جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگGalaxy S9

دو کمپانی محبوب و پیشرو در تولید موبایل، یعنی سامسونگ و اپل، چند وقتی است که محصولات پرچمدار خود در سال ۲۰۱۸ را روانه بازارهای جهانی کرده‌ و در اختیار علاقمندان قرار داده اند. اگر چه این دو کمپانی رقابت کاملا واضحی با یکدیگر در طراحی، ساخت و فروش گوشی‌های موبایل دارند و همواره محصولات پرچمدارشان توسط علاقمندان با یکدیگر مقایسه می‌شود، اما باید به این موضوع توجه کرد که اکوسیستم تولیدات اپل و سامسونگ تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارد. این امر سبب شده تا مقایسه منصفانه میان محصولات این دوکمپانی همیشه دشوار باشد. 

با این حال در نهایت هر کدام از ما می‌توانیم با در نظر گرفتن علاقه، سلیقه و نیازهایمان یکی از دومحصول این کمپانی را به دیگری ترجیح دهیم. در حال حاضر، از میان محصولات متنوع سامسونگ و آیفون، بازار مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگGalaxy S9 داغ است و این دو محصول زیر ذره‌بین بسیاری از علاقمندان دنیای فناوری قرار گرفته‌اند. ما نیز در این مقاله تلاش نموده ایم تا مطالبی در باب مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگ Galaxy S9 را با شما به اشتراک بگذاریم تا اگر قصد خرید یکی از این دو محصول را دارید، بهترین تصمیم را بگیرید.

مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگ Galaxy S9 از نظر طراحی و صفحه‌نمایش

مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگGalaxy S9   منجر به کشف اشتراکاتی از نظر طراحی و صفحه‌نمایش شد. برای مثال این مقایسه نشان داد که هر دو این گوشی‌ها از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده‌اند و در اطراف صفحه‌نمایش برخوردار از حاشیه‌های بسیار باریک هستند. در ارتباط با نوع طراحی این دو گوشی البته سلیقه حرف اول را می‌زند. زیرا برخی از کاربران عنوان کرده‌اند که با بریدگی بالای صفحه‌نمایش آیفون X مشکل دارند در حالی که برخی دیگر عنوان کرده‌اند که آن را به لبه‌های خمیده‌ی صفحه‌نمایش اس ۹ ترجیح می‌دهند. 

اگرچه تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش هر دو گوشی OLED است اما اندازه‌ی بزرگ‌تر صفحه‌نمایش گلکسی اس ۹ پلاس و تراکم پیکسلی بهتر گلکسی اس ۹ را می توان برگ برنده‌ای برای این دو گوشی به شمار آورد. البته در این میان آیفون X هم با بهره‌گیری از تکنولوژی TrueTone از نظر دقت بازنمایی رنگ‌ها برتری دارد.

مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگ Galaxy S9 از نظر انیموجی

سامسونگ برای رقابت با انیموجی‌های آیفون X که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دوربین سلفی این گوشی است، قابلیت جدیدی به نام AR emojis را هم به دوربین سلفی گلکسی اس ۹ افزوده است. دوربین گلکسی اس ۹ همچنین به قابلیت سوپر اسلوموشن مجهز است که اجازه می‌دهد ویدیوهایی را با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه و کیفیت HD ضبط کنید. در حالی که آیفون X با کیفیت Full HD حداکثر می‌تواند با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه ویدیو اسلوموشن ضبط کند. در نهایت طرفداران سامسونگ می‌توانند با افتخار از این صحبت کنند که گلکسی اس ۹ پلاس در حال حاضر بر اساس امتیازدهی DxOMark بهترین دوربین را بین تمام گوشی‌های موبایل دارد. موارد مذکور نتیجه مقایسه مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگGalaxy S9   از نظر انیموجی بود.

مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگ Galaxy S9 از نظر دوربین

نتیجه‌گیری از مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگGalaxy S9   به لحاظ دوربین را به خودتان واگذار می‌کنیم و تنها به ذکر جزییات این دو دوربین می پردازیم. هر دوی این گوشی‌ها از ترکیب مشابه یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو استفاده کرده‌اند. دوربین هایی که امکان زوم اپتیکال و ثبت عکس‌های پرتره‌ی زیبا را به کاربر می دهند. این در حالی است که گلکسی اس ۹ تنها به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد (واید) مجهز است. مهم‌ترین ویژگی که می توان برای دوربین اصلی گلکسی اس ۹ به شمار آورد آن است که دیافراگم آن به صورت فیزیکی می‌تواند بین f/1.5 و f/2.4 در نوسان باشد. در ارتباط با آیفون X به ذکر این نکته بسنده می کنیم که از قابلیت Portrait Lighting برخوردار است. قابلیتی که به کاربر اجازه تغییر نورپردازی عکس به صورت مجازی را می‌دهد.

مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگ Galaxy S9 از نظر ویژگی‌های امنیتی

نتیجه‌گیری از مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگGalaxy S9   از نظر ویژگی‌های امنیتی نیز تا حد زیادی بستگی به سلیقه و نظر خود شما دارد. اگر ترجیح شما در حفظ امنیت گوشی‌تان استفاده از حس‌گر اثر انگشت است بنابراین برنده این مقایسه برای شما گلکسی اس ۹ خواهد وبد. زیرا کمپانی اپل درتولید آیفون X خود حسگر اثر انگشت را کنار گذاشته و قابلیت تشخیص چهره را به کار برده است. اگرچه کمپانی اپل مدعی است تکنولوژی اسکن سه بعدی بسیار فراتر از حسگر اثر انگشت است، ولی برخی از کاربران از نظر سرعت و راحتی هنوز هم حسگر اثر انگشت را ترجیح می‌دهند. البته گلکسی اس ۹ هم قابلیت تشخیص چهره را دارد، ولی تکنولوژی به کار رفته در آن به پیچیدگی و امنیت Face ID اپل نیست.

مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگ Galaxy S9 از نظر سایر ویژگی‌ها

زمان آن فرا رسیده که در مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگGalaxy S9   به سایر تفاوت های میان این دو گوشی اشاره کنیم. ویژگی هایی که اگر چه ممکن است برای برخی از کاربران مهم نباشند اما برای برخی دیگر ممکن است بسیار مهم و ضروری باشند. برای مثال در بین این دو گوشی تنها گلکسی اس ۹ همچنان جک هدفون را حفظ کرده است، از کارت حافظه‌ی microSD پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از دو سیم‌کارت را به کاربر می‌دهد. علاوه بر این گلکسی اس ۹ اولین گوشی از این خانواده است که مانند آیفون‌های دو سال گذشته به اسپیکر استریو مجهز شده و از این نظر هم در مقابل آیفون X چیزی کم ندارد. همانگونه که می بینید در این مقایسه نیز تا حد زیادی نیاز و خواست شماست که می تواند به یکی از این دو گوشی برتری ببخشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: فراموش کردن پسورد آیفون

مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگ Galaxy S9 از نظر سرعت و باتری

نوبتی هم که باشد نوبت به مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگGalaxy S9   از نظر سرعت و باتری است. در این مقایسه شاید بتوان مدعی شد که کمپانی برنده اپل است. زیرا در آیفون X خود از تراشه‌ی A11 Bionic استفاده کرده است. در این ارتباط بد نیست بدانید که گلکسی اس ۹ در ایران با تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۱۰ راهی بازار می‌شود که امتیاز آن هنوز حتی از تراشه‌ی A10 Fusion اپل هم اندکی کمتر است.

تعمیرات آیفون

تعمیرات آیفون و سرویس های مرتبط با این دستگاه یکی دیگر از خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات اپل است که در پارتی مجزا، با بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات و توسط تیمی از مجرب ترین کارشناسان انجام می پذیرد. اگرچه خرابی‌ آیفون می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد لیکن تنها راه حل موجود جهت رفع همه‌ی آنها، مراجعه به یک مرکز مجاز و استاندارد تعمیر آیفون است. تعمیرات گوشی آیفون در صورتی که به دست کارشناسان این حیطه و با استفاده از تجهیزات تخصصی این کار انجام پذیرد، می‌تواند کیفیت اولیه موبایل معیوب را بازیابی کرده و مجدداً به کاربر، لذت کار با یک دستگاه نو و سالم را بچشاند. 

از همین روست که مدیریت مرکز تعمیرات آیفون تمامی پارامترهای لازم جهت انجام تعمیرات را در نظر داشته و تأکید ویژه‌ای بر پیاده ساختن آنها در این مجموعه داشته است. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز از مشاوره های تخصصی کارشناسان نیز بهره مند گردید. (نظیر آنچه که در باب مقایسه آیفون ۱۰ با سامسونگGalaxy S9   با شما به اشتراک گذاشته شد).

تعمیرات اپل

تعمیرات اپل با توجه به ساختار ویژه این محصول و استفاده از سیستمِ iOS در آن، نیازمند حضور کارشناسانی است که با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن آشنایی داشته و بتوانند با عیب‌یابی صحیح دستگاه، بهترین راهکار جهت رفع اختلالات ایجاد شده را برگزینند. نمایندگی اپل با کادری منسجم و متخصص در تلاش است تا تمامی نیازهای مشتریان خویش را در زمینه آموزش کاربران، عرضه لوازم جانبی، آموزش‌‏های فنی- تخصصی، تعمیرات و نگهداری آیفون اپل تأمین ‌نماید و کمبود نبود نمایندگی های مجاز اپل در ایران را رفع کند.  در نمایندگی اپل تمامی تجهیزات روز دنیا در اختیار متخصصان حوزه‌ی تعمیر گذاشته شده‌ است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان دستگاه‌های آیفون را تعمیر و بازسازی کنند. خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل منحصر به این محصول نیست و سایر تولیدات این برند خوشنام را نیز شامل می گردد. سایر واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی می گردند.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل به دلیل همکاری تیمی دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری قادر به رفع پیچیده ترین اشکالات ایجاد شده در دستگاه های اپل است. شما کاربران ارجمند صرف نظر از نوع اختلال ایجاد شده در دستگاه می توانید به نمایندگی اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایید. خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و به دست تیمی از مجرب ترین و متعهدترین کارشناسان این حوزه انجام می پذیرد. نمایندگی اپل در تلاش است تا روز به روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیکتر ساخته و خدماتی شایسته نام اپل به کاربران ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید