جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر

کار با آیفون، به ویژه برای کاربرانی که پیش از خرید آیفون، کاربر دستگاه های اندرویدی بوده‌اند، یک چالش و دردسر بزرگ به شمار می آید. نیاز به استفاده از آیتونز در جابجایی فایل ها، احتیاط هایی که اپل برای حفظ امنیت کاربری لحاظ کرده است و مواردی از این دست تنها نمونه هایی است که کار با این دستگاه را برای کاربرانی که به آن عادت ندارند، سخت ساخته است. در این میان انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس با آن دست به گریبان بوده اند. این مسئله برای برخی از کاربران تا بدانجا دشوار بوده که آن را به نوعی، نقطه ضعف برای سیستم عامل های آی او اس به شمار آورده اند و از این بابت به اپل خرده گرفته اند. اما واقعیت آن است که انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر آنقدرها هم دشوار نیست.

انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر

پیشنهاد اپل برای انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر

اپل به طور پیش فرض دو روش را برای انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر ارائه داده است. روش نخست Airdrop و دیگری استفاده از آیتونز است. کاربارن محصولات اپل می دانند که هر دو مورد مذکور، محدودیت‌های خاص خود را دارند. برای مثال روش Airdrop فقط میان خود دستگاه های اپل کاربرد دارد و نمی‌توان از آن برای برای انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر –منظور کامپیوترهای ویندوزی یا دستگاه‌های اندرویدی- استفاده کرد. روش پیشنهادی دیگر از سوی اپل، استفاده از آیتیونز است. دردسر این روش ضرورت استفاده از کابل برای اتصال به کامپیوتر دسکتاپ است. بعلاوه انتقال انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر –منظور دستگاه های اندرویدی است- با استفاده از این روش غیرممکن است.

روش انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر

دشواری های موجود در انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر ‌بارها توسط طرفداران اندرویدی به‌عنوان ابزاری برای انتقاد از سیستم عامل آی او اس مطرح شده است. این در حالی است که واقعیت چیز دیگری است و این اتقال آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. خوشبختانه اپل با توسعه آی او اس ۱۱ و اپلیکیشن Files در آن، محدودیت انتقال فایل‌ها را رفع کرده است. این مسئله با توجه به این موضوع صورت گرفته است که با گسترش پلتفرم‌های مختلف، کاربران امروزی نیازمند یک روش مشخص برای انتقال فایل‌ها میان دستگاه‌های گوناگون هستند.

اما روش انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر؛ این روش همان استفاده از اپلیکیشن معروف Shareit است. با بروزرسانی آی او اس خوشبختانه استفاده از این برنامه کاربردی برای کاربران اپل نیز میسر گشته است. Shareit به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را بین تمامی سیستم عامل‌ها، از آی او اس و مک او اس گرفته تا اندروید و ویندوز انتقال دهند.

آموزش انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر

در انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر با استفاده از اپلیکیشن  Shareit دو مسئله مدنظر است. یک، روش ارسال فایل ها و دیگری روش دریافت فایل ها با استفاده از این برنامه است. در بخش زیر هر دو مورد آموزش داده می شود. برای ارسال فایل از طریق این برنامه کافی است که موارد درج شده در زیر را مدنظر قرار داده و اجرایی سازید.

  • نخست آنکه می بایست اپلیکیشن Shareit را از طریق اپ استور دریافت و نصب کنید. پس از نصب مراحل زیر را دنبال نمایید:
  • فایل مورد نظرتان را در اپلیکیشن Files پیدا کنید.
  • اگر فایل مورد نظر در Files ذخیره نشده، می‌توانید آن را در اپلیکیشن ذخیره شده در آن انتخاب کرده و گزینه Save To Files را بزنید.
  • در اپلیکیشن Files، فایل مورد نظرتان را انتخاب نمایید و سپس گزینه Share را روی آن بزنید و در نهایت Shareit را انتخاب کنید. (این موضوع را مدنظر داشته باشید که در برخی از اپلیکیشن‌ها می‌توان فایل مورد نظر را به‌صورت مستقیم به Shareit انتقال داد).

نکته شایان ذکر در باب این روش –یعنی روش انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر- آن است که، برای ارسال عکس‌ها و ویدیوهای ذخیره شده از دوربین، نیازی به انجام مراحل درج شده در فوق ندارد. برای این کار کافی است به‌صورت مستقیم به Shareit مراجعه کرده و سپس Send را زده و در بخش Photos عکس مورد نظرتان را برای ارسال آماده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: روش ‌های مختلف انتقال موزیک به آیفون

روش دریافت فایل‌ها با استفاده از برنامه Shareit در آیفون

روش دریافت فایل ها در این برنامه به دستور زیر است:

  • در Shareit گزینه Receive را زده و سپس فایل مورد نظرتان را باز کنید.
  • در این مرحله می بایست فایل مورد نظرتان را باز کرده و گزینه Share را بزنید.
  • در نهایت با انتخاب گزینه Save To Files، فایل مورد نظر در اپلیکیشن Files ذخیره می‌شود و می‌توان به‌راحتی به آن دسترسی داشت.

تعمیرات آیفون

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات آیفون تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این دستگاه نیر تعمیر گلس آیفون را دریافت نمایید. آیفون تحویل داده شده به مرکز تعمیرات تخصصی آیفون، پس از طی مرحله عیب یابی، به یکی از دو پارت تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری ارجاع داده می شود. در صورتی که مرحله عیب یابی حاکی از سخت افزاری بودن اشکال پیش آمده داشته باشد، موبایل معیوب به پارت تعمیر سخت افزاری، و به عکس، در صورتی که اشکال پیش آمده، نرم افزاری تشخیص داده شود، موبایل به پارت تعمیرات نرم افزاری تحویل داده می شود. از دیگر خدمات کارشناسان مرکز تعمیرات آیفون ارائه مقالاتی در باب شیوه کار با این محصول است که نمونه آن -انتقال فایل از آیفون به دستگاه های دیگر- را در این صفحه مشاهده کردید. با مراجعه به سایر صفحات نیز می توانید مقالاتی از این دست را دریافت نمایید.

تعمیرات اپل

مرکز تعمیرات اپل بهترین مکان برای آن دسته از کاربرانی است که دارنده یکی از محصولات اپل هستند اما در حال حاضر دستگاه مورد استفاده آنها به هر دلیل دچار خرابی و اختلال شده است. حتما شما نیز می دانید که کمپانی اپل تاکنون اجازه راه اندازی یک نمایندگی رسمی در کشور ما را صادر نکرده است از این رو هیچ مرکزی نمی تواند مدعی نمایندگی اپل را داشته باشد. مرکز تعمیرات اپل جهت رفع این نقصان درصدد برآمده است تا کلیه خدمات مورد نیاز کاربران اپل را در زمینه تعمیر و ترمیم دستگاه هایشان به آنها ارائه نماید. به عبارتی دیگر مرکز تعمیرات اپل به منظور تأمین نیازها و درخواست های آندسته از کاربرانی راه اندازی شده است که دارنده یکی از محصولات اپل هستند و دستگاه آنها در حال حاضر دچار خرابی و نقص گشته است. چنین کاربرانی می توانند با مراجعه به مرکز تعمیرات اپل تمامی خدمات تخصصی مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر ذکر معرفی گشته است.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل به دلیل همکاری تیمی دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری قادر به رفع پیچیده ترین اشکالات ایجاد شده در دستگاه های اپل است. شما کاربران ارجمند صرف نظر از نوع اختلال ایجاد شده در دستگاه می توانید به نمایندگی اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایید. خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و به دست تیمی از مجرب ترین و متعهدترین کارشناسان این حوزه انجام می پذیرد. نمایندگی اپل در تلاش است تا روز به روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیکتر ساخته و خدماتی شایسته نام اپل به کاربران ارائه دهد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وبسایت قابل پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید