جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر دکمه هوم آیفون اپل

در این مقاله با نحوه تعمیر دکمه هوم آیفون آشنا می شوید. قطعه ای که در مدل های قدیمی تر این گوشی، سری قبل از آیفون 10 وجود داشت و در مدل های جدیدتر، حذف شد. دکمه هوم در برخی از مدل های آیفون به عنوان سنسور اثر انگشت هم عمل می کند. بنابراین تعمیر دکمه هوم آیفون می تواند به نوعی ترمیم حسگر اثر انگشت هم باشد. اگر دکمه هوم گوشی شما از کار افتاده یا درست کار نمی کند، می توانید برای ترمیم و در صورت نیاز، تعویض آن، از تکنسین های تعمیرات موبایل اپل در نمایندگی اپل مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیر دکمه هوم آیفون

دلایل خرابی کلید هوم آیفون

مشکلات سخت افزاری

مهم ترین علت خرابی و از کار افتادن دکمه هوم گوشی های اپل، مشکلات سخت افزاری هستند. ممکن است دکمه گیر کرده باشد یا اتصالات آن کاملا شکسته و قطع شده باشند. استفاده از قاب نامناسب، ضربه خوردن و وارد شدن فشار به صفحه گوشی، باعث شکستن کلید هوم یا قطع شدن مدارها و اتصالات آن می شوند. همچنین ممکن است ارتباط کلید هوم با برد قطع شده و به این ترتیب، هیچ عملیاتی را انجام ندهد.

آبخوردگی آیفون

یک عامل دیگر که تعمیر دکمه هوم آیفون را ضروری می کند، آبخوردگی گوشی است. این اتفاق می توند موجب از کار افتادن برد شده و به دنبال آن، کلید هوم را هم از کار بیندازد.

مشکلات نرم افزاری

گاهی هم هیچ آسیب دیدگی خاصی وجود ندارد و مشکلات نرم افزاری، مانع از عملکرد صحیح دکمه هوم می شوند. در این صورت بد نیست که گوشی را راه اندازی مجدد کنید. اگر مطمئن هستید که ایراد سخت افزاری نیست و نیازی به تعمیر دکمه هوم گوشی اپل نیست، می توانید دستگاه را ریستور کنید؛ البته بکاپ گرفتن از اطلاعات را فراموش نکنید.

تعمیر دکمه هوم آیفون

خرابی پیش آمده در دکمه هوم آیفون ممکن است منشا سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشد. از همین رو نخستین مرحله در روند تعمیر دکمه هوم آیفون اپل، بررسی دستگاه و عیب یابی آن است. در صورتی که خرابی دکمه هوم آیفون، به دلیل اشکالات سخت افزاری باشد نیاز است تا قطعات این بخش از دستگاه بررسی شده و جهت تعمیر و تعویض آنها اقدام گردد. در غیراینصورت –یعنی در صورتی که اشکال پیش آمده نرم افزاری باشد- تعمیر دکمه هوم آیفون اپل چندان زمان‌بر نخواهد بود و با اندک تغییرات نرم افزاری به پایان خواهد رسید.

هزینه تعمیر دکمه هوم آیفون

برای برآورد قیمت تعمیر دکمه هوم گوشی اپل، باید اول میزان خرابی و آسیب دیدگی این قطعه را برآورد کرد. گاهی خود کلید هوم ایرادی ندارد و مشکل از تنظیمات است. به خصوص زمانی که سنسور اثر انگشت از کار می افتد، معمولا مسئله مربوط به تنظیمات و بخش های نرم افزاری است. در این شرایط، هزینه تعمیر دکمه هوم آیفون چندان بالا نیست و معمولا مشکل خیلی زود حل می شود. اما در صورت قطع شدن مدارهای داخلی یا شکستن این قطعه، باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. اگر نیاز به تعویض دکمه آیفون باشد هم باید قیمت دکمه هوم جدید را نیز پرداخت نمایید.

تعمیر تخصصی دکمه هوم آیفون

تعمیر سخت افزاری دکمه هوم آیفون اپل: در صورتی که اشکال پیش آمده در دکمه هوم آیفون سخت افزاری باشد کارشناسان ما پس از بررسی این بخش از دستگاه و تشخیص نوع اشکال پیش آمده جهت تعویض و یا تعمیر دکمه هوم آیفون اپل اقدام می‌نمایند. معمولاً خرابی‌های سخت افزاری این بخش از آیفون، یا به دلیل ساییدگی و فرسودگی کلی، یا به دلیل خرابی فیزیکی دکمه هوم و یا به دلیل خرابی فلت و کابل متصل به مادربرد اتفاق می‌افتد.

(بد نیست بدانید که دکمه خانه آیفون، به طور فیزیکی به صفحه نمایش آیفون متصل است و دو کابل سیگنال دکمه هوم را به برد منطقی انتقال می دهد. یک کابل به بالای صفحه نمایش می رود و به بالای برد منطقی وصل می شود و دیگری به برد منطقی از زیر دکمه خانه و سمت چپ متصل می شود. در صورتی که صفحه نمایش آیفون ضربه ببیند و یا گوشی دچار مشکل آبخوردگی گردد، یکی از کابل های دکمه خانه یا کانکتورها نیز ممکن است صدمه ببینند که این مسئله منجر به خرابی دکمه هوم آیفون می‌گردد).

تعمیر نرم افزاری دکمه هوم آیفون: نشانه وجود مشکلات نرم افزاری در دکمه هوم آن است که با فشار دادن دکمه هوم، آیفون مورد استفاده‌تان به درستی عمل نمی‌کند. در این شرایط سخت افزار گوشی می‌تواند سیگنال‌های مورد نیاز را ارسال کند اما نرم افزار پاسخی به این سیگنال‌ها نمی‌دهد. هنگامی که نرم افزار آیفون شما خراب می شود یا بیش از حد بار می گیرد یا یک برنامه کمکی در پس زمینه آیفون شما دچار خطا می شود، دکمه خانه آیفون تان ممکن است دیگر کار نکند. در این شرایط تعمیر دکمه هوم آیفون اپل با اندک تغییر در تنظیمات نرم افزاری آیفون به سرانجام خواهد رسید.

تعویض دکمه هوم آیفون

در صورتی که بررسی های کارشناسان ما در بخش تعمیر دکمه هوم آیفون اپل به این نتیجه ختم شود که امکان تعمیر این قطعه وجود ندارد، در صورت رضایت کاربر، اقدام به تعویض آن می نمایند. تعویض دکمه هوم آیفون با استفاده از قطعاتی صورت می پذیرد که از اوراق سایر دستگاه های معیوب آیفون به دست آمده است. اقدامات مورد نیاز جهت تعویض و تعمیر دکمه آیفون اپل در این مرکز پس از انجام هماهنگی های لازم با صاحب دستگاه و کسب رصایت ایشان انجام می شود.

تعمیر دکمه هوم آیفون اپل راه دیگری دارد و آن این است که شما از طریق ویدئو های موجود در فضای مجازی، آموزش های لازم را دریافت کرده و برای این کار اقدام نمایید. اگرچه این پیشنهاد چندان توصیه نمی شود اما اگر در زمینه الکترونیک و کار با دستگاه های هوشمند تجربه و تخصص دارید گزینه خوبی به حساب شمار می آید. البته به شرطی که ابزار و تجهیزات مورد نیاز خود را پیش از اقدام به تعمیر دکمه هوم آیفون تهیه نمایید.

نمایندگی آیفون اپل

نمایندگی اپل ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر و فروش آیفون‌های اپل به متقاضیان است. یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی های اپل در ایران، نبود نمایندگی رسمی از این برند در ایران است. نمایندگی‌ای که در صورت نیاز به خرید محصولات اپل و یا دریافت خدمات پس از فروش بتوان به آن مراجعه کرد. نمایندگی apple، جهت رفع این نقصان، اقدام به راه‌اندازی یکی از برترین مجموعه‌های تعمیر و فروش گوشی های اپل در تهران، کرده است. به عبارتی دیگر نمایندگی گوشی Apple به منظور تأمین نیازها و درخواست های آندسته از کاربرانی راه اندازی شده است که قصد خرید و یا تعمیر گوشی اپل را دارند. نمایندگی آیفون اپل اگرچه مدعیِ بودن یک نمایندگی رسمی نیست اما مدعی بودن یک مجموعه استاندارد، متعهد و با کیفیت است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید