جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

دلیل قطع شدن صدای گوشی اپل چیست؟

یکی از اشکالات مشاهده شده در گوشی‌های اپل، مشکل صدای این دستگاه‌ها است که البته چندان هم رایج و متداول نیست. در صورت بروز این اشکال، کاربر در حین تماس، قادر به شنیدن صدای مخاطب خود نخواهد بود و بدین ترتیب، دستگاه در برقراری ارتباط، ناموفق عمل خواهد کرد. خوشبختانه مشکل قطع شدن صدای آیفون در قیاس با سایر اشکالات مرتبط با این دستگاه، چندان جدی نیست و در غالب موارد با اندک دستکاری و تعمیرات سخت‌افزاری یا نرم افزاری مرتفع می گردد. البته به شرط آنکه در تعمیر خرابی، تأخیری صورت نگیرد. به ویژه اگر اشکال پیش آمده به دلیل نفود آب یا مایعات باشد.

در این مقاله از نمایندگی اپل برآنیم تا با درنظر داشتن این اشکال، برخی راهکارهای موجود جهت رفع آن را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. پیش از پرداختن به راهکارهای مذکور، باید به این نکته توجه داشت که موارد ذکر شده در این داکیومنت مرتبط با تعمیر گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus است. بنابراین در صورتی که دستگاه شما مدلی غیر از این دو باشد، ممکن است توضیحات داده شده مناسبتی با گوشی اپل شما نداشته باشند.

مشکل صدای گوشی اپل

اصلی ترین علل قطع شدن صدای گوشی اپل

  1. ایراد در تنظیمات گوشی
  2. خرابی اسپیکر آیفون
  3. وجود گرد و غبار در اسپیکر
  4. تداخلات نرم افزاری

چرا گوشی آیفون صدا ندارد؟

عوامل مختلفی باعث بروز مشکل صدا نداشتن گوشی اپل می شوند که گاهی هم صدا را به طور کامل قطع می کنند. صدا نداشتن گوشی آیفون در بیشتر موارد ناشی از مشکلات و ناهماهنگی های نرم افزاری است. به عنوان مثال اگر تنظیمات صدا به هم بریزد، ممکن است هیچ صدایی از گوشی شنیده نشود.

گاهی ویروسی شدن موبایل مانع از پخش صدا به صورت درست و بدون ایراد می شود. در صورتی که صدای آیفون اپل قطع شود و هیچ یک از این عوامل شناسایی نشوند، احتمالا اسپیکر گوشی آسیب دیده و نیاز به تعمیر یا تعویض این قطعه است. حتی آلودگی اسپیکر و نفوذ رطوبت به آن هم می تواند منجر به بروز مشکلاتی در پخش صدا شود.

این مطلب جذاب را از دست ندهید : آموزش نحوه انجام تنظیمات تماس آیفون

تنظیم صدای آیفون

تنظیم صدا در آیفون که با گزینه Sound setting نمایش داده می شود به کاربر کمک می کند تا افکت های صدا را برای هشدارها یا alert های گوناگون تغییر دهد. در این تنظیمات شما می توانید هشدارهای مربوط به پیامک، ایمیل، زنگ گوشی و دیگر هشدارها و اعلان های گوشی را شخصی کنید. همچنین می توانید بلندی یا کمی صدای آن ها را تنظیم کرده و یا حالت ویبره آن ها را مطابق خواست خود تغییر دهید. در بخش تنظیمات صوت دستگاه شما چند گزینه در اختیار دارید.

گزینه Vibrate مخصوص حالت ویبره دستگاه بوده و می تواند در هنگام تماس فعال یا غیرفعال شود. شما می توانید در قسمت Ringer and Alerts میزان حجم صدای آیفون را تغییر دهید. در اینجا اگر گزینه Change with Buttons را غیرفعال کنید، دیگر کم و زیاد کردن صدای دستگاه با دکمه های کناری گوشی امکان پذیر نخواهد بود. گزینه دیگری که تنظیم صدای آیفون را می توانید در آن تغییر دهید، گزینه Sounds and Vibration Patterns می باشد. در این گزینه می توانید صدای قفل دستگاه و کیبورد را با غیرفعال کردن گزینه های Lock Sounds و Keyboard Clicks انجام داد.

تنظیم صدای آیفون

تعمیر مشکل قطع شدن صدای گوشی اپل

خوشبختانه مشکل قطع شدن صدای آیفون اختلالی به عملکرد دستگاه از نظر امکان برقراری تماس وارد نمی‌ کند. به عبارتی دیگر علی رغم وجود چنین اشکالی در دستگاه، کاربران قادر خواهند بود تا تماس ها را به درستی و همانند قبل دریافت کنند. اما مشکلی که در این میان وجود خواهد داشت آن است که در این هنگام هیچ صدایی از طرف مخاطب برای کاربر به گوش نمی رسد یا اینکه صدای شنیده شده بسیار پایین خواهد بود. 

توصیه می‌شود در صورت مواجهه با چنین اشکالی از راهکارهای ارائه شده درمورد رفع مشکل نیامدن صدا در هنگام مکالمه در آیفون که در بخش زیر توضیح داده ایم استفاده کنید. در صورت استفاده از این روش ها و تداوم مشکل گوشی صدای اپل می‌توانید به مرکز تعمیر آیفون مراجعه کرده و سرویس های تخصصی مورد نیاز را دریافت نمایید.

دکمه ولوم صدا:

روش پیشنهادی نخست در رفع مشکل قطع شدن صدای آیفون، آن است که دکمه ولوم بالای صدا را فشار دهید و در زمانی که پیامی مربوط به صدا روی صفحه نمایش پدیدار می شود، دقت کنید که صدا روی حالت هدفون نباشد.

تمیزی هدفون:

مطمئن گردید که در پورت هدفون گوشی شما چیزی وارد شده نشده است. برای تست این موضوع می توانید یک هدفون را به گوشی موبایلتان متصل و سپس اتصال آن را قطع کنید و دوباره امتحان کنید.

این مقاله را از قلم نیندازید: آموزش نحوه انجام تنظیمات تماس آیفون

کاور نبودن گوشی:

از کاور نشدن اسپیکر و هدفون گوشی‌تان مطمئن گردید. چرا که ممکن است این دو بخش از دستگاه، به دلیل انباشت گرد و غبار، محافظ صفحه نمایش، قاب گوشی و مواردی از این دست کاور گردند. برای اطمینان از تمیز بودن میکروفون گوشی اپل خود، از یک قلم مو استفاده کنید و گردوغبار انباشته شده در آن را پاک نمایید. در ارتباط با اسپیکر نیز می توانید ضربه آرامی به این بخش از دستگاه وارد نمایید. در این صورت اگر چیزی راه آن را مسدود کرده است خارج می شود.

قطع کردن اتصال بلوتوث:

از قطع بودن اتصال بلوتوث گوشی‌تان مطمئن گردید. به علاوه از این مسئله نیز مطمئن گردید که گوشی‌تان از طریق بلوتوث به ماشین یا دیگر وسایل صوتی متصل نباشد. اگر قبلا از طریق بلوتوث به یک دستگاه صوتی متصل شده اید، گوشی موبایلتان را یک بار دیگر به آن متصل کنید و سپس اتصال را قطع کنید. سپس امتحان کنید و ببینید در این دو حالت صدای اسپیکر تفاوتی کرده است یا خیر.

لغو کردن حالت اختلال صدا یا همان (Noise Cancelation):

غیرفعال کردن حالت (Noise Cancelation) نیز گاه در رفع قطع شدن مشکل صدای موبایل اپل موثر بوده است. برای غیرفعال کردن این بخش کافی است پس از ورود به تنظیمات گوشی، به بخش General بروید. سپس وارد Accessibility شوید و گزینه Noise Cancelation را غیر فعال کنید. 

لغو کردن حالت اختلال صدا در آیفون

تعمیر سخت افزاری:

در صورتی که مشکل قطع شدن صدای آیفون با این روش‌ها حل نشد، احتمالاً اسپیکر گوشی موبایلتان به دلیل آسیب، نیازمند تعمیرات سخت افزاری است. برای بررسی دستگاه و اطمینان از این موضوع می توانید به مرکز تعمیر گوشی اپل مراجعه کرده و دستگاه خود را به کارشناسان بسپارید.

حالت اسپیکر:

برای اطمینان از عدم خرابی اسپیکر، گوشی خود را در حین تماس، بر روی حالت اسپیکر قرار دهید. حالا ببینید کمکی به رفع مشکل قطع شدن صدای موبایل اپل می شود یا خیر. 

ریستارت گوشی:

در صورت استفاده از یکی از روش‌های درج شده در این بخش جهت رفع مشکل قطع شدن صدای گوشی اپل ، دکمه قفل و هوم گوشی موبایلتان را برای 10 ثانیه بگیرید و نگه دارید تا گوشی ری‌استارت شود.

چرا صدای آیفون موقع زنگ خوردن کم می شود ؟

مشکل کم شدن صدا در زمان زنگ خوردن آیفون ، می تواند به دلیل فشرده شدن غیرارادی دکمه های کم و زیاد صدا در کیف یا جیب افراد باشد. گاهی هم برخی تنظیمات مثل do not disturb، یا تنظیمات مربوط به نوع پخش صدا باعث این مشکل می شوند. به این ترتیب باید تنظیمات را بررسی کنید و ببینید که روی چه حالت پخشی قرار دارد.

کم شدن صدای آیفون موقع زنگ

نمایندگی اپل در تهران

نمایندگی اپل در تهران ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس‌های مرتبط با محصولات اپل، به متقاضیان، در سه حوزه تعمیر، فروش و آموزش است. در نمایندگی apple در تهران سرویس های مرتبط با فروش، در فروشگاه مرکزی اپل، سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ارتقا و ترمیم در مرکز تعمیرات اپل و سرویس های مرتبط با آموزش تعمیرات نیز در ساختمان مرکزی آموزش تعمیرات اپل ارائه می گردد. مدیریت نمایندگی اپل بروزترین و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار کارشناسان این مرکز نهاده است تا بهترین خدمات، ظرف مدت زمانی کوتاه و با بالاترین کیفیت به هموطنان گرامی عرضه گردد.

شایان ذکر است کمپانی اپل در تهران، نمایندگی رسمی ندارد، و هیچ یک از شرکت های فعال و مرتبط با این برند، نمی توانند مدعی این این موضوع باشند. نمایندگی اپل در تهران نیز نمایندگی رسمی اپل نیست و تنها ارائه دهنده سرویس های تخصصی مرتبط با محصولات این برند به متقاضیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید