یا شی دیگری به ساعت و شارژر وصل نشده باشد.
  • برای شارژ اپل واچ صرفاً از شارژر و آداپتور اصلی اپل واچ استفاده نمایید.
  • مطمئن شوید که سطح سوکت شارژ تمیز باشد و هر قاب یا شی را که در راه است، بردارید.
  • در صورت تداوم اشکال پیش امده بهتر است جهت تعمیر اپل واچ به یکی از مراکز مجاز و استاندارد تعمیرات اپل مراجعه نمایید.
  • برای تست کابل، آن را به سوکت لپ تاپ، کامپیوتر شخصی یا آداپتوری دیگر وصل نمایید.
  • تا زمان ظاهر شدن اسلایدر، دکمه کناری اپل واچ را نگه دارید. در ادامه Power Off را به سمت راست بکشید و دکمه کناری را برای روشن شدن ساعت بگیرید. مجدداً دکمه کناری اپل واچ را تا زمان ظاهر شدن اسلایدر، نگه دارید. سپس Power Off را به سمت راست بکشید. سپس برای حداقل 10 ثانیه دکمه کناری و Digital Crown را با هم نگه دارید تا لوگوی اپل به نمایش درآید.
  • تنها کار باقی مانده آن است که برنامه اپل واچ موجود در آیفون را باز کنید و از طریق بخش General در Reset گزینه Erase all Content and Settings را انتخاب نمایید.
تعمیرات تخصصی apple watch

وصل نشدن بلوتوث اپل واچ و قطعی‌های آن

یکی دیگر از گلایه‌های کاربران اپل واچ، وصل نشدن بلوتوث آن و قطعی‌های مکرر آن است. این قطعی گاه در شرایطی اتفاق می‌افتد که فاصله آیفون و اپل واچ کم است. برخی از کاربران نیز از وجود اشکال در بلوتوث با هدفون‌ها گزارش داده‌اند. برای تعمیر اپل واچ در این شرایط راه‌هایی وجود دارد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود.

  • به عنوان کاربر اپل واچ همیشه این مسئله را مدنظر داشته باشید که فاصله برای بلوتوث بسیار مهم است. برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که در صورت قرار دادن اپل واچ در وضعیتی خاص، عملکرد آن بهتر شده است. اگر شما نیز با مشکل قطعی بلوتوث مواجهه شده‌اید می‌توانید اپل واچ را روی مچ دست دیگر‌تان ببندید. در برخی شرایط همین تغییر کوچک سبب رفع اشکال پیش آمده شده است.
  • در صورتی که مشکل اپل واچ مربوط به اتصال به هدفون و دستگاه‌های پخش موسیقی دیگر است، بهتر است جهت سینک و همگام‌سازی فهرست آهنگ‌های اپل واچ اقدام کنید و بلوتوث آیفون خود را خاموش کنید. با این کار پخش موسیقی بدون قطع‌شدن‌های مکرر بلوتوث انجام می‌شود.
  • در صورتی که گوشی آیفون برای شما مشکل‌ساز شده، ابتدا اپل واچ را از حالت جفت بودن خارج کنید. سپس با ضربه بر روی Apple watch و انتخاب Unpair Apple Watch بر روی گزینه Unpair ضربه بزنید. این کار ممکن است نیاز به زمان داشته باشد. پس از انجام مجدداً جهت برقراری ارتباطات اقدام نمایید.
  • گزینه پیشنهادی دیگر ما برای تعمیر اپل و اچ و رفع مشکل پیش آمده پاک‌کردن تمام محتوا و تنظیمات اپل واچ است. برای این کار به قسمت Setting رفته و وارد بخش General و سپس Reset شوید. در این بخش گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. اپل واچ خود را با آیفون و سایر دستگاه‌ها سینک کنید.

خدمات تخصصی تعمیر اپل واچ

ذکر توضیحات فوق و بررسیِ برخی از ویژگی‌های اپل واچ از آن روست تا مخاطبان به خاص بودن این ابزار واقف گشته و آگاهی یابند که تعمیرات اپل واچ می‌بایست به دست تعمیرکاران و کارشناسان زبدۀ این حوزه انجام پذیرد؛ کارشناسانی که طی دوره‌های تخصصی با تمامی قطعات و ویژگی‌های اپل واچ آشنا شده و مهارت لازم را کسب کرده باشند. برخی از خدمات ارائه شده در این مرکز در زمینه تعمیرات اپل واچ عبارتند از:

  • تعمیرات اپل واچ و تعویض باتری اپل واچ
  • تعمیرات اپل و اچ و تعویض صفحه نمایش اپل واچ
  • تعمیرات اپل واچ و تعمیرات مربوط به آنتن NFC اپل واچ
  • تعمیرات اپل واچ در زمینه تعمیر صفحه OLED
  • تعمیرات اپل واچ در زمینه تعمیرات بخش adhesive
  • تعمیرات اپل واچ در زمینه تعمیرات بخش دیجیتالیزر هم‌جوش اپل واچ

اپل واچ هم‌ اکنون در سه سطح به بازارهای جهانی عرضه می‌شود که عبارتند از:

اپل واچ:

سری نخست ساعت‌های اپل واچ می‌باشند که در بدنه آن‌ها از فولاد ضدزنگ استفاده شده است. بخش پشتی آن از جنس سرامیک بوده و روکشی از کریستال یاقوت کبود برای محافظت در مقابل خراشیدگی بر روی صفحه‌ی آن کشیده شده است.

اپل واچ اسپورت:

بدنۀ اپل واچ اسپورت متریالی از جنس آلومینیوم دارد. بخش پشتی اپل واچ اسپورت از کامپوزیت، و شیشۀ آن از نوع Ion-X است.

اپل واچ ادیشن:

 قسمت پشتی اپل واچ ادیشن از سرامیک ساخته شده است. صفحه نمایش این چجت از متریال فوق‌العادۀ یاقوت کبود است. اپل واچ ادیشن بدنه‌ای ازجنس طلای ۱۸ عیاردارد.

قابلیت های اپل واچ

امکانات و قابلیت‌های اپل واچ

امکان نصب برنامه‌های جدید : از جمله مهم‌ترین برتری‌های اپل ‌واچ درمقایسه با ساعت‌های هوشمند دیگر و به‌ویژه ساعت‌های اندرویدی، امکان نصب برنامه‌های جدید در آن‌ها است. البته برنامه‌های بسیاری به صورت پیش‌فرض در اپل واچ طراحی شده که تقریباً می‌توانند تا حدود زیادی نیاز کاربران را برطرف سازند. با این وجود امکان دارد شما نیاز به برنامه های بیشتری داشته باشید، که در این صورت می توانید برنامه ی مورد نظر خود را روی این ساعت زیبا نصب نمایید. ازجمله این برنامه‌ها می توان به تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی و یا بازی‌های ریز و درشت اشاره کرد که به راحتی بر روی اپل واچ نصب می شوند.

قابلیت پخش موسیقی: اپل واچ همچون آیپاد قادر به پخش موسیقی است و شما می‌توانید با استفاده از آن از دنیای موسیقی لذت ببرید.

سلامتی و اندازه گیری ضربان قلب: اپل واچ توانایی ردیابی امور مربوط به سلامت وتشخیص واندازه‌گیری ضربان قلب را دارد.

قابلیت ارسال و دریافت پیام: دستگاهی ارتباطی است که قادر به ارسال ودریافت پیغام، تماس وضبط صوت خواهد بود وبستری برای اپلیکیشن‌های متناسب با آن به شمار خواهد آمد.

انجام تراکنش‌های مالی: این دستگاه همچنین قادراست به کمک سیستم Apple Pay به انجام تراکنش‌های مالی بپردازد.

کنترل کردن اپل تی وی: امکان کنترل کردن Apple TV نیز با این ساعت هوشمند فراهم شده است.

عمل کردن به عنوان یک ریموت کنترل: اپل واچ می تواند برای دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند اپل، به عنوان یک ریموت کنترل عمل کند.

اشتباهات خطرناک در تعمیرات اپل واچ

در سخنی کوتاه با مشتریان می‌توان به اشتباهات فاحش تعمیرکاران مبتدی و اقدامات ناشیانه برخی مراکز در زمینه تعمیرات اپل واچ و اصلاح آن‌ها پی برد. عموماً کادرهای فنی فعال در این مراکز، به دلیل عدم مهارت و تجربه و نیز نداشتن تخصص مربوطه، ضربات جبران‌ناپذیری به قطعات و سیستم اپل واچ وارد می‌کنند. گزارش‌های متعددی نیز از تعویض قطعات اپل واچ‌ در این مراکز وجود دارد که بررسی‌های ثانویه نشان داده است نیازی به تغییر و جابجایی‌ها آنها‌ وجود نداشته و دستگاه‌ با همان قطعه‌ی اصلی قادر به کار بوده است. به عبارتی دیگر تغییر و تعویض بسیاری از قطعات در این مراکز بدون ضرورت صورت می‌گیرد و قطعات جایگزین نیز عموماً تقلبی و با کیفیت پایین گزارش شده‌اند.

به‌منظور پیشگیری از وقوع چنین رویدادهایی، مرکز تعمیرات اپل واچ  پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا و ابزارآلات تخصصی تعمیر و ترمیم را در اختیار مهندسان و متخصصان این شرکت قرار داده است تا با تلفیق این دو مجموعه، فضایی کارآمد و تخصصی در حوزه‌ی تعمیرات اپل واچ به وجود آورد.

به خاطر داشته باشید که در صورت بروز نقض در هرکدام از انواع گجت‌های اپل واچ، می‌بایست این محصولات را تنها به مرکز تعمیرات اپل واچ بسپارید و از تعمیر آن‌ها در مراکز غیرمجازی که دانش و تکنولوژی لازم را برای تعمیرات اپل واچ ندارند، بپرهیزید؛ زیرا تعمیرات اپل واچ توسط افراد غیر متخصص علاوه بر تحمیل هزینه‌های دوچندان به شما و وارد کردن صدمات جبران ناپذیر به دستگاه، ممکن است امکان اصلاح و بازیابی آن را برای همیشه از میان ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید