جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر باتری گوشی اپل

در این مقاله نکات و بایدها و نبایدهای تعمیر باتری گوشی اپل را بررسی می کنیم. شکی نیست که باتری جزو مهم ترین بخش های موبایل است و خرابی آن مشکلات زیادی را در روند کاری دستگاه و البته قطعات دیگر ایجاد می کند. بنابراین تعمیرات باتری هم باید به صورت حرفه ای، تخصصی و کاملا درست انجام شود. در راهنمای تعمیر باتری گوشی اپل با برخی از مشکلات رایج این قطعه و نحوه برطرف کردن آنها آشنا می شوید. با این حال بهتر است برای تعمیر باتری آیفون و یا تعویض این قطعه در صورت نیاز، از تکنسین های تعمیرات موبایل در نمایندگی اپل مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیر باتری گوشی اپل

روش های تعمیر باتری آیفون اپل

شوک دادن به باتری آیفون

معمولا تکنسین ها قبل از اقدام به تعمیر باتری گوشی اپل، به این قطعه شوک می دهند. این کار، البته اگر درست انجام شود، می تواند عمر دوباره به باتری داده و این قطعه را احیا کند. شوک دادن به باتری نیاز به ابزار و تجهیزات ویژه ای دارد و حتما باید در محیط تخصصی انجام شود.

لحیم کاری

روش دیگر برای تعمیر باتری آیفون، لحیم کاری است. این کار در شرایطی انجام می شود که خود باتری سالم است و مشکلات آن ناشی از باز شدن برخی اتصالات هستند. لحیم کاری هم نیاز به مهارت دارد و باید توسط افراد مجرب و دوره دیده انجام شود.

تعویض باتری آیفون

تیم تعمیرات آیفون در نمایندگی apple تلاش می کنند که باتری گوشی را ترمیم کنند. با این حال در مواردی که آسیب دیدگی شدید است، راهی جز تعویض این قطعه نیست. اگر دیدید که باتری باد کرده و یا پشت گوشی دارای برآمدگی است، بلافاصله آیفون را خاموش کرده و به اولین مرکز تعمیرات آیفون مراجعه کنید. در چنین شرایطی امکان تعمیر باتری گوشی اپل وجود ندارد و باید این قطعه در اسرع وقت، با یک باتری جدید و البته اورجینال جایگزین شود.

مشکلات رایج باتری گوشی اپل

یکی از اصلی ترین مواردی که در تعمیر باتری گوشی اپل مورد توجه قرار می گیرد، این است که آیفون باید به صورت مداوم شارژ شود؛ این دستگاه معمولا زود شارژ باتری خود را از دست می دهد و باید مرتبا آن را شارژ نمود. اگرچه کیفیت قطعات استفاده شده در گوشی های اپل بالا بوده و احتمال خرابی آنها کم است، اما شارژ شدن زیاد گوشی می تواند منجر به بروز مشکلاتی در باتری دستگاه شود. کار نکردن باتری آیفون دیگر مشکل رایج این قطعه است که می توانند منجر به تعویض باتری گردد.

به این معنا که در اثر بروز مشکلات جدی در باتری، آیفون شارژ نمی شود. همچنین گاهی کاربران مشاهده می کنند که گوشی آنها شارژ خالی می کند؛ به این معنی که باتری پس از مدت کوتاهی خالی شده و نیاز به شارژ مجدد دارد. دیگر مشکل رایج در باتری گوشی اپل ، مربوط به زمانی است که سرعت شارژ آن کاهش می یابد. یعنی زمان شارژ شدن باتری تا چند ساعت به طول می انجامد. هریک از موارد ذکر شده، نشانه وجود نواقص جدی در باتری بوده و لازم است که در اولین فرصت، گوشی مورد بررسی تخصصی قرار گیرد. همکاران ما در واحد تعمیرات اپل، تخصصی ترین خدمات را در زمینه ترمیم یا تعویض باتری آیفون به شما عزیزان ارائه می دهند.

 رفع مشکل باتری موبایل apple

اگرچه باتری گوشی اپل در اغلب موارد نیاز به تعمیرات تخصصی و یا تعویض دارد، اما باید بگوییم که جای نگرانی نیست؛ روش ها و راهکارهایی وجود دارد که با اجرا کردن آنها، می توانید مشکلات باتری آیفون تان را تا حد زیادی برطرف نمایید. یکی از این اقدامات این است که پورت لایتنینگ آیفون خود را تمیز کنید. توجه داشته باشید که برای این کار باید از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید. در گام بعدی، لازم است برنامه هایی را که شارژ آیفون شما را مصرف می کنند شناسایی کرده و آنها را غیر فعال کنید.

چنانچه هیچ یک از این اقدامات منجر به رفع مشکل باتری آیفون نشد، لازم است که اقدام به بررسی و تعمیر تخصصی باتری گوشی اپل خود در یک مرکز معتبر نمایید. همچنین در این شرایط ممکن است نیاز به تعویض این قطعه باشد که در این صورت، همکاران ما در نمایندگی apple از باتری اورجینال و با کیفیت استفاده می کنند.

پیشگیری از خرابی باتری موبایل اپل

تعمیر و یا تعویض باتری آیفون، هزینه بالایی را به کاربران این دستگاه تحمیل می کند. ممکن است تعمیرکاری که این کار را انجام می دهد مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد و به این ترتیب، باعث بروز مشکلات دیگری در دستگاه شود. همچنین برخی مراکز از باتری غیر اصل استفاده کرده و باعث می شوند که باتری جدید، کیفیت لازم برای کار را نداشته باشد. لذا بهتر است تا حد امکان از بروز هرگونه مشکل یا اختلال در این قطعه جلوگیری نمایید.

برای حصول این هدف توصیه می شود که گوشی خود را تنها با شارژر اصلی آن شارژ نمایید. همچنین لازم است که برنامه های اضافی را از دیوایس حذف کرده و به این ترتیب، جلوی مصرف شارژ را بگیرید تا کمتر نیاز به شارژ کردن گوشی خود داشته باشید. دیگر اقدام کاربردی برای پیشگیری از خرابی باتری گوشی اپل ، این است که از منبع برق مطمئن برای شارژ دستگاه استفاده کنید. با رعایت این نکات می توانید عمر باتری آیفون خود را افزایش داده و از خراب شدن آن جلوگیری نمایید.

نمایندگی تعمیرات گوشی اپل

تعمیر موبایل باید به صورت تخصصی و در محیطی مجهز انجام شود. اگر تجهیزات مورد استفاده در این فرایند فرسوده بوده و یا تعمیرکار، تخصص و مهارت کافی را در این زمینه نداشته باشد، دستگاه به درستی تعمیر نشده و چه بسا با مشکلات جدی تری هم مواجه شود. از این رو نمایندگی تعمیر گوشی اپل، از پیشرفته ترین ابزار و برنامه های تعمیری روز دنیا برای ترمیم این محصول استفاده می کند. کارشناسان ارشد دو حوزه سخت افزار و نرم افزار در این مرکز فعالیت کرده و بر کلیه مراحل فرایند تعمیر موبایل نظارت کامل دارند.

از این رو می توان سطح تعمیرات در این واحد را تخصصی دانسته و به کاربران این اطمینان را داد که می توانند گوشی خود را مثل روز اول از همکاران ما در نمایندگی مورد بحث تحویل بگیرند. همکاران ما در بخش تعمیرات apple، خود را موظف می دانند که کلیه مشکلات و اختلالات انواع مدل های آیفون را برطرف کرده و خیال کاربران را از این بابت راحت کنند.