جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

زمان تعویض باتری آیفون

اگر از کاربران آیفون هستید و در طول روزهای اخیر، دغدغه سلامت یا خرابی باتری این دستگاه را پیدا کرده‌اید، بد نیست بدانید که تشخیص زمان تعویض باتری آیفون چندان دشوار نیست. به عبارتی دیگر کمپانی سازنده این محصول، یعنی اپل، قابلیتی را در این دستگاه نهاده که کاربر با استفاده از آن می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد. البته در صورت استفاده از این قابلیت به این نکته توجه داشته باشید که سلامت باتری با عمر باتری کاملاً متفاوت است.

عمر باتری یا همان Battery Life طول عمر باتری را با یک بار شارژ تعیین می کند و سلامت باتری یا همان Battery Health عمر باتری دستگاه شما را با گذشت زمان مشخص می نماید. در هر حال شما کاربران گرامی می‌توانید با طی مراحل درج شده در بخش بعد، این موضوع را تشخیص دهید که آیا زمان تعویض باتری آیفون شما فرا رسیده است یا خیر.

زمان تعویض باتری آیفون

تشخیص زمان تعویض باتری آیفون

برای تشخیص این مسئله که آیا زمان تعویض باتری آیفون فرا رسیده است یا خیر، کافی است تا مراحل درج شده در این بخش را به ترتیب ذکر شده، دنبال نمایید. پیش از اجرای این مراحل، به این نکته توجه داشته باشید که این مراحل تنها روی سیستم عامل iOS 10.2.1 و نسخه‌های بالاتر پشتیبانی می‌شود. بنابراین در صورت قدیمی بودن نسخه، بهتر است آن را بروزرسانی کنید. تشخیص زمان تعویض باتری آیفون:

  • وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  • روی منوی Battery ضربه بزنید.
  • اگر در قسمت بالای منوی جدید با پیام Your iPhone battery may need to be serviced مواجه شدید، زمان تعویض باتری آیفون فرا رسیده است.
  • اگرچه مشاهده این پیغام، هشداری برای کاربر است تا هر چه سریع‌تر جهت تعویض باتری آیفون اقدام کند اما باید بدانید که کار با گوشی همچنان امکان‌پذیر است. (توصیه کارشناسان تعمیر گوشی اپل  آن است که هر چه سریع‌تر دیوایس خود را به یک تعمیرکار مجرب نشان داده و نسبت به تعویض باتری اقدام نمایید).

تست عملکرد باتری گوشی آیفون

یکی دیگر از پیشنهادات ما پیش از اقدام به تعویض باتری آیفون، تست عملکرد باتری آیفون با استفاده از نرم‌افزارهای موجود در اپ‌استور است. یکی از برترین نرم‌افزارهای موجود جهت تست عملکرد باتری آیفونBattery Life Doctor است که البته برای استفاده از آن باید تبلیغات گاه و بیگاه و مزاحمش را تحمل کرد.

استفاده از این نرم‌افزار اطلاعات جامعی را در خصوص وضعیت سلامت باتری آیفون در اختیار کاربر قرار می‌دهد و نیاز یا عدم نیاز به تعویض باتری آیفون را برای کاربر مشخص می‌سازد. در این نرم‌افزار با ضربه زدن روی Details می توان اطلاعات بیشتری راجع به وضعیت سلامت باتری کسب کرد. گزینه هایی چون وضعیت باتری (به شارژر متصل است یا خیر)، میزان شارژ باتری، ظرفیت شارژ باتری (که پیش تر توضیح داده شد) و ولتاژ باتری نیز توسطاین نرم‌افزار برای کاربر به نمایش درمی‌آید.

آیا می دانید: چرا باتری آیفون زود خالی می‌شود؟

تعمیرات آیفون

تعمیرات آیفون یکی از خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل می باشد که در راستایِ عرضه هر چه تخصصی تر سرویس هایِ نرم افزاری و سخت افزاری، پارت مجزایی را به خود اختصاص داده است. مرکز تعمیرات آیفون با همکاری کادری مجرب و کاردان و با بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات، تعمیرات آیفون را با رعایت تمامی استانداردهای طرح شده از سوی شرکت سازنده انجام می دهد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت مرتبط با دستگاه خویش، تخصصی ترین خدمات مورد نیاز از جمله خدمات مرتبط با تعویض باتری آیفون را دریافت نمایید.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی‌مک و …. است. کاربران هر یک از محصولات اپل می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده‌شان به نمایندگی رسمی تعمیرات اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی دستگاه خویش را دریافت نمایند. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی گشته است.