جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

رقابت بر سر چیپ ست ۷ نانومتری

تمامی خبرها در طول یکی دو ماه گذشته حاکی از آن بود که اپل قرار است نخستین کمپانی‌ای باشد که در محصولات ۲۰۱۸ خود از چیپ ست ۷ نانومتری استفاده کند. توافق ساخت این چیپ ست ها اگر چه در قراردادهای نخست با شرکت تایوانی TSMC حاصل شده بود اما در مراحل بعد، تولید این قطعه به کمپانی سامسونگ واگذار شد.  

ظاهراً آقای «Kwon Oh-hyun»، با سفر به آمریکا، توانسته بود مسئولان اپل را قانع کند تا از همکاری با کمپانی تایوانی TSMC انصراف دهند و تولید چیپ‌ست ۷ نانومتری را به کمپانی سامسونگ واگذار کنند. اما واقعیت آن است که کمپانی اپل، ظاهرا نخستین کمپانی‌ای نخواهد بود که در محصولات خود از چیپ‌ست ۷ نانومتری استفاده خواهد کرد و این پیشروی قرار است به نام کمپانی دیگری رقم بخورد.

رقابت بر سر چیپ ست ۷ نانومتری

رقابت اپل، هواوی و کوالکام در استفاده از چیپ ست ۷ نانومتری

در حال حاضر سه کمپانی درصددند تا چیپ ست ۷ نانومتری را عرضه و یا در محصولات خود به کار برند. اگرچه این ادعا برای نخستین بار توسط کمپانی اپل صورت گرفت اما ظاهرا این شرکت، نخستین کمپانی‌ای نخواهد بود که موفق به عرضه محصولی با چیپ‌ست ۷ نانومتری می‌گردد. زیرا کمپانی هواوی نیز به صورت رسمی اعلام کرده که در جدیدترین پرچمدار خود یعنی میت ۲۰، از چیپست کایرین ۹۸۰ استفاده خواهد کرد. چیپست مذکور نخستین نمونه تولید شده با فناوری ۷ نانومتری در دنیا است که به بازار راه پیدا می کند.

کمپانی مدعی دیگر، کوالکام است که خبر از معرفی محصولات ۷ نانومتری اختصاصی خود داده است. باتوجه به تاریخ مرتبط با عرضه پرچمدارهای سه کمپانی اپل، کوالکام و هوای، ظاهراً هواوی در رقابت عرضه نخستین چیپ ست ۷ نانومتری پیشرو خواهد بود. (کوالکام معمولاً چیپست های پرچمدار جدید خود را اواخر سال میلادی (اوایل زمستان) معرفی می کند؛ به همین خاطر هوآوی فعلاً بیشتر از سوی اپل و معرفی چیپست جدید این شرکت در هفته های آتی مورد رقابت مستقیم قرار خواهد داشت).

میت ۱۰ هواوی، پیشرو در استفاده از نخستین چیپ ست ۷ نانومتری

بنابر ادعای کمپانی هواوی، میت ۱۰ این شرکت، قرار است گوی رقابت بر سر استفاده از چیپ ست ۷نانومتری را از دو کمپانی اپل و کوالکام برباید. این محصول قرار است با چیپی ارائه شود که دارای مودم LTE Cat.19 است که در صورت پشتیبانی اپراتور، سرعت دانلود آن به ۱٫۶ Gbps خواهد رسید. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز خواهد بود و از بلوتوث ۵٫۰ و Wi-fi/ac دوال باند استاندارد پشتیبانی خواهد کرد.

علاوه بر این قادر به پردازش نمایشگر ۴K، پردازنده سیگنال ۳ تصویر را خواهد داشت که احتمالاً نشان دهنده این موضوع است که میت ۲۰ پرو هم دوربینی سه گانه خواهد داشت. نسل آینده واحد پردازش عصبی هواوی هم در چیپ‌ست ۷ نانومتری جدید با قابلیت های بهبود یافته و پیشرفتی محسوس در مقایسه با نسل قبلی خود ارائه خواهد شد. کمپانی هوآوی به صورت رسمی اعلام کرده که چیپست کایرین ۹۸۰ تأمین کننده توان پردازشی خانواده پرچمدار میت ۲۰ خواهد بود و چیپست مذکور نخستین نمونه تولید شده‌ای خواهد بود که با فناوری ۷ نانومتری در دنیا به بازار راه پیدا می‌کند.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی‌مک و… است. کاربران هر یک از محصولات اپل می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده‌شان به نمایندگی رسمی اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی دستگاه خویش را دریافت نمایند.

تعمیرات ارائه شده در این مرکز به دلیل پیاده‌سازی‌شان توسط مجرب‌ترین کارشناسان و استفاده از جدیدترین روشها و تجهیزات تعمیر، به شیوه ای انجام می پذیرد که درصد بازگشت عیوب ایجاد شده در دستگاه را به کمترین میزان ممکن می‌رساند. دستگاه های تعمیر شده در نمایندگی تعمیرات اپل نه تنها کیفیت اولیه خویش را باز می یابد بلکه به دلیل انجام برخی گردگیری ها و عملیات تخصصی توسط کارشناسان، امکان خرابی مجدد آنها به صفر می رسد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را در سایر صفحات وبسایت پیگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید