جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مسدود شدن اپل آیدی

مسدود شدن اپل آیدی یکی از مشکلات گزارش شده از سوی کاربران محصولات اپل است. تجربه نشان داده که این اتفاق غالباً دلیل مشخصی ندارد و در بسیاری از موارد تنها به دلیل شناسایی یک فعالیت غیرمعمول در حساب کاربری صاحب دستگاه اتفاق می‌افتد. یکی از شایع‌ترین علل بسته شدن اپل آیدی کاربران، بلاک کردن برخی از آی‌پی‌ها و فعالیت‌ها از طرف شرکت اپل است. برای نمونه در صورتی که کاربر از نرم افزارهای تغییر دهنده‌ای که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند استفاده کند و یا آی پی کاربر مکرراً و چندین بار در روز تغییر کند، اپل حساب کاربری کاربر را بلاک می‌کند.

مسدود شدن اپل آیدی سبب می‌گردد تا کاربر دیگر به حساب کاربری خود دسترسی نداشته باشد و استفاده از آن برای وی غیرممکن گردد. با این اتفاق، اپل از کاربر درخواست می‌کند تا جهت شناسایی هویت خود از طریق یکی از روش‌های تعیین شده، اقدام کند و در ادامه پسورد اپل ایدی را تغییر دهد. در صورتی که کاربر این دستورات را انجام دهد، اپل حساب کاربری اپل ایدی صاحب دستگاه را باز خواهد کرد و امکان کار با آن را همچون گذشته برای کاربر فراهم می‌کند.

مسدود شدن اپل آیدی

مشکل مسدود شدن اپل آیدی

در صورتی که اپل آیدی کاربر غیرفعال شود، دستگاه مکرراً از کاربر درخواست می کند تا اطلاعات مربوط به اپل ایدی خود را وارد کند و در ادامه اقدام به ریست کردن پسورد نماید. در صورت مسدود شدن اپل آیدی دیگر امکان استفاده از آیفون یا آیپد وجود نخواهد داشت و سیستم عامل دستگاه به طرز آزار دهنده‌ای مکرراً از کاربر درخواست می‌کند تا اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود را ارائه دهد. ضمن آنکه به کاربر اجازه نصب هیچ‌گونه نرم‌افزاری را نمی‌دهد.

اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که در طول روزهای اخیر با این مشکل مواجه شده‌اید برای رفع این مشکل می‌توانید از روش ارائه شده در بخش زیر استفاده نمایید. پیش از بکارگیری روش درج شده در این بخش توجه داشته باشید که برای این کار نیاز به ایمیل نجات به همراه پسورد و پاسخ به سؤالات امنیتی دارید.

پیغام ”locked for security reason”

مسدود شدن اپل آیدی غالباً به این دلیل رخ می دهد که کاربر اطلاعات مرتبط با اپل آیدی خویش را اعم از سوالات امنیتی، پسورد و یا هر چیز دیگری را، چندین مرتبه به صورت اشتباه وارد می کند. با این کار دستگاه بصورت خودکار و به منظور حفظ امنیت اکانت، آن را مسدود کرده و اجازه ورود به کاربر نمی دهد. مسدود شدن اپل آیدی تنها زمانی مرتفع می شود که مجددا دستگاه بتواند شما را شناسایی کند. در غیر اینصورت اپل آیدی شما همچنان بسته مانده و شما با پیغام  ” locked for security reason ”  مواجه می شوید.

نمایندگی اپل

ريست كردن اپل آيدي

خوشبختانه با در اختیار داشتن اطلاعات لازم، رفع مشکل مسدود شدن اپل آیدی زمان زیادی نمی‌برد و کار چندان دشواری هم نیست. همانگونه که گفته شد برای انجام این کار، می‌بایست پاسخ مواردی چون سؤالات امنیتی، تاریخ تولد و ایمیل نجات را داشته باشید؛ در غیر این صورت آنلاك كردن اپل ايدي غیرممکن خواهد بود. برای آنلاك كردن اپل ايدي کافی است به وب سایت مدیریت حساب اپل آیدی به آدرس Appleid.apple.com مراجعه کرده و اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات اپل از شما می‌خواهد تا هویت خود را احراز کنید.

در این بخش نیاز است تا اطلاعاتی نظیر تاریخ تولد به میلادی و پاسخ سؤالات امنیتی را وارد نمایید. پس از وارد کردن این اطلاعات، ایمیلی از سوی اپل حاوی امکان تغییر پسورد، برای کاربر ارسال می‌گردد. با دریافت این ایمیل، در نهایت با تغییر پسورد می‌توان از اپل آیدی خود برای بار دیگر استفاده کرد و مشکل مسدود شدن اپل آیدی را رفع کرد.

این روش هم برای ریست کردن اپل آیدی در آیفون و هم در آیپد قابل استفاده است. کافی است تا کاربر این دو دستگاه رمز اپل آیدی را وارد کند و به به بخش مربوط به ریست کردن اپل آیدی خود مراجعه نماید. پس از این کار و با وارد کردن اطلاعات احراز هویت و دریافت ایمیل مربوط به تغییر پسورد، کاربر برای بار دیگر خواهد توانست اپل ایدی خود را مورد استفاده قرار دهد.

ریست کردن اپل آیدی

جلوگیری از مسدود شدن اپل آیدی

در این مقاله برآنیم تا راه های موجود جهت جلوگیری از مسدود شدن اپل آیدی را با شما به اشتراک بگذاریم. زیرا بسیاری از شما هزینه بالایی جهت خرید گیفت کارت های گران قیمت و خرید قانونی برنامه‌ها متحمل می شوید که از دست دادن اکانت همه آنها را به باد خواهد داد.

عدم نصب بر روی رایانه های مختلف

یکی از امکانات اکانت اپل آن است که می توان آن را بر روی ۵ سیستم عامل مختلف نصب کرد. (توجه داشته باشید که سیستم عامل به معنای کامپیوتر نیست). از آنجا که اکثر کاربران ایرانی از سیستم عامل کرک شده و لایسنس مشترک استفاده می‌کنند بهتر است نکات زیر جدی گرفته شود.

جهت جلوگیری از مسدود شدن اپل آیدی در هنگام وارد کردن اکانت در برنامه آی‌تونز حتماً باید سیستم در اصطلاح آتورایز گردد. این بدان معنی است که برنامه‌های دانلود شده قبلی و بعدی روی آی‌تونز امکان نصب بر روی دستگاه را داشته باشند و اپل مشخصات سیستم عامل انحصاری را در سوابق ضبط کند. در صورت استفاده از سیستم عامل ویندوز، در هنگام نصب بعدی سیستم عامل نیز می‌توان بدون نگرانی از همان اکانت خود استفاده کرد. لیکن اگر ویندوز اورجینال نباشد و هر از چندگاهی با پاک کردن ویندوز دوباره آن را نصب می‌کنید لازم است توصیه زیر را جدی بگیرید.

در صورتی که قصد نصب و بکارگیری ویندوز غیراورجینال و در اصطلاح کرک شده را دارید حتما پیش از پاک کردن ویندوز قبلی وارد برنامه آی‌تونز گشته و از منوی آی‌تونز، اکانت خود را در اصطلاح دی‌ آتورایز نمایید. سپس با خیال راحت با پاک کردن ویندوز قبلی اقدام به نصب ویندوز جدید کنید. این اقدام از آن روست که اپل تا ۵ بار امکان اتورایز سیستم عامل‌های مختلف را برای کاربر میسر ساخته است.

در شرایطی که شما برای بار ششم قصد کار کردن از طریق یک سیستم عامل و یا رایانه متفاوت را داشته باشید اپل از این کار جلوگیری کرده و اکانت را مسدود می سازد. اما هنگامی که سیستم عامل خود را دی اتورایز می‌نمایید در واقع یک فرصت از پنج فرصت همچنان حفظ خواهد شد و جلوگیری از مسدود شدن اپل آیدی انجام خواهد پذیرفت.

بهتر است برای جلوگیری از مشکلات دیگر، مطمئن شوید که فقط اکانت خودتان متصل است. بنابراین خوب است از دسترسی دیگران به اکانت اپل آیدی اطلاع پیدا کرده و آن ها را از افراد مجاز حذف کنید. همچنین می توانید اکانت های اضافی خودتان را هم پاک کنید. 

عدم استفاده از روش تغییر IP

کاربران ایرانی بسیاری برای استفاده از گوگل پلی و یا اپ استور شرکت اپل، -به دلیل تحریم و … – از راههایی چون تغییر آی پی و اسم استفاده می کنند. که البته این ترفندها نیز چندان مؤثر نیست و دردسرها را دوچندان می کند. در این وضعیت غالباً باید  گوشی را در حالت آفلاین قرار داد تا اپراتور توسط گوگل شناخته نشود. در هر حال اکیداً توصیه می شود از این راهکار یعنی تغییر IP استفاده نکنید. چون در صورتی که با دو  IP از دو کشور مختلف به فروشگاه متصل شوید اپل، با این احتمال که اکانت شما مورد سرقت واقع شده، شما را ناچار به تغییر پسورد می‌ سازد.

توصیه کارشناسان آن است که جهت جلوگیری از مسدود شدن اپل آیدی حتی در زمانی که با ارور ۱۰۰۹ هم مواجه شدید، آیدی خود را تغییر ندهید. ارور ۱۰۰۹ بدان معنی است که اپل در حال به‌روز رسانی آی‌پی های سرور خود است و برای این کار بین چند ساعت تا چند روز زمان نیاز دارد. توصیه آخر آنکه برای خریدن برنامه هیچ وقت از دو آی‌پی مختلف استفاده نکنید.

عدم خرید گیف کارت غیر معتبر

با توجه به اینکه قیمت گیفت کارت در کشور ما بسیار بالاست بنابراین باید نسبت به گیفت های ارزانی که عرضه می شود حساس بود. برای مثال اگر اکانت ۶۰ دلاری را به قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه می کنند بی شک این اکانت دچار مشکل است و نباید آن را خریداری کرد. زیرا در شرایطی که اپل تشخیص دهد که گیفت کارت مشکل دارد و یا سرقتی صورت گرفته است بلافاصله اکانت شما را مسدود می‌کند. بنابراین جهت جلوگیری از مسدود شدن اپل آیدی بهتر است از خرید اکانت های تقلبی و نامطمئن خودداری کنید.

مسدود شدن اپل آیدی و سوختن اکانت

رعایت موارد فوق جهت جلوگیری از مسدود شدن اپل آیدی ضروری است. لیکن در شرایطی که اکانت شما مسدود شده و سوخته است احتمالاً بتوانید با نامه‌نگاری با قسمت پشتیبانی اپل اکانت خود را و در واقع تمامی برنامه‌های خریداری شده خود را دوباره بازپس بگیرید.

نمایندگی اپل و دیگر واحدهای تعمیرات

 نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. کارشناسان ما در نمایندگی اپل با معرفی و عرضه هر محصول جدید از سوی کمپانی اپل به بررسی و واکاوی آن پرداخته و به استخراج ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن می پردازند. این کار منجر به تدوین جدیدترین متدهای تعمیر و بازیابی مرتبط با هر دستگاه گشته و سبب می گردد تا دستگاه های معیوب به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت تعمیر و ترمیم شوند. دیگر واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی می گردند.

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به سایر بخش های وب سایت مقالات، اخبار و سوالات متداول تعمیرات اپل را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید