جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

افزایش سرعت آیفون‌های قدیمی با iOS 12

برخلاف آنچه که در آپدیت های پیشین برای گوشی های قدیمی آیفون اتفاق می‌افتد، بررسی‌ها نشان داده که آپدیت iOS 12 تأثیر مثبتی بر آیفون های قدیمی اپل (مثلاً آیفون 5 اس) گذاشته است. کاربران آیفون های قدیمی اپل گزارش داده‌اند که با آپدیت گوشی‌های خود به iOS 12 شاهد افزایش سرعت آیفون خود بوده‌اند. با این تفاسیر، اگر از کاربران گوشی های قدیمی اپل هستید و به دلیل کندی و افت سرعت قصد تعویض دستگاه مورد استفاده‌تان را داشته‌اید، می توانید از این کار دست نگه دارید و  با آپدیت گوشی خود به iOS 12 جان تازه‌ای به آن بخشید. همانگونه که گفته شد این نسخه می‌تواند عملکرد آیفون های قدیمی را ارتقا بخشد و دلیل خوبی برای این باشد که نیازی به فروش گوشی خود و خرید یک مدل آیفون جدیدتر نداشته باشید.

افزایش سرعت آیفون با آی او اس 12قدیمی

تأثیر iOS 12 بر آیفون های قدیمی

نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل مدعی است که iOS 12 می‌تواند به آیفون 6 پلاس و مدل کوچکتر آن یعنی آیفون 6 اجازه دهد که اپلیکیشن‌ها را 40 درصد سریعتر نسبت به آی او اس 11 اجرا کند. به علاوه در صورت نصب و اجرای این نسخه، صفحه کلید آیفون خواهد توانست 50 درصد سریع‌تر واکنش نشان دهد و اپلیکیشن دوربین نیز از سمت راست صفحه قفل، 70 درصد سریع‌تر اجرا می‌شود. یکی از دلایل ارتقا سرعت و بهبود عملکرد آیفون های قدیمی، ارتباطی است که آپدیت آی او اس 12 با تراشه‌ی داخل گوشی برقرار می‌کند. این آپدیت به تراشه آیفون جهت اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی آی او اس دستور می‌دهد. iOS 12 همچنین به چیپ آیفون دستور می‌دهد در موقعیت‌هایی که نیاز به سرعت بالا نیست،‌ به منظور حفظ عمر باتری از این کار دست بکشد.

نتایح تست iOS 12 بر آیفون های قدیمی

ظاهراً مخاطبان این خبر، چندان اعتمادی به صحت آن نداشته‌اند! تا آنجا که وبسایتی به نام CNET درصدد برآمده تا این ادعا را با انجام آزمایش‌هایی بررسی کرده و صحت و سقم آن را مشخص کند. وبسایت CNET تست سرعتی را بر روی دو گوشی آیفون 5S شانزده گیگی – با استفاده از iOS 12 و iOS 11.4- انجام داد تا نتیجه این ادعا را مشخص کند. نتیجه این آزمایش مشخص کرد که ادعای این مدیر مبنی بر تأثیر iOS 12 و افزایش سرعت آیفون های قدیمی چندان هم بیراه نبوده و صحیح است. نتیجه های بدست آمده از این تست بر این قرار بوده است:

  • ۳.۵ ثانیه افزایش سرعت مرورگر سافاری
  • ۰.۲۵ ثانیه افزایش سرعت بارگذاری اپلیکیشن Mail
  • ۰.۵ ثانیه افزایش سرعت بارگذاری دوربین
  • ۱ ثانیه افزایش سرعت کیبورد در آی مسیج
  • ۰.۵ ثانیه افزایش سرعت سیری اپل

آموزش آپدیت آیفون به iOS 12

پیش از آغاز آپدیت، از اطلاعات دستگاه بکاپ بگیرید تا در صورت بروز هر مشکل بتوانید از این فایل بکاپ برای ریستور اطلاعات استفاده کنید. برای آپدیت آیفون به iOS 12 دستورالعمل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا آیفون یا آیپدتان را به یک شبکه اینترنت پرسرعت و با ثبات وصل کنید.
  • وارد بخش Settings آیفون شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Software Update را انتخاب کنید
  • گزینه Download & Install را لمس کنید.
  • منتظر بمانید تا دانلود آپدیت به پایان برسد. سپس گزینه Install را لمس کنید.
  • اگر درخواست ارائه پسورد شد، آن را وارد کنید.
  • منتظر بمانید تا آیفون شما پروسه بروز رسانی سیستم عامل را تکمیل کند و راه اندازی مجدد شود. به همین راحتی آپدیت آیفون و سیستم عامل iOS 12 آن انجام شده است.
آپدیت سیستم عامل آیفون

معرفی سیستم عامل آی او اس 17 را از دست ندهید.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواست های کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید