جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض فن مک بوک ایر

فن مک بوک ایر از آن دست قطعاتی است که نقش بسزایی در دوام کیفیت و عمر مفید مک بوک دارد. عدم توجه به این قطعه و ترک سرویس‌های دوره‌ای آن، نه تنها سبب آسیب به این بخش از دستگاه می گردد، بلکه به مرور، استهلاک سایر اجزا را در پی خواهد داشت. نخستین گام در تعمیر و تعویض فن مک بوک ایر، کسب اطمینان از خرابی آن است! به عبارتی دیگر، بسیاری از اشکالات پیش آمده در فن های مک بوک نه به دلیل خرابی این قطعه بلکه به دلیل کثیفی و آلودگی بیش از حد آن است. 

بنابراین نخستین گام پیش از اقدام به تعمیر فن آن است که از تمیزی و پاک بودن آن مطمئن گردید. در شرایطی که فن مک بوک مورد سرویس قرار نگیرد و دائماً در فضاهای آلوده مورد استفاده قرار گیرد، به تدریج قدرت تهویه هوای را از دست می دهد و از کار می افتد.  در هر حال خرابی های پیش امده در فن عموماً قابل رفع است و کارشناسان می توانند با اندک دستکاری تعمیر و تعویض فن مک بوک ایر را به سرانجام برسانند.

تعمیر فن مک بوک ایر

تعویض و تعمیر فن مک بوک ایر

در صورت بروز اختلال و خرابی در فن، آنچه که مهم خواهد بود دو موضوع است؛ یک آنکه آیا امکان تعمیر این قطعه وجود دارد و یاتعمیر آنها بصرفه‌تر از تعویض آنهاست؟ اگر شما کاربران گرامی دارنده یکی از مدلهای مک بوک هستید و در حال حاضر فن این دستگاه دچار مشکل شده است می توانید با حضور در مرکز تعمیرات مک بوک اپل و مراجعه به پارت تعمیر و تعویض فن مک بوک ایر تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این قطعه را دریافت نمایید. 

کارشناسان ما در مرکز تعویض و تعمیر فن مک بوک پس از عیب یابی صحیح و کارشناسانه و بررسی تخصصی این بخش از دستگاه، امکان تعویض و یا تعمیر آن را با شما در میان خواهند گذاشت. و در ادامه پس از کسب اجازه از شما، اقدامات مورد نیاز را بر روی دستگاه پیاده می سازند. در هر حال، آنچه که شما در پایان دریافت خواهید کرد، دستگاهی سالم و بی عیب و نقص است. در صورتی که امکان جابجایی و انتقال دستگاه به تعمیرگاه مرکزی اپل را ندارید می توانید از سرویس در محل اپل استفاده نمایید. در این سرویس، کارشناسان ما خود در محل حضور یافته و تعویض فن مک بوک ایر شما را به انجام می‌رسانند.

آموزش تعویض فن مک بوک ایر

در ادامه مراحل تعویض فن مک بوک ایر را به صورت مرحله به مرحله شرح داده ایم:

1. باز کردن قاب پشتی مک بوک ایر

  • پیش از اقدام به تعویض فن مک بوک ایر، دستگاه را ببندید و آن را برعکس روی سطحی صاف قرار دهید.
  • ده پیچ مشخص شده در تصویر (یعنی دو پیچ نوع ۵-point Pentalobe 8 میلیمتری، هشت پیچ نوع ۵-point Pentalobe 2.5 میلیمتری) را باز نمایید.
  • برای بازکردن پیچ های نوع ۵-point Pentalobe به پیچ گوشتی مخصوصی احتیاج دارید.

2. جدا کردن قاب پشتی و باتری مک بوک

در این مرحله از تعویض فن مک بوک ایر، نیاز است تا قاب پشتی را جداسازید.

  • برای این کار انگشتان خود را میان صفحه نمایش و قاب پشتی قرار داده و به سمت بالا بکشید. این کار کمک می‌کند تا قاب پشتی از دستگاه جدا شود.
  • در ادامه می‌بایست قطع ارتباط باتری با سایر اجزای دستگاه انجام شود. برای این کار از انتهای مسطح اسپاجر (ابزار مخصوص در تعمیرات) استفاده کنید، دو طرف رابط باتری را بلند کنید و ارتباط آن را با محفظه خود روی برد منطقی قطع کنید.
  • کابل باتری را کمی خم کنید تا رابط آن تصادفا به محفظه متصل نشود.
  • تک پیچ نوع T5 Torx2.9 میلیمتری که درایو SSD را به برد منطقی متصل کرده است باز کنید.

3. جداسازی درایو از محفظه و برد منطقی

  • در این مرحله از تعویض فن مک بوک ایر، می‌بایست به کمک اسپاجر انتهای آزاد SSD را –البته به اندازه‌ای که بتوان با دست دیگر آن را گرفت- بلند کرد.
  • توجه: انتهای درایو SSD بیش از اندازه بلند نشود.
  • در ادامه می‌بایست درایو را مستقیما از محفظه خود خارج کرده و آن را از برد منطقی جدا کرد.
  • پیش از نصب مجدد SSD، از این موضوع که درایو به درستی در جای خود قرار گرفته اطمینان حاصل شود.
  • پس از این کار می‌توان پیچ محافظ را وصل کرد.

این مقاله را از دست ندهید: علت داغ شدن مک بوک چیست؟

4. بلند کردن کابل برد ورودی/خروجی

  • در این مرحله از تعویض فن مک بوک ایر با استفاده از انتهای مسطح اسپاجر، کابل برد ورودی/خروجی را از محفظه آن روی برد ورودی/خروجی بلند کنید.
  • در ادامه کابل برد ورودی/خروجی را از محافظ چسبنده آن به فن، به سمت بالا بکشید.
  • در ادامه از انتهای مسطح اسپاجر استفاده کنید و رابط برد ورودی/خروجی را از محفظه آن روی برد ورودی/خروجی بلند کنید.
  • از این موضوع که رابط مستقیماً بلند می‌شود، اطمینان حاصل کنید.
  • توجه: در هنگام بلندکردن محفظه از برد منطقی، تکان دادن آن ممکن است سبب آسیب به برند منطقی گردد. بنابراین از تکان دادن آن خودداری کنید.
  • در ادامه کابل برد ورودی/خروجی را جدا کنید.

5. دسترسی به فن و تعویض فن مک بوک ایر

  • با استفاده از نوک اسپاجر، فلپ محافظ را به دقت روی محفظه ZIFکابل فن بلند کنید.
  • توجه داشته باشید که فقط باید فلپ لولایی محافظ بلند شود و خود محفظه بالا نرود.
  • سه پیچ مشخص شده در تصویر که فن را به قاب بالایی متصل کرده است باز نمایید.
  • دو پیچ نوع T5 Torx5.2 میلیمتری و یک پیچ نوع T5 Torx3.6 میلیمتری.
  • فن را از قاب بالایی بلند کنید و در هنگام جداسازی فن از دستگاه، اقدام به بیرون کشیدن کابل نواری فن از محفظه نمایید.

تعمیرات مک بوک اپل

تعمیرات مک بوک اپل در این مرکز توسط مهندسانی انجام می پذیرد که به دلیل واکاوی و آنالیز ساختار نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه قادر به رفع کلیه اختلالات و اشکالات احتمالی آن گشته اند. بهره مندی این کارشناسان از پیشرفته ترین تجهیزات عیب یابی و تعمیر سبب گشته تا تخصصی ترین مراحل عیب یابی در این مرکز انجام گشته و برترین راهکارهای تعمیر بر روی این دستگاه پیاده گردند.تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیرات مک بوک نظیر تعمیر و تعویض فن مک بوک ایر با حضور در این مرکز و یا به صورت سرویس در محل مک بوک قابل دریافت است.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی‌مک و …. است. کاربران هر یک از محصولات اپل می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده‌شان به نمایندگی رسمی تعمیرات اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی دستگاه خویش را دریافت نمایند. تعمیرات ارائه شده در این مرکز به دلیل پیاده‌سازی‌شان توسط مجرب‌ترین کارشناسان و استفاده از جدیدترین روشها و تجهیزات تعمیر، به شیوه ای انجام می پذیرد که درصد بازگشت عیوب ایجاد شده در دستگاه را به کمترین میزان ممکن می‌رساند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید