جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

انتقال مالکیت آیفون

در این مقاله، نحوه انتقال مالکیت آیفون را به شما آموزش می دهیم. پس از اجرایی شدن طرح رجیستری گوشی های هوشمند، کاربران انواع برندها و مدل های موبایل موظف هستند که برای استفاده از خدمات مخابراتی و دیگر سرویس های گوشی، آن را در سامانه همتا ثبت کنند.

با این کار، مالکیت دستگاه در سامانه همتا تعریف شده و شکل قانونی می گیرد. افرادی که گوشی اپل خود را از شخص دیگری خریداری کرده اند، باید عملیات انتقال عملیات آیفون را انجام دهند تا مشخصات آن ها در همتا ثبت شود. برای این کار، روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه آنها را به شما آموزش می دهیم.

انتقال مالکیت آیفون

روش های انتقال مالکیت آیفون

خوشبختانه انتقال مالکیت گوشی apple کار سختی نیست و می توانید آن را به روش های مختلف انجام دهید. برای این منظور، کافی است با توجه به شرایط خود، یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

انتقال مالکیت گوشی آیفون از طریق کد USSD

می توان گفت که ساده ترین راه برای انتقال مالکیت آیفون، استفاده از کد USSD است. کد دستوری #7777* را در گوشی خود شماره گیری کرده و عدد 3 را انتخاب کنید (این گزینه مربوط به انتقال مالکیت است) در مرحله بعدی، گزینه Send را بزنید تا لیستی از کدهای IMEI که تحت مالکیت سیم کارت شما قرار دارند، نمایش داده شوند.

عدد کنار IMEI کد گوشی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید وارد کرده و گزینه ارسال یا Send را بزنید. دقت کنید که پس از طی این مراحل، باید شماره موبایل خریدار گوشی را وارد کرده و گزینه 1 یا تایید را بزنید. در نهایت، کد فعال سازی گوشی موبایل به شماره خریدار ارسال می شود و او نیز می تواند از طریق سامانه همتا، گوشی خود را فعال کند.

انتقال مالکیت گوشی آیفون از طریق کد USSD

انتقال مالکیت آیفون اپل از طریق سامانه همتا

برای انتقال مالکیت آیفون، می توانید از طریق سامانه همتا اقدام کنید. وارد وب سایت همتا شده و در آن ثبت نام کنید. سپس با وارد کردن رمز عبور، وارد صفحه شخصی خود شوید تا فهرستی از گوشی هایی که توسط شما رجیستر شده اند، نمایش داده شوند. گوشی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید از لیست فوق انتخاب کرده و در بالای صفحه، روی گزینه انتقال مالکیت/فروش کلیک کنید. حالا باید شماره خریدار را وارد کرده و منتظر بمانید تا پیامکی حاوی کد فعال سازی، برای او ارسال شود.

انتقال مالکیت گوشی آیفون از طریق کد USSD

برای انتقال مخاطبین از ios به اندروید این مطلب را بخوانید.

انتقال مالکیت iphone با نرم افزار همتا

علاوه بر وب سایت سامانه همتا، از طریق اپلیکیشن این سامانه هم می توان مراحل انتقال مالکیت آیفون را انجام داد. برنامه را از یک منبع معتبر دانلود کرده و آن را اجرا نمایید. گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کرده و در پنجره باز شده، شماره موبایل خریدار را وارد نمایید. در این مرحله نیز برای خریدار کدی ارسال می شود که به کمک آن می تواند در سامانه همتا گوشی خود را فعال کند.

استعلام شماره سریال گوشی در سامانه همتا

استعلام شماره سریال گوشی در سامانه همتا

یکی از اقداماتی که باید برای انتقال مالکیت آیفون انجام دهید، استعلام شماره سریال گوشی است. شما باید کد IMEI گوشی مورد نظرتان را به دست آورده و آن را از طریق روش‌های مختلف در سامانه همتا وارد کنید. برای پیدا کردن IMEI دستگاه دو روش وجود دارد که شامل مشاهده آن از طریق جعبه دستگاه و دیگری از طریق شماره گیری *#06# است. پس از استعلام مالکیت آیفون در سامانه همتا، می توانید با خیال راحت، مراحل انتقال مالکیت آن را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید