قطعا با خرید یک دستگاه آیفون، شما به عنوان مصرف کننده می خواهید از سرمایه گذاری خود حداکثر بهره وری را داشته. البته یکی از موضوع های مهم در رابطه با گوشی های برند اپل ضربه خوردگی آن هاست که می تواند باعث افت قیمت آن شود. از بهترین رویکردهای جلوگیری از افت قیمت گوشی های آیفون، بیمه کردن دستگاه است. در این مقاله، به بررسی مزایا و معایب بیمه آیفون می پردازیم و نکاتی را برای تصمیمگیری بهتر در رابطه با بیمه کردن دستگاه به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می دهیم.
مزایا و معایب بیمه آیفون
بطور کلی بیمه آیفون دارای مزایا و معایب زیادی است. از جمله مزایای این اقدام می توان به حفاظت مالی در مواقع اضطراری، داشتم احساس آسودگی و آرامش با وجود بیمه کردن دستگاه، پوشش دستگاه در برابر خسارات مختلف اشاره کرد. همچنین از جمله معایب بیمه آیفون می توان به هزینه های ماهیانه، وجود هزینه های اضافی، وجود محدودیت ها و استثناها، خدمات مشتریان بسیار ضعیف اشاره کرد. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم و به صورت دقیق آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: تنظیمات تماس در آیفون
مزایای خرید بیمه برای موبایل اپل
حفاظت مالی در مواقع اضطراری
در صورت سرقت، آسیب های فیزیکی و آبخوردگی، یا خرابی دستگاه، بیمه گوشی آیفون می تواند هزینه های تعمیر یا جایگزینی را تا حد زیادی پوشش دهد. این امکان به شما اجازه می دهد که در مواقع اضطراری بدون هزینه های زیاد از گوشی خود استفاده کنید.
آرامش در استفاده روزانه
داشتن بیمه آیفون ممکن است برای شما آرامش بیشتری در استفاده از گوشی به همراه داشته باشد. اگر هر مشکلی پیش آید، می توانید به سرعت اقدام به تعمیر یا جایگزینی کنید و بدون نگرانی از هزینه های اضافی ایراد پیش آمده را رفع نمایید.
پوشش در برابر خسارات مختلف
بیمه آیفون معمولاً از خسارات ناشی از سرقت، آبخوردگی، یا ضربه پوشش می دهد. این ویژگی، این امکان را به شما اطمینان می دهد که در برابر وقایع ناخواسته محافظت شده اید.
خدمات تخصصی نمایندگی اپل: تعمیر برد آیفون
معایب بیمه کردن گوشی اپل
هزینه های ماهیانه
یکی از اصلی ترین معایب بیمه آیفون، هزینه ماهیانه آن است. این هزینه ها ممکن است به مدت چند سال به جمع بزرگی برسند و در نهایت بیشتر از هزینه تعمیر یا جایگزینی دستگاه باشند. همانند سایر انواع بیمه، یکی از بزرگترین معایب بیمه گوشی آیفون پرداخت هزینه تعمیرات حتی بعد از بیمه کردن است. البته این هزینه معمولا کمتر از هزینه تعمیرات مستقل بدون بیمه است. این پوشش ممکن است معامله خوبی باشد اگر گوشی شما کاملاً خراب شده باشد و شما مجبور به خرید یک گوشی جدید با قیمت کامل باشید، اما اگر شما فقط به تعمیر نیاز داشته باشید، مقداری از کارمزد خود را ممکن است به عنوان یک درصد قابل توجه از هزینه تعمیر که به آن پرداخت کنید.
وجود هزینه های اضافی
هر زمان که اقدام به تعمیر یا جایگزینی می کنید، ممکن است (deductible) یا هزینه های اضافی را پرداخت کنید. این موضوع ممکن است باعث افزایش هزینه نهایی شود. داشتن بیمه آیفون به معنای پرداخت یک هزینه ماهیانه است و بطور کلی همانند بیمه برای خودرو یا خانه شما به حساب می آید. ممکن است شما هزینه را متوجه نشوید اگر این هزینه به عنوان بخشی از صورت حساب تلفن شما درج شده باشد. با این حال، این هزینه ها به این معناست که شما هر ماه پول اضافی می پردازید. به علاوه، اگر که این هزینه ها را جمع کنید، ممکن است پس از گذشت دوره بیمه در بیمه های محبوب به ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار برسد.
گوشی های بازسازی شده اغلب مورد استفاده قرار می گیرند
یکی از بدبینی های موجود در استفاده از بیمه نامه های مختلف این است که ممکن است برای تعمیرات آیفون شما از قطعات تازه و نو استفاده نشود، بلکه ممکن است از دستگاه های خراب یا تعمیر ناپذیر جهت رفع مشکل دستگاه شما و جایگزینی قطعات استفاده شود. همچنین در صورتی که دستگاه شما تعمیر ناپذیر باشد ممکن است که دستگاه نو و سالم را به شما ندهند و برای جایگزینی دستگاه از موبایل های تعمیرات استفاده شود. در واقع، هنگامی که شرکت بیمه گوشی خراب شما را با یک گوشی کارکرده جایگزین می کند، گوشی جایگزین اغلب بازسازی شده است. گوشی هایی که شرکت های بیمه ارسال می کنند، اغلب گوشی هایی هستند که به عنوان دستگاه های کارکرده فروخته شده اند یا خراب شده و سپس تعمیر شده اند.
محدودیت ها و استثناها
برخی بیمه نامه ها ممکن است محدودیت ها و استثناهایی داشته باشند که شامل شرایط خاصی نشوند. به همین دلیل مهم است که شرایط قرارداد بیمه را دقیقاً مطالعه کنید. اگر اهمیت زیادی به آرامش در استفاده روزانه از گوشی خود می دهید و نگران هزینه های اضافی نیستید، بیمه گوشی آیفون ممکن است گزینه خوبی باشد. اما اگر از گوشی خود با مراقبت استفاده می کنید و به صورت معمولی خطرات بزرگی ندارید، این هزینه ها ممکن است ارزش خرید را نداشته باشند. در نهایت، تصمیم خرید بیمه آیفون یا عدم خرید باید بر اساس نیازها و استفاده شخصی شما باشد.
خدمات مشتریان ضعیف
یکی از بزرگترین معایبی که تمامی کاربرانی که بیمه آیفون گزارش داده اند، خدمات مشتریان ضعیف بسیاری از این بیمه هاست. خوش اخلاق نبودن پرسنل، از دست رفتن اسناد مشخصات بیمه شونده، تأخیر در دریافت گوشی جایگزین و مشکلات مرتبط به این پوشش به نظر می آید که در این نوع از بیمه وجود دارد.
پیشنهاد سایت: انتقال مالکیت گوشی آیفون
انجام ندادن خدمات یا محدود بودن آن ها
این ایراد ممکن است در تمامی بیمه نامه ها صدق نکند. اما یکی از معایب بیمه آیفون مربوط به انجام ندادن خدمات یا وجود محدودیت در آن توسط بیمه نامه است. بطور مثال گاهی برخی بیمه نامه ها ممکن است دستگاه شما را برای دو بار دزدیده شدن پوشش دهند و در صورتی که این اتفاق بیشتر از دو بار رخ بدهد خدمات ارائه نشود. همچنین در برخی بیمه نامه ها ممکن است خدمات نامبرده شده ماننده ضربه خوردگی دستگاه یا تعویض آن صورت نگیرد. به همین علت توصیه می شود در این رابطه حتما اطلاعات تکمیلی را از بیمه های محبوب تر دریافت کنید.
عدم پشتیبانی فنی
اگرچه شرکت های بیمه از گوشی شما در برابر اتفاقات ممکن حفاظت می کنند، اما آن ها نمی توانند در مواجهه با مشکلات روزمره به شما کمک کنند. اگر مشکلات نرم افزاری دارید یا فقط یک سوال در مورد نحوه استفاده از گوشی خود دارید، شرکت بیمه نمی تواند به شما کمک کند. شما باید جواب های خود را در جایی دیگر پیدا کنید، چه آنلاین باشد یا از گزینه حضوری مانند Genius Bar شرکت اپل استفاده کنید.
خدمات موبایل در نمایندگی اپل: تعویض گلس آیفون
بهترین گزینه بیمه گوشی آیفون: AppleCare
با همه این معایب اجتناب از بیمه آیفون می تواند یکی از اقدامات اشتباهی باشد که می توانید آن را انجام دهید. البته جایگزین های زیادی در این رابطه وجود دارند. یکی از این جایگزین ها که می تواند برای شما جذاب و کاربردی باشد استفاده از برنامه گارانتی گسترده اپل یا همان AppleCare است. یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال پوشش مداوم برای گوشی های خود هستند. اگر هر زمان که گوشی جدیدی عرضه می شود آن را تعویض می کنید، ممکن است این برنامه برای شما مناسب نباشد، اما برای کسانی که به دنبال این قابلیت هستند، مزایای آن بسیار است.
AppleCare ویژگی های زیادی را داراست حتی بیشتر از بیمه نامه ها- هزینه اولیه حدوداً برابر با ارزان ترین بیمه ها است و سپس هزینه های تعمیرات به ازای هر بار پرداخت می شود، همچنین محدودیت دو تعمیر در دو سال را دارد – اما برخی مزایا دارد. جایگزینی صفحه نمایش شکسته با هزینه کمتری نسبت به بیشتر بیمه ها پوشش داده شده است. AppleCare همچنین پوشش فنی تلفنی و حضوری را نیز برای شما فراهم می کند. در حالی که AppleCare دزدی را پوشش نمی دهد، اما به شما دسترسی مستقیم به پشتیبانی از متخصصان اپل را می دهد.