جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض باتری اپل واچ

باتری اپل واچ با وجود کیفیت خارق‌العاده‌اش، همچون سایر قطعات مصرفی، عمر مفید مشخصی دارد. با سپری شدن این مدت، این بخش از دستگاه، عملکرد اولیه و با کیفیت خود را از دست داده و در سراشیبی قرار می‌گیرد. این اتفاق، یعنی از دست رفتن کارکرد نخستین، معمولاً پس از سه سال استفاده مداوم اتفاق می‌افتد. البته عملکرد باتری اپل تا حد زیادی بستگی به میزان استفاده و عمر ساعت هوشمند کاربر دارد.

به عبارتی این دو، رابطه مستقیم دارند و هر چه از عمر دستگاه بگذرد عمر باتری آن نیز کمتر می شود. خوشبختانه اپل واچ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان تعویض باتری‌های آنها وجود دارد. بنابراین نباید نگرانی‌ای در باب خرابی باتری‌شان داشت. تنها نکته شایان توجه در این میان، دقت در تعویض باتری اپل واچ با نمونه اورجینال و توسط کارشناسان این حوزه است. عدم توجه به این موضوع یعنی استفاده از باتری تقلبی و یا تعویض باتری اپل واچ به دست تعمیرکاران نابلد، سبب استهلاک سایر قطعات اپل واچ و خرابی آنها خواهد شد.

تعویض باتری اپل واچ

آموزش تعویض باتری اپل واچ

پیش از پرداختن به تعویض باتری اپل واچ دو نکته را مدنظر قرار دهید؛ یک آنکه برای این کار می‌بایست ابزار و کیت مخصوص تعمیر را که حاوی ابزار تخصصی است- در اختیار داشته باشید. دیگر آنکه در صورت نداشتن مهارت از این کار خودداری کنید و جهت تعویض باتری اپل واچ به مراکز مجاز تعمیر اپل واچ مراجعه نمایید.

(ابزارهای مورد نیاز برای این کار عبارتند از: iOpener، قلاب بازکننده، تیغه یا چاقوی کوچک با لبه منحنی، قاب باز کن پلاستیکی سه گوش). اما روش تعویض باتری applewatch:

گرم کردن iOpener :

گرم کردن iOpener می‌بایست با استفاده از مایکروفر انجام شود. توصیه می‌شود پیش از قرار دادن iOpener در درون مایکروفر، آلودگی‌های موجود در مایکروفر را پاک کنید. زیرا امکان نفوذ آنها به درون iOpener وجود دارد. برای سی ثانیهiOpener  را در درون مایکروفر حرارت دهید.

در روند تعویض باتری اپل واچ، همین که iOpener سرد شد مجدداً برای سه ثانیه دیگر آن را در مایکروفر داغ کنید. از گرم کردن بیش از اندازه iOpener خودداری کنید زیرا ممکن است سبب انفجار آن شود. (نکته: در صورت متورم شدن iOpener آن را لمس نکنید. در صورتی که وسط iOpener برای لمس کردن بیش از حد داغ است اجازه دهید تا اندازه‌ای سرد شود اما نه به اندازه‌ای که به گرم کردن دوباره نیاز داشته باشد)

این مطلب کاربردی را بخوانید: چطور ایرپاد را به اپل واچ وصل کنیم؟

خارج کردنiOpener :

در صورتی که iOpener به خوبی گرم شده باشد باید تا ۱۰ دقیقه گرم بماند. برای خارج کردن iOpener از دستکش فر استفاده نمایید. برای خارج کردن آن از گوشه‌های مسطحش استفاده کنید.

باز کردن اپل واچ : 

در این مرحله از تعویض باتری اپل واچ، می‌بایستiOpener را روی صفحه نمایش ساعت قرار دهید. یک دقیقه منتظر بمانید تا iOpener اپل واچ را گرم کند و چسب‌های اتصال به صفحه نمایش را شل کند.

جداسازی صفحه نمایش :

در این مرحله از تعویض باتری اپل واچ، می‌بایست صفحه نمایش از بدنه ساعت جدا شود. برای این کار یک تیغ تیز مورد نیاز است. (توجه: انگشتانتان را در فاصله مشخص از چاقو نگهدارید. از فشار بیش از اندازه به چاقو خودداری کنید زیر احتمال دارد چاقو لیز بخورد و به شما یا ساعت آسیب برساند.

توصیه می‌شود از عینک یا محافظ برای ایمنی چشم‌ها استفاده کنید تا در صورت شکستگی گلس خورده‌های آن به چشمانتان آسیبی نرساند). استفاده از تیغه انحنادار احتمال خراش قاب یا ترک انداختن شیشه ساعت را به حداقل می رساند. بخش انحنادار تیغه را در فاصله میان شیشه و قاب لبه پایین‌تر صورت ساعت قرار دهید و محکم آن را به داخل این شکاف به پایین فشار دهید.

باز کردن ساعت : مرحله پنج آموزش تعویض باتری اپل واچ اختصاص به باز کردن ساعت دارد. در حین باز کردن ساعت از تحت کنترل بودن تیغه یا چاقو مطمئن شوید. در صورتی که فشار بیش از اندازه به چاقو وارد کنید ممکن است چاقو لیز بخورد و باتری را دو نیم کند. تیغه استفاده شده باعث باز نگه داشتن شکاف می‌شود و گلس ساعت را آرام آرام از قاب ساعت جدا می‌کند.

جداسازی گلس اپل واچ :

 در این مرحله از تعویض باتری اپل واچ، گلس ساعت را اندک اندک از بدنه ساعت جدا کنید. گلس را آرام آرام به سمت بالا ببرید و شکاف بین شیشه و قاب ساعت را بیشتر کنید. پس از اینکه شکاف به آرامی بیشتر شد، نوک «قاب بازکن سه گوش» را، مطابق تصویر ذیل، زیر شیشه ساعت بیندازید. قاب باز کن را در امتداد لبه پایین بلغزانید تا چسب هایی که صفحه را به قاب نگهداشته‌اند جدا شوند.

توجه داشته باشید که کنید که قاب بازکن سه گوش را بیش از اندازه جلو نبرید. پیش بردن قاب در حدود ۳ میلی متر کافی است. پیش بردن قاب بیش از این اندازه، سبب صدمه به کابل‌ها می‌شود. قاب باز کن را به آرامی و با حفظ همان فاصله ۳ میلی متر، دور تا دور صفحه نمایش بچرخانید. قاب باز کن را در همان جا نگهدارید تا مانع از اتصال مجدد صفحه نمایش به قاب شود.

اطمینان از جدا شدن قاب: 

قاب بازکن را در مکان اولیه نگه دارید. از قاب باز کن دیگری استفاده کنید و از جدا شدن صفحه نمایش از بدنه مطمئن شوید. دو کابل متصل به صفحه نمایش در درون ساعت وجود دارد که نزدیک بالا و گوشه سمت چپ است. در زمان گشودن ساعت مراقب باشید تا به این کابل ها صدمه ای وارد نشود.

سمت راست صفحه نمایش را بسیار آرام بالا بکشید تا چسب‌های باقی‌مانده بی‌اثر شود. در ادامه مراحل تعویض باتری اپل واچ، سمت چپ صفحه نمایش را به طور مشابه بالا بیاورید. (توجه کنید که صفحه نمایش توسط دو کابل به بدنه متصل است پس سعی نکنید که کاملاً آنها را جدا کنید.)

مشاهده سنسورهای ساعت:

در این مرحله احتمالاً بتوانید لایه بالایی سنسور Force Touch را در میان چسب‌های نمایشگر ساعت ببینید. در اینصورت می‌توانید از جدا بودن دو لایه سنسور مطمئن شوید.

در صورتی که نیاز به تعویض سنسورها دارید می‌توانید در این مرحله آن را انجام دهید. اگر لایه بالایی سنسور به پشت صفحه نمایش چسبیده باشد برای جدا کردن، آن را به سمت پایین بکشید تا جدا شود و بعد اقدام به تعویض آن کنید.

این مقاله را از دست ندهید: آموزش اتصال اپل واچ به گوشی های اندرویدی

احتیاط:

در حالی که مراقب کابل‌های دیجیتایزر و داده‌ها هستید صفحه نمایش ساعت را به سمت بالا بکشید و به سمت چپ بچرخانید. چنانکه در تصویر زیر نشان داده شده است، ساعت را روی سطح نسبتاً مرتفعی –حداقل ۱٫۲ الی ۱ سانتی متر – قرار دهید.(مثلاً روی کتاب). این باعث می شود تا صفحه نمایش ساعت به صورت عمودی آویزان بماند و دسترسی بهتری به باتری فراهم شود. توجه داشته باشید که از فشار بیش از اندازه به اپل واچ خودداری کنید.

خارج کردن باتری و تعویض باتری اپل واچ: 

در این مرحله می‌بایست یک قلاب باز کننده را میان سمت راست باتری و قاب ساعت وارد کنید و باتری را بالا بیاورید. این کار کمک می‌کند تا باتری از چسبی که آن را به برد ساعت وصل کرده است جدا شود. در این مرحله از جدا کردن تمام‌وکمال باتری خودداری کنید زیرا باتری هنوز به ساعت چسبیده است.

برای مشاهده اتصال باتری به برد ساعت، باتری را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. باتری را به سمت بالا و دور از مسیر قرار دهید تا کابل اتصال باتری نمایان گردد. برای جدا کردن کابل باتری از یک بازکننده پلاستیکی کمک بگیرید. پس از اتمام این کار می‌توانید تعویض باتری اپل واچ را انجام دهید.

تعمیرات اپل واچ

تعمیرات اپل واچ یکی دیگر از خدمات ارائه شده به هموطنان گرامی از سوی کارشناسان حاضر در مرکز اپل می‌باشد. تعمیرات اپل واچ در این مرکز توسط کارشناسانِ باتجربه و زبده‌ای انجام می‌پذیرد که ضمن بهره‌مندی از دانش روز دنیا و تسلط به تمامی قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل واچ، تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار دارند که تعمیرات اپل واچ را برای آن‌ها بسیا حرفه‌ای‌تر و آسان‌تر ساخته است. کاربران این محصول می‌وانند به مرکز تعمیرات اپل واچ مراجعه کرده و تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با این دستگاه از جمله تعویض باتری اپل واچ را دریافت نمایند.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواست های کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی‌مک و …. است. کاربران هر یک از محصولات اپل می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده‌شان به نمایندگی رسمی تعمیرات اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی دستگاه خویش را دریافت نمایند. دستگاه های تعمیر شده در نمایندگی تعمیرات اپل  نه تنها کیفیت اولیه خویش را باز می یابد بلکه به دلیل انجام برخی گردگیری ها و عملیات تخصصی توسط کارشناسان، امکان خرابی مجدد آنها به صفر می رسد. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی شده است.