اگر در طول روزهای اخیر به دلیل نیاز به خرید یا تعمیر یکی از دستگاههای اپل، به مغازهها و شرکت های موجود در سطح شهر مراجعه کرده باشید، حتما با تابلوها و بنرهایی با عنوان نمایندگی رسمی اپل در ایران و عناوینی از این دست برخورد داشتهاید. شرکت ها و مغازههایی که از این عنوان برای کار خود استفاده میکنند در واقع هیچ یک نمایندگی رسمی اپل نیستند.
دلیل این امر نیز وجود تحریم ها و عدم اجازه شرکت اپل برای راهاندازی نمایندگی رسمی در کشور ما است. بنابراین اگر قصد خرید آیفون، آیپد، مک بوک، اپل واچ و… را دارید و شخص فروشنده به بهانه گارانتی، پیشنهاد خرید گوشی گرانتر را به شما داد، بهتر است بر روی آن قیمت و گارانتی ادعا شده حساب چندانی باز نکنید. چرا که وضعیت گارانتی و خدمات پس از فروش اپل در کشور ما چندان جالب نیست و برای مثال در صورتی که شما نیاز به تعمیر آیفون خود داشته باشید، شرکت مسئول، با آوردن بهانههای متعدد سعی در امتناع از ارائه خدمات تعمیر به شما خواهد داشت.(البته در این میان شرکت هایی نظیر نمایندگی اپل سرویس هستند که گارانتی ارائه شدهشان کاملا معتبر و قابل اطمینان است).
محدوده گارانتی نمایندگی اپل سرویس
اپل جزو آن قسم شرکت هایی است که در انجام تعهدات خود در قبال مشتری بسیار سختکوشانه و جدی عمل میکند. البته این به معنای آن نیست که کاربر اپل، تحت هر شرایطی بتواند از نمایندگی رسمی اپل خدمات خود را بصورت رایگان دریافت کند. دریافت خدمات از نمایندگی اپل نیز شرایط و ضوابط خاص خود را دارد.
گارانتیهای ارائه شده در نمایندگیهای اپلِ خارج کشور شامل یک سال خدمات تعمیر سخت افزاری رایگان و 90 روز پشتیبانی تلفنی رایگان است؛ اما این گارانتی در ارتباط با مواردی که ذکر خواهیم کرد اِعمال نخواهد شد. این موارد عبارتند از: مشکلات مربوط به باتری، وارد شدن خط و خش به نمایشگر دستگاه، مشکلات مربوط به آبخوردگی دستگاه، آسیبهای وارد شده به دستگاه به دلیل قرار گرفتن دستگاه در کنار ابزارهای دیگر، مشکلات ناشی از انجام کارهایی همچون جیلبریک آیفون و دزدیده شدن آیفون.
در صورتی که مشکل پیش آمده برای دستگاه مواردی جز این باشد، نمایندگی رسمی اپل دستگاه شما را تعمیر و در برخی شرایط حتی تعویض میکند. پیگیری اپل در بخش پشتیبانی و خدمات پس از فروش سبب شده تا کاربران بیهیچ دغدغهای به نمایندگی اپل مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند. (البته این موضوع برای کاربران ساکن در کشورهای دیگر صدق میکند و کاربران ساکن در کشور ما بهتر است برای دریافت خدمات به نمایندگی اپل سرویس یا سایر مراکز تعمیراتی مجاز در حوزه تعمیرات اپل مراجعه نمایند).
با نبود نمایندگی اپل در ایران بهترین روش برای دریافت خدمات کدام است؟
حال که کمپانی اپل اجازه راهاندازی نمایندگی اپل در کشور ما را نداده است، بهترین روش برای دریافت خدمات مرتبط با دستگاههای اپل برای کاربران چه خواهد بود؟ واقعیت این است که به دلیل قیمت بالای دستگاههای اپل، کاربران دستگاههای این برند میبایست بسیار هوشمندانه عمل کرده و از مراجعه به مراکز غیرمجاز موجود در سطح شهر خودداری ورزند. کاربران دستگاههای اپل در صورت مشاهده هر گونه اشکال و ناکارامدی در عملکرد دستگاه، میبایست تنها به مراکز مجاز مراجعه نمایند و از حضور در مراکز غیرمجاز که کم هم نیستند خودداری ورزند.
بهترین کار این است که پیش از مراجعه به مراکز تعمیر، اطلاعاتی در ارتباط با مجاز بودن آنها کسب شود. ضمن آنکه اطلاعاتی از اوپراتور مربوطه در زمینه شکل گارانتی خدمات و موارد شمول آن پرسیده شود. نمایندگی اپل سرویس، یکی از برترین مراکز در حوزه تعمیرات اپل است که تمامی خدمات ارائه شده در آن، مشمول گارانتی و ضمانت میباشد.
کمترین قیمت را در نمایندگی اپل سرویس تجربه کنید
نمایندگی اپل سرویس، یکی از برترین مراکز در حوزه تعمیرات اپل است که تمامی خدمات ارائه شده در آن، مشمول گارانتی و ضمانت میباشد. (گارانتی ارائه شده در این مرکز کاملاً قابل اطمینان است و برخوردار از بالاترین سطح کیفی ممکن است). نمایندگی اپل سرویس هیچگاه مدعی نمایندگی رسمی اپل بودن را نداشته است و حیطه فعالیت های این شرکت صرفاً در زمینه ارائه خدمات مورد نیاز به کاربران اپل است. (کمپانی اپل تاکنون اجازه راه اندازی یک نمایندگی رسمی در کشور ما را صادر نکرده است از این رو هیچ مرکزی نمی تواند مدعی بودن نمایندگی رسمی اپل را داشته باشد).
نمایندگی اپل سرویس جهت رفع نقصان مربوط به نبود نمایندگی اپل درصدد برآمده است تا کلیه خدمات مورد نیاز کاربران اپل را در زمینه تعمیر و ترمیم دستگاه هایشان به آنها ارائه نماید. به عبارتی دیگر نمایندگی تعمیرات اپل به منظور تأمین نیازها و درخواست های آندسته از کاربرانی راه اندازی شده است که دارنده یکی از محصولات اپل هستند و دستگاه آنها در حال حاضر دچار خرابی و نقص گشته است