جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کیبورد مک بوک

تعمیر کیبورد مک بوک با استفاده از تجهیزات مدرن و طبق جدیدترین متدها در نمایندگی اپل مرکز سخت افزار ایران انجام می شود. تکنسین های مجرب تعمیر لپ تاپ اپل در این مرکز، کیبورد را عیب یابی کرده و منشأ ایرادات آن را شناسایی می کنند. سپس اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز، اعم از ویروس کشی، اصلاح تنظیمات، تعویض کلیدها و … را انجام می دهند.

در صورت نیاز به تعمیر کیبورد لپ تاپ apple و رفع مشکلات این بخش می توانید با نمایندگی اپل  تماس بگیرید. در ادامه مقاله هم نکاتی را در مورد تعمیر کیبورد مک بوک ارائه می دهیم تا آشنایی بیشتری با آن داشته باشید.

تعمیر کیبورد مک بوک در تمام مدلها

نحوه تعمیر کیبورد لپ تاپ اپل

تعمیرکار لپ تاپ اپل پس از عیب یابی کیبورد، روش های مختلفی را برای ترمیم این قطعه انتخاب می کند. روش تعمیر کیبورد مک بوک تا حد زیادی به منشأ خرابی این قطعه بستگی دارد. اگر کلیدها کار نکنند و فضای زیری آنها مشکل داشته باشد، باید مشکلات این بخش برطرف شوند. ممکن است ایرادهای کیبورد ناشی از مشکلات نرم افزاری باشند.

مثلا درایور درست نصب نشده باشد یا به دلایلی سیستم هنگ کرده باشد. در این صورت بهترین روش برای تعمیر کیبورد لپ تاپ apple، بروز رسانی درایورها و اقدامات نرم افزاری است. خرابی مدارها و اتصالات کیبورد هم در انتخاب روش تعمیرات این قطعه تاثیرگذار است. در صورت شکستن قطعات یا سوختن آنها هم راهی جز تعویض کیبورد نیست.

هزینه تعمیر کیبورد مک بوک اپل

هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ اپل با توجه به شدت و نوع خرابی این قطعه متفاوت است. در مواردی که نیاز به تعمیرات نرم افزاری کیبورد مک بوک باشد، معمولا نیاز به پرداخت هزینه زیادی نیست. اما اگر ایراد سخت افزاری باشد، مبلغ تعمیر صفحه کلید مک بوک بیشتر خواهد بود.

در این شرایط، همه چیز بستگی به این دارد که کدام بخش ها آسیب دیده باشند. معمولا برای تعویض کلیدها یا مدارهای داخل کیبورد انتظار هزینه چندانی نداریم. گاهی هم امکان تعمیر کیبورد مک بوک وجود نداشته و باید این قطعه را تعویض کرد. در این صورت قیمت صفحه کلید جدید هم به هزینه نهایی تعمیرات کیبورد مک بوک اضافه خواهد شد.

آموزش تعویض کیبورد مک بوک

تیم تعمیرات مک بوک در نمایندگی اپل مرکز سخت افزار ایران تلاش می کنند که کیبورد این دستگاه را تعمیر کنند. با این حال در برخی موارد امکان تعمیر کیبورد مک بوک وجود نداشته و حتما باید این قطعه را تعویض کرد. برای تعویض کیبورد مک بوک، باید اول دستگاه خاموش شده و باتری از آن بیرون آورده شود.

 در مرحله بعدی، پیچ های صفحه کلید باز شده و خارها با دقت جدا می شوند. سپس باید فلت کیبورد جدا شده و صفحه کلید از دستگاه بیرون آورده شود. در نهایت صفحه کلید جدید نصب شده و اتصالات مطابق قبل بسته می شوند. بسیار مهم است که برای تعویض صفحه کلید مک بوک، از کیبورد اورجینال و کاملا مطابق با مشخصات دستگاه استفاده شود.

تعویض صفحه کلید مک بوک

گاهی علی رغم تمام تلاش ها، امکان تعمیر کیبورد مک بوک وجود ندارد. یعنی قطعات و مدارها به گونه ای آسیب دیده اند که قابل تعمیر نبوده و راهی جز تعویض این قطعه وجود ندارد. در صورت نیاز به تعویض کیبورد مک بوک، حتما از صفحه کلید اورجینال استفاده کنید. ضمن این که این کار نیاز به مهارت بالایی داشته و حتما باید توسط تعمیرکاران مجرب تعمیر مک بوک و با استفاده از ابزار مخصوص انجام شود.

مشکلات رایج کیبورد مک بوک

اگر با همه وسواس و دقتی که به خرج دادید، نهایتا مک بوک شما دچار حادثه ای شد و عملکرد اولیه خود را از دست داد، خونسردی خود را حفظ کنید و امیدوار باشید که دوباره صحت و سلامت خود را باز یابد . شاید ابتدایی ترین مشکلی که پس از رویداد یک حادثه تلخ برای مک بوک شما می تواند بروز کند، اختلال در کیبورد باشد.

آسیب کیبورد در اثر ضربه، آسیب کیبورد در اثر ریختن مایعات ، انباشت زباله های ریز و گرد و غبار در زیر دکمه های کیبورد از جمله عواملی است که موجب آسیب رسیدن به این قطعه می شود. در این شرایط باید جهت تعمیر کیبورد مک بوک اقدام نمایید.

روشن نشدن کیبورد مک بوک

روشن نشدن کیبورد، یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از کاربران لپ تاپ های اپل از بروز آن شکایت دارند. در این شرایط صفحه کلید و چراغ مربوط به آن روشن نشده و عملا نمی توان از این بخش استفاده کرد.

اگر از کیبوردهای مجزا (بی سیم یا دارای سیم) استفاده می کنید، باید از سالم بودن کابل ها و اتصالات مطمئن شوید. در غیر این صورت، بهتر است از یک تعمیرکار برای عیب یابی و تعمیر کیبورد مک بوک کمک بگیرید.

کار نکردن کلیدهای کیبورد لپ تاپ اپل  

گاهی ممکن است کلیدهای صفحه کلید کار نکنند. معمولا این وضعیت چندان نگران کننده نبوده و به راحتی می توان مشکل را حل کرد. در بیشتر موارد، مشکل نرم افزاری است و نگرانی خاصی بابت تعمیر کیبورد مک بوک در چنین شرایطی وجود ندارد. البته اگر اخیرا آب روی صفحه کلید ریخته یا ضربه خورده و پس از آن کلیدها از کار افتاده اند، باید به فکر عیب یابی و تعمیرات تخصصی تر آن باشید.

تایپ اشتباه حروف در مک بوک

یکی دیگر از مشکلات رایج در کیبورد لپ تاپ های اپل و دیگر برندها تایپ شدن اشتباهی حروف است. به این معنی که مثلا به جای اعداد، نشانه هایی همچون پرانتز و … در صفحه تایپ می شوند یا حروف تایپ شده، آنچه شما وارد کرده اید نیستند. این مشکل در بیشتر موارد، منشأ نرم افزاری داشته و با اصلاح تنظیمات برطرف می شود. با این حال گاهی هم ممکن است کلیدها آسیب دیده باشند.

برای فارسی کردن کیبورد لپ تاپ اپل می توانید این مطلب را  بخوانید.

از کار افتادن کیبورد macbook

از کار افتادن صفحه کلید مک بوک، معمولا نشان دهنده بروز مشکلات سخت افزاری است. البته احتمال قطع شدن مدارها و یا سوختن اجزای این بخش هم وجود دارد. دقت کنید که این مشکل باید به صورت تخصصی بررسی شود؛ بهتر است برای تعمیر کیبورد مک بوک در این شرایط، از یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب کمک بگیرید.

تمیز کردن کیبورد

ساده ترین روش برای تعمیر کیبورد لپ تاپ apple، تمیز کردن این قطعه است. ممکن است گرد و خاک و ذرات مواد خوراکی و … وارد صفحه کلید شده و عملکرد آن را مختل کرده باشند. گرد و خاک هم به مرور زمان همین تاثیر را روی نحوه کار صفحه کلید می گذارد. توجه داشته باشید که برای پاکسازی صفحه کلید، به هیچ عنوان از اشیاء نوک تیز و شوینده های صنعتی استفاده نکنید.

خرابی قطعات مک بوک اپل

هر محصول با هر ویژگی و کیفیت ممکن است بعد از مدتی نیازمند تعمیرات شود ، مک بوک ها نیر از این قاعده مستثنی نیستند و ممکن است هریک از قطعات آن ها آسیب دیده و نیازمند تعمیر شود. یکی از این قطعات که کاربر سر و کار زیادی با آن دارد کیبورد مک بوک است . در صورت بروز مشکل در این قطعه  جهت تعمیر کیبورد مک بوک با متخصصین ما در نمایندگی اپل تماس بگیرید.

مک بوک اپل لپ تاپی متفاوت

مک بوک یک نوع لپ تاپ از لپ تاپ های شرکت اپل است  که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد.  این محصول کوچک اما فوق العاده قدرتمند به چند مدل تقسیم می شود که هر مدل خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد؛ مک بوک ایر باریک و با قابلیت حمل بالا، مک بوک پرو با قدرت فوق العاده عالی و مک بوک ۱۲ اینچی که به اندازه ایر فوق العاده باریک و سبک و جمع و جور است و به اندازه پرو قدرتمند وکارآمد. محصولاتی که بسته به نوع نیاز کاربران، خدمات متنوعی را پشتیبانی می کنند؛ اگر کاربر با در نظر گرفتن کارایی که منحصرا از یک مک بوک جست و جو می کند، اقدام به تهیه آن کند، هرگز پشیمان نخواهد شد و همواره از داشتن چنین محصول با کیفیتی لذت خواهد برد.

تعمیر تخصصی کیبورد مک بوک

بهتر است بدانید که قطعات به کار رفته در یک کیبورد آن هم از نوع ساده و متداولش، بسیار پیچیده است؛ دیگر چه برسد به کیبورد مک بوک که با پیچیدگی ذاتی متولد شده و حساسیت فوق العاده بالایی دارد. شناسایی مدارها، شبکه ها و پردازنده هایی که در یک کیبورد وجود دارند، نیازمند علم وآگاهی ویژه ای است.

پس عاقلانه ترین کار این است که هیچ اقدام خاصی نکرده و کار را از اینکه هست هم خراب تر نکنید. دستگاه را در کیف مخصوص قرار دهید و راهی یک مرکز تعمیرات معتبر شوید. امیدوار باشید که با مراجعه به یک مرکز معتبر جهت تعمیر کیبورد مک بوک ، می توانید دوباره مک بوک سالمتان را ملاقات کنید.

واحد تعمیرات مک بوک اپل

مرکز تعمیرات مک بوک اپل ، پس از عیب یابی مک بوک خدمات تخصصی تعمیر کیبورد مک بوک را به کاربران گرامی ارائه می نماید. از جمله ویژگی های این مرکز که آن را از سایر مراکز متمایز می سازد از به‌روزترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم، به‌کارگیری کارشناسان دارندۀ مدارکِ بین‌المللی در مرکز تعمیرات لپ تاپ اپل ، استفاده از تجهیزاتی که بالاترین میزان سازگاری و انعطاف با محصولات اپل را دارند، تست مک بوک تعمیر شده در حضور صاحب دستگاه به منظور اطمینان از صحت عملکرد آن و… می باشد . آشنایی کامل با مشخصات این مرکز از طریق مراجعه به نمایندگی اپل امکان پذیر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید