جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

ارتقاء امنیت آیفون

اگر گوشی آیفون شما به مدت ۲۴ ساعت گم شود و در کمال شگفتی دوباره پیدا شود، احتمالأ شما خیلی خوشحال و ذوق زده خواهید شد. اما بهترین کار آن است که با رعایت یک سری از دستورالعمل ها به دنبال افزایش ارتقاء امنیت آیفون خود باشید. به خاطر داشته باشید، انجام یک سری از نکات نه تنها می تواند اطلاعات شما را به خوبی حفظ کند بلکه، ممکن است به شما کمک کند تا آیفون گم شده خود را ردیابی کنید.

ارتقاء امینت آیفون

چگونگی ارتقاء امنیت آیفون

1. استفاده از رمز عبور

به عنوان اولین و بهترین قدم برای افزایش ارتقاء امنیت آیفون خود بهتر است، پسوردی برای آن در نظربگیرید. با انجام این کار دیگر به هیچ کس اجازه نخواهید داد که به راحتی وارد گوشی شما شود. برای محافظت بیشتر، بهتر است از یک رمز عبور۶ رقمی استفاده کنید. اگر چه انتخاب تلفیقی از اعداد و حروف برای یک رمز می تواند بسیار کارآمد تر باشد.

این ترفند را از دست ندهید: ریست کردن سوال امنیتی اپل آیدی

2. قابلیت های Touch ID – Face ID

شایان ذکر است، با بهره گیری از شناسه لمسی تاچ آی دی (Touch ID) یا شناسه تشخیص چهره فیس آی دی ( Face ID) دیگر نیازی به رمز عبور نخواهید داشت. البته به هنگامی که انگشت شما مرطوب بوده یا اینکه چهره شما به گونه ای مبهم پوشیده شده باشد این قابلیت ها کار نکرده و ناچار به استفاده از پسورد خواهید بود.

خوشبختانه این دو ایده خلاقانه از سوی اپل نه تنها کار شما را راحت کرده بلکه موجب افزایش ارتقاء امنیت آیفون شما خواهد شد.  

  • برای بکارگیری از این ویژگی ابتدا به تنظیمات (Settings) بروید.
  • سپس گزینه های Touch ID & Passcode یا Face ID & Passcode را فعال کرده و همینطور از تنظیم پسورد انتخابی خود مطمئن شوید.

3. غیرفعال کردن لاک اسکرین

همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که حتی اگر شما سخت ترین پسوردهای ممکن را انتخاب کنید باز هم ممکن است افراد غیر مجاز از طریق لاک اسکرین وارد گوشی شما شده و به اطلاعات شما دست یابند. چرا که دستیار سیری برای راحتی شما بسیاری از اطلاعات و داده ها را از طریق لاک اسکرین در اختیارتان قرار می دهد. از این جهت، اگر آیفون شما دزدیده یا گم بشود، یک سری از اطلاعات شخصی شما به دست افرادی دیگر خواهد افتاد. به هر حال، اگر نمی خواهید این اتفاق برای تان بیافتد بهتر است گزینه سیری را از لاک اسکرین غیرفعال کرده و گامی دیگر در جهت افزایش ارتقاء امنیت آیفون خود بردارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: ویروسی شدن آیفون

4. سوء استفاده از حالت Airplane

راه دیگری که هکرها می توانند خیلی راحت به اطلاعات آیفون شما دسترسی پیدا کنند یا اینکه برای رسیدن به رمز گوشی شما زمان بیشتری برای خود بخرند، فعال کردن حالت Airplane از قسمت لاک اسکرین می باشد.

  • برای غیرفعال کردن گزینه سیری و کنترل سنتر از لاک اسکرین ابتدا به قسمت Settings بروید.
  • سپس Touch ID & Passcode ( یا Face ID & Passcode) رفته و قفل دو گزینه ذکر شده را انتخاب کنید.
  • به هر حال انجام هماهنگ شدن با این گزینه نیز می تواند تاثیر بسیار مثبتی در افزایش ارتقاء امنیت آیفون شما داشته باشد.

5. کوتاه کردن زمان قفل آیفون

اگر شما آیفون خود را در رستوران، اتوبوس یا مکان های عمومی دیگری جا بگذارید ممکن است کسی سریعأ آن را برداشته و تا قبل از قفل شدن آن، از اطلاعات گوشی تان استفاده کند.

6. انتخاب کوتاه ترین زمان ممکن در قفل آیفون

وقتی شما پسوردی برای گوشی انتخاب کرده و مدت زمان قفل شدن آن را تنظیم می کنید متوجه خواهید شد که پس از هر بار استفاده و سپری شدن تایم تنظیم شده، گوشی به طور اتوماتیک قفل می شود. این مدت زمان می تواند تا ۴ ساعت هم ادامه داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید هر چه این زمان طولانی تر باشد، امنیت گوشی شما نیز پایین تر خواهد آمد. بنابراین برای راحتی خودتان هرگز این زمان را طولانی انتخاب نکنید.

  • از این حیث پیشنهاد می شود برای افزایش ارتقاء امنیت آیفون خود وارد تنظیمات setting شده و گزینه مورد نظر را از صفحه Touch ID & Passcode انتخاب کنید.
  • البته بهترین انتخاب، Require Passcode to Immediately می باشد.
  • بر اساس این ویژگی، گوشی شما به محض کنار گذاشتن قفل می شود.
  • گفتنی است، این گزینه پس از فعال کردن تاچ آی دی و آی دی فیس بصورت پیش فرض و اتوماتیک تنظیم می شود.

7. فعال کردن گزینه حفاظت از اطلاعات

اگر کسی به آیفون شما دسترسی پیدا کرده و زمان کافی برای حدس زدن پسورد داشته باشد ممکن است در نهایت به اطلاعات شخصی شما دست پیدا کند.( مخصوصأ اگر شما یک رمز چهار رقمی انتخاب کرده باشید)

برای ممانعت از این اتفاق، آیفون شما دارای یک گزینه امنیتی می باشد که پس از وارد کردن ده رمز اشتباه، تمام اطلاعات و دیتاها را به طور اتوماتیک پاک می کند.

البته نگران این موضوع نباشید، که شاید خودتان رمز را فراموش کنید یا اینکه کودکان با گوشی بازی کرده و پس از وارد کردن رمزهای اشتباه، اطلاعات تان را پاک کند. چرا که اپل از قبل برای آن تمهیداتی در نظر گرفته و نسبت به افزایش ارتقاء امنیت آیفون شما حساس بوده است.

بر این اساس، پس از چهار تلاش اشتباه، استفاده از آیفون کمی به تأخیر افتاده و این روند به صورت افزایشی می باشد. چنانچه پس از پنج اشتباه، یک دقیقه تأخیر و به همین ترتیب پس از شش اشتباه، پنج دقیقه تأخیر و پس از اشتباه هفتم و هشتم، پانزده دقیقه و در نهایت پس از نه تلاش اشتباه، یک ساعت کار با آیفون به عقب خواهد افتاد. و البته در تلاش بعدی تمام اطلاعات شما پاک خواهد شد.

  • برای فعال کردن این گزینه نیز باید از تنظیمات Settings و Touch ID & Passcode وارد شده و در نهایت Erase Data را انتخاب کنید.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات مربوط به فروش، تعمیر و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت به کاربران محترم می باشد. این مرکز، به دلیل بهره مندی از کادر حرفه ای و مجرب در کلیه ی مراکز و نیز برخورداری از تجهیزات فوق پیشرفته، توانسته خدمات بسیار باکیفیتی را در بخش های مختلف عرضه کند. فروش و ارائه ی خدمات پس از فروش انواع مدل های آیفون، آی مک، آی پد، مک بوک، اپل واچ و همچنین تعمیرات تخصصی هر یک از محصولات مذکور، از اصلی ترین خدمات این حوزه محسوب می شود.

شایان ذکر است، در این مرکز تمهیداتی درنظر گرفته شده تا شما کاربران محترم بتوانید برای رفع ابهامات و پرسش های خود با متخصصان و کارشناسان ما در ارتباط مستقیم باشید.

واحدهای تعمیرات اپل

نکته حائز اهمیتی که در مورد تعمیر محصولات اپل وجود دارد، لزوم تعمیر این محصولات توسط افراد حرفه ای و با مهارت می باشد. از آنجایی که طراحی و ساختار محصولات این شرکت با سایر نمونه های موجود در بازار بسیار متفاوت و متمایز می باشد، هر تعمیرگاهی قادر به ارائه خدمات تعمیری به صورت تخصصی و اصولی نخواهد بود. لذا واحدهای تعمیرات اپل، به صورت تخصصی اقدام به بررسی دقیق و رفع مشکلات ایجاد شده در تولیدات این شرکت می نمایند.

گفتنی است، در این واحدها کارشناسان و متخصصانی فعالیت می کنند که دوره های پیشرفته ای را برای تعمیر محصولات اپل گذرانده و ضمن تسلط کامل بر بخش ها و قطعات متفاوت این محصولات، می توانند به بهترین شکل ممکن آنها را تعمیر نمایند. از سویی دیگر، به منظور ارتقاء سطح کیفی خدمات ارائه شده، واحدهای تعمیرات اپل به آخرین و پیشرفته ترین تجهیزات دنیا مجهز شده اند.

برای کسب اطلاعات عمومی و تخصصی در مورد کمپانی اپل و فعالیت هایش می توانید به این بخش مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید