جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا باتری آیفون زود خالی می‌شود؟

زود خالی شدن باتری آیفون، از آن دست مشکلاتی است که در تمامی گوشی‌های هوشمند امروزی، حتی گوشی‌های آیفون، که به کیفیت و کارایی شهره‌اند، دیده می‌شود. علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه کمپانی اپل جهت ارتقا عملکرد و کیفیت باتری‌های بکاررفته در محصولات این شرکت، همچنان کاربرانی هستند که از زود خالی شدن باتری‌ آیفون ‌شان شاکی‌اند. 

باید توجه داشت که مشکل خالی شدن زودهنگام باتری اگر چه ممکن است به دلیل استهلاک باتری و ناتوانی این قطعه در تولید انرژی مورد نیاز دستگاه اتفاق بیفتد، لیکن در بسیاری از موارد به دلیل عدم استفاده صحیح از دستگاه ایجاد می‌شود. در این مقاله برآنیم تا ضمن بررسی دلایل زود خالی شدن گوشی اپل، برخی روش‌های موجود جهت رفع این مشکل را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

خالی شدن باتری آیفون

دلایل زود خالی شدن باتری آیفون

در صورتی که مشکل زود خالی شدن باتری آیفون نرم افزاری باشد، احتمالاً با بررسی موارد درج شده در بخش زیر بتوانید تا حد زیادی این مشکل را برطرف نمایید. در بخش زیر به برخی از رایج‌ترین عللی که سبب تخلیه سریع شارژ آیفون می‌شوند اشاره شده است:

  1. فعال بودن نوتیفیکشن برنامه های آیفون
  2. فعال بودن تعداد زیادی برنامه در پس زمینه
  3. خرابی باتری آیفون
  4. فعال بودن به روز رسانی خودکار

فعال بودن تنظیمات Push Mail

یکی از دلایل زود خالی شدن باتری آیفون می‌تواند فعال بودن تنظیمات ایمیل باشد. در صورت فعال بودن گزینه Send to push، آیفون شما یک اتصال ثابت به سرور ایمیل شما برقرار کرده و مدام این پرسش را تکرار می‌کند که آیا ایمیلی وجود دارد؟ این جریان اطلاعات سبب تخلیه سریع باتری آیفون شما می‌شود.

فعال بودن Location Services در گوشی (سرویس های مکان یاب)

یکی دیگر از دلایل زود خالی شدن باتری آیفون فعال بودن سرویس مکان‌یاب است. بنابراین بهتر است این گزینه غیرفعال شود. توصیه می‌شود Location services به طور کلی غیر فعال نشود و فعالیت آن برای برنامه‌هایی که نیاز به استفاده از این سرویس دارند برقرار بماند.

فعال بودن iPhone Analytics

یکی دیگر از دلایل زود خالی‌شدن باتری آیفون فعال بودن گزینه iPhone Analytics است. با غیرفعال کردن این گزینه، ارسال اتوماتیک داده‌هایی که به اپل در خصوص چگونگی استفاده شما از آیفون‌تان فرستاده می‌شود متوقف خواهد شد.

فعال بودن تمامی نوتیفیکیشن‌ها

فعال بودن اعلان‌ها نیز سبب زود خالی شدن باتری آیفون می‌‌گردند. از همین‌رو می‌بایست در انتخاب برنامه‌هایی که اجازه ارسال اعلان به آن‌ها داده شده است دقت شود.

  • برای غیرفعال کردن اعلان‌ها در گوشی خود وارد مسیر Settings» Notifications شوید. لیستی از برنامه ها را مشاهده خواهید کرد/.
  • در زیر نام هر یک از آن‌ها گزینه off و یا نوع اعلان‌هایی که برنامه مجاز به ارسال برای شما می باشد (Badges , Sounds , Banners  ) نوشته شده است.
  • در این قسمت برنامه‌هایی را که مایل به دریافت اعلان از سوی آن‌ها نیستید تپ کرده و دکمه Allow Notification کنار آن‌ها را غیرفعال نمایید.

فعالیت تمامی ویجت ها

ویجت‌ها (Widgets) مینی برنامه‌هایی هستند که در پس زمینه آیفون شما اجرا شده و اجازه دسترسی آسان به اطلاعات به‌روز برنامه‌های مورد علاقه را به شما می‌دهند. غیرفعال کردن این قابلیت، تا حد زیادی از زود خالی شدن باتری آیفون جلوگیری می‌کند. برای دسترسی به ویجت ها بر روی دکمه Home تپ کنید و به صفحه Home گوشی خود بروید سپس از سمت چپ به سمت راست Swipe کنید. به سمت پایین صفحه اسکرول کرده و بر روی دکمه دایره‌ای Edit تپ کنید. در این قسمت لیستی از ویجت‌هایی را که می‌توان در آیفون اضافه یا کم کرد مشاهده خواهید کرد. برای حذف کردن یک ویجت بر روی دکمه قرمز رنگ در کنار آن تپ کنید.

حل مشکل زود خالی شدن باتری آیفون

در این بخش به برخی از راهکارهای موجود جهت رفع مشکل زود خالی شدن باتری آیفون اشاره خواهد شد. در صورتی که روش‌های درج شده در بخش زیر مشکل باتری شما را حل نکرد، احتمالا اشکال پیش آمده سخت‌افزاری است و می‌بایست تعمیرات سخت افزاری (نظیر تعویض باتری آیفون) بر روی دستگاه اِعمال گردد.

  • پاک کردن برنامه های پر مصرف

برخی از اپلیکیشن ها هستند که انرژی زیادی از باتری می گیرند. برای حل مشکل زود خالی شدن باتری آیفون، بهتر است این برنامه ها را شناسایی و حذف کنید. وارد Settings گوشی شده و سپس گزینه Battery را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید بدانید که هر برنامه چه مقدار شارژ باتری را مصرف می کند و اپلیکیشن پر مصرف را حذف کنید.

  • غیر فعال کردن بروزرسانی های خودکار

کار دیگری که می توانید برای رفع مشکل زود خالی شدن باتری موبایل اپل انجام دهید، غیر فعال کردن آپدیت های خودکار در اپ استور است. منوی تنظیمات را باز کرده و گزینه iTunes and App Store را در آن انتخاب نمایید. سپس به سمت پایین صفحه حرکت کنید و اسلایدر کنار گزینه های مختلف ارائه شده را غیر فعال نمایید. این اسلاید در بخش Automatic Downloads قابل مشاهده است.

  • خاموش کردن گوشی آیفون (هفته‌ای یکبار)

خاموش کردن ایفون می‌تواند تأثیر بسزایی در رفع مشکلات مربوط به کرش کردن برنامه‌ها داشته باشد.

  • غیرفعال کردن Background App Refresh

توجه به این بخش و غیرفعال کردن آن نیز می‌تواند در رفع مشکل زود خالی شدن باتری آیفون مؤثر باشد. فعال بودن این برنامه‌ها به گوشی شما اجازه ‌می‌دهد تا با استفاده از وای فای و دیتا گوشی برای دانلو دیتای جدید اقدام کند (حتی زمانی که شما از آن برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید). جعت غیرفعال کردن این مورد، وارد مسیر Settings » General » Background App Refresh شوید. با اسکرول به سمت پایین تمامی برنامه‌هایی را که این گزینه برای آن‌ها فعال است قابل مشاهده خواهد بود. موارد مدنظر را انتخاب و غیرفعال نمایید.

  • تعمیر و تعویض باتری آیفون

تعمیر و تعویض باتری آیفون یکی از تخصصی‌ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل می‌باشد که در راستای عرضه هر چه تخصصی تر سرویس های نرم افزاری و سخت افزاری، پارت مجزایی را به خود اختصاص داده است. مرکز تعمیرات آیفون با همکاری کادری مجرب و کاردان و با بکارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات، تعمیرات آیفون را با رعایت تمامی استانداردهای طرح شده از سوی شرکت سازنده انجام می‌دهد. شما کاربران گرامی می‌توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت مرتبط با دستگاه خویش، تخصصی ترین خدمات مورد نیاز از جمله خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض باتری آیفون و رفع مشکل زود خالی شدن باتری آیفون را دریافت نمایید.

موارد دیگری نیز وجود دارد که با توجه به آنها می‌توان مشکل زود خالی شدن باتری آیفون را رفع کرد. این موارد عبارتند از: 

  • خنک نگه داشتن آیفون
  • روشن بودن و فعال کردن قفل خودکار تلفن
  • غیرفعال کردن جلوه‌های بصری غیرضروری
  • ریستور آیفون در حالت DFU
  • ریست فکتوری و راه اندازی مجدد آیفون.

همانگونه که ذکر شد، در صورتی که با طی مراحل مذکور، مشکل خالی شدن زودهنگام باتری آیفون شما حل نشد، احتمالاً مشکل پیش آمده به دلیل خرابی بخش سخت‌افزاری دستگاه است که می‌بایست توسط کارشناسان تعمیر، برطرف گردد.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی‌مک و …. است. کاربران هر یک از محصولات اپل می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده‌شان به نمایندگی رسمی تعمیرات اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی دستگاه خویش را دریافت نمایند. تعمیرات ارائه شده در این مرکز به دلیل پیاده‌سازی‌شان توسط مجرب‌ترین کارشناسان و استفاده از جدیدترین روشها و تجهیزات تعمیر، به شیوه ای انجام می پذیرد که درصد بازگشت عیوب ایجاد شده در دستگاه را به کمترین میزان ممکن می‌رساند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواست های کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • چرا ایفونم زود شارژ خالی میکنه؟ من این مواردی که گفتید و اجرا کردم. نوتیفیکیشن هامم بیشترشون بسته ست.

    پاسخ
    • درود دوست عزیز،
      اگر توصیه های نرم افزاری را اجر کرده اید ولی هنوز مشکل خالی شدن باتری آیفون دارید، نیاز به بررسی دستگاه وجود دارد. ممکن است ایراد از برد یا باتری باشد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید