جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آنچه در مورد آیفون 10 اپل نمی‌دانید

آیفون ۱۰ اپل در ماه نوامبر در ژاپن با ۱۸.۲ درصد از سهم بازار، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند بود و آیفون ۸ با ۱۷.۲ درصد از سهم بازار پشت سر آن قرار داشت. بزرگ‌ترین غافلگیری برای تحلیل‌گران کانتار موفقیت آیفون در مناطق شهری چین بود. آخرین نسخه‌ی آیفون در آن مناطق ۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد که بدین ترتیب آن را تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند مناطق شهری چین کرد.

اکنون اپل جزو ۵ شرکت برتری قرار دارد که ۹۱ درصد از گوشی‌های هوشمند بازار چین را تأمین می‌کنند. اما دلیل این همه موفقیت و پیشتازی آیفون اپل چه بوده است؟ این محصول برخوردار از چه ویژگی‌هایی بوده است که آنرا ممتاز و متمایز ساخته است؟ در این مقاله برانیم تا برخی ویژگی‌های آیفون apple را که کمتر به آنها پرداخته شده است بررسی نماییم. در این مقاله همه آنچه در مورد آیفون اپل نمی‌دانید، شرح داده شده است.

آیفون 10

ناگفته‌های آیفون اپل

در طول چند ماه گذشته دو وبسایت معروف iFixit و techinsights اطلاعاتی درباره ساختار و قطعات آیفون اپل ۱۰، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را ارائه داده‌اند که برای بسیاری از مخاطبان جذاب بوده است. نکته جالب و شایان ذکر در باب این اطلاعات آن است که برخلاف سیاست همیشگی اپل، که به طور سنتی هرگز تمایلی به افشای مشخصات مربوط به باتری، رم و سایر جزئیات آیفون نداشته است، این اطلاعات مشخصات و اطلاعاتی در این باره را فاش کرده‌اند. در این بخش به برخی از این اطلاعات اشاره خواهد شد.

خدمات نمایندگی اپل: تعمیر تاچ آیفون

اینتل در داخل گوشی آیفون ۱۰

مثل تمامی محصولات و دستگاه‌های هوشمند، ردپای اینتل در ساخت این مدل از آیفون اپل نیز دیده می‌شود. تراشه‌های baseband تعبیه شده در آیفون اپل ساخت شرکت اینتل هستند. در ساخت آیفون ۱۰ از تراشه Intel XMM7480 استفاده شده است. تراشه‌های مذکور در آیفون‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۷، یعنی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ استفاده شده‌اند و فرستنده‌های RF در این سه گوشی هوشمند نیز از تراشه های اینتل یعنی مدل  اینتل PMB5757 استفاده می‌کنند.

طراحی داخلی متمایز و متفاوت آیفون اپل ۱۰

اپل هم در ارتباط با طراحی داخلی آیفون و هم در ارتباط با طراحی خارجی این محصول، کاملاً متفاوت عمل کرده است. برد اصلی این دستگاه کاملا متمایز از بردهای پیشین است و از نظر ابعاد بهینه‌سازی مناسبی در آن انجام شده است. طراحی برد اصلی آیفون ۱۰ حدوداً ۷۰ درصد بهینه‌تر از آیفون ۸ پلاس است و فضای بیشتری برای باتری دارد.

همکاری شرکت سونی در ساخت سنسورهای دوربین آیفون ۱۰

بله ردپای شرکت سونی نیز در جدیدترین مدل آیفون اپل قابل مشاهده است. شرکت سونی در ساخت سنسور دوربین جلویی آیفون با اپل مشارکت داشته است.

آشنایی با خدمات نمایندگی موبایل اپل: ریکاوری هارد آیفون

همکاری با شرکت نیمه هادی سیپرس

شرکت دیگری که در ساخت آیفون اپل نقش داشته است، شرکت نیمه هادی سیپرس است. این شرکت ساخت USB Type-C را برعهده داشته است.

شرکت برودکام و ساخت شارژ بیسیم آیفون ۱۰

کمپانی اپل برای تولید انبوه شارژ بی سیم، از شارژر برودکام مدل  BCM59355 استفاده کرده است.

دو باتری داخلی در آیفون ۱۰

احتمالا برایتان جالب باشد که بدانید آیفون اپل ۱۰ برخوردار از دو باتری داخلی است. این دو باتری شبیه به حرف لاتین L هستند و با توجه به بهینه‌سازی بردهای داخلی، چنین فضایی برای تعبیه دو باتری در داخل گوشی ایجاد شده است.

برخورداری از ۳ گیگابایت رم

در سایت iFixit ادعا شده که آیفون ۱۰ دارای  ۳ گیگابایت رم شرکت SK Hynix و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی شرکت توشیبا است.

همکاری سامسونگ در ساخت صفحه نمایش آیفون اپل

درست است! اپل صفحه نمایش OLED  آیفون ۱۰ خود را با همکاری کمپانی سامسونگ تولید کرده است. آیفون ۱۰  اولین گوشی آیفون این شرکت بوده که دارای صفحه نمایش OLED است.

Audio IC آیفون اپل

ساخت این قطعه با همکاری اپل و سیروس لاجیک Cirrus Logic صورت گرفته است. این همکاری در تولید سه مدل آیفون اپل در سال جاری یعنی آیفون ۱۰ و آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس صورت گرفته است.

مشارکت کمپانی STMicroelectronics در ساخت دوربین مادون قرمز آیفون ۱۰

دوربین مادون قرمزی که در سمت چپ گوشی آیفون اپل قرار گرفته است توسط شرکت STMicroelectronics تولید شده است. این دوربین برای قسمت TRUEDEPTH استفاده می‌شود و می تواند تصویری از چهره صاحب گوشی را ثبت نماید. به علاوه می‌تواند تصاویر مادون قرمز دو‌بعدی هم از فرد بگیرد.

تعمیرات آیفون اپل

تعمیرات آیفون اپل یکی از خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل می باشد که در راستایِ عرضه هر چه تخصصی تر سرویس هایِ نرم افزاری و سخت افزاری، پارت مجزایی را به خود اختصاص داده است. مرکز تعمیرات آیفون با همکاری کادری مجرب و کاردان و با بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات، تعمیرات آیفون را با رعایت تمامی استانداردهای طرح شده از سوی شرکت سازنده انجام می دهد. سرعت، دقت، تعهد، مسئولیت پذیری و مشتری مداری برخی از ویژگی های بارزکارشناسان تعمیرات آیفون می باشد. شما کاربران گرامی می‌توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت مرتبط با دستگاه خویش، تخصصی ترین خدمات مورد نیاز را دریافت نمایید.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

نمایندگی تعمیرات اپل

خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات اپل منحصر به دستگاه و اشکالی خاص نیست و کلیه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات اپل را شامل می گردد. کاربران کلیه محصولات اپل اعم از آیفون اپل، آی‌مک، مک‌بوک، آیپد، آیپاد و اپل واچ می توانند در صورت مواجهه با هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده شان به تخصصی‌ترین مرکز تعمیر apple مراجعه کرده و سرویس های مورد نیاز جهت تعمیر دستگاه خویش را دریافت نمایند. مدیریت نمایندگی تعمیرات اپل به سبب اطمینان از عملکرد کارشناسان تعمیر خود، تمامی عملیات اجرا شده در این سازمان را گارانتی نموده و به شما این اطمینان را می‌دهد که خدمات ارائه شده در این مرکز از بالاترین سطح کیفی برخوردار باشند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی شده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.