جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آخرین خبرها از اپل واچ 7

حدوداً شش سال از معرفی اولین سری اپل واچ   ( Apple Watch) به بازار می گذرد و این محصول هر ساله شاهد تغییراتی در اندازه، نمایشگر و حسگرهای مختلف خود بوده است. در سری 4 اولین بازطراحی اساسی در اپل واچ اتفاق افتاد و به نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران محصولات اپل، زمان دومین بازطراحی کلی در Apple Watch 7 series فرا رسیده است. شاید دلیل اصلی برای این ایده، تغییر طراحی در آیفون 12 و 12 پرو باشد که لبه های تخت را با کیفیتی بالاتر به گوشی های اپل برگردانده است. زبان طراحی مشترک تا کنون در تمامی محصولات اپل رعایت شده و به نظر می رسد اپل واچ 7 هم صاحب لبه های تخت جدید خواهد شد. در این مقاله به بیان نظرات مارک گورمان  ( Mark Gurman) از نشریه بلومبرگ با دقیق ترین پیش بینی ها راجع به محصولات اپل، جان پروسر از سایت Front Page Tech و آنالیزور باور مینگ چی کو  ( Ming-Chi Kuo) در رابطه با اپل واچ 7 خواهیم پرداخت.

اپل واچ 7

تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات اپل واچ 7

به نظر می رسد طبق سنت همیشگی اپل، اپل واچ 7 در نیمه دوم ماه سپتامبر در پاییز طی مراسمی رسمی به بازار معرفی شود. کارشناسان معتقدند که ساعت هوشمند اپل سری 7 قیمتی تقریباً مشابه سری های قبلی یعنی چیزی بین 380 تا 400 دلار خواهد داشت. با توجه به تغییرات در طراحی محصولات جدید اپل، می بایست منتظر تغییرات بزرگی در ظاهر و سیستم عامل اپل باشیم. البته حدس های گذشته مبنی بر اپل واچ با صفحه گرد به طور کامل رد شده و به نظر می رسد اپل به شکل مستطیلی قبلی خود پایبند خواهد بود. بسیاری نیز امیدوارند که Apple Watch 7 series با باتری قوی تر و عملکردی بهتر در باتری نسبت به سری 6 ارائه شود.

طراحی تخت به همراه رنگ های جدید در  Apple Watch 7 series

به گزارش جان پروسر (Jon Prosser) از سایت Front Page Tech، اپل واچ 7، به احتمال زیاد از زبان طراحی جدید اپل در آیفون 12 و آیفون پرو 12 بهره خواهد برد و دارای لبه های تخت خواهد بود. پروسر رندری تقریبی از طراحی احتمالی اپل واچ سری 7 را بر اساس عکس هایی که خود به آنها دسترسی داشته تهیه کرده است.  این در حالی است که مارک گورمان  ( Mark Gurman) بر این باور است که حاشیه در سری 7 ساعت هوشمند اپل باریک تر و بدنه آن نازک تر خواهد بود.

این طور به نظر می رسد که شرکت اپل در حال آزمایش رنگ های متنوعی برای ساعت هوشمند خود است و به احتمال زیاد سری هفتم ساعت هوشمند اپل در سال  2021، همانند iMac جدید با رنگهای متنوع زیادی تولید می شود. البته درباره ادامه استفاده از دو رنگ آبی و قرمز مطمئن نیستیم. همچنین به باور مینگ چی کو  ( Ming-Chi Kuo)، اپل سعی خواهد داشت تا از یک فرم فکتور بهینه تر در طراحی استفاده کند. در این رندر دیگر خبری از شکاف های کوچک اسپیکر نیست و به جای آن از دو شکاف سرتاسری در لبه های استفاده شده است که به باور برخی خبر از اسپیکرهای قوی تر می دهد.

بیشتر بخوانید: باز کردن قفل آیفون به کمک اپل واچ

صفحه نمایشی بزرگتر و نزدیک تر به سطح

تغییرات در اپل واچ 7 به صفحه نمایش هم می رسد. به گفته مارک گورمان شرکت اپل از نمایشگری با حاشیه های کمتر استفاده خواهد کرد. همچنین با استفاده از تکنیکی جدید در Lamination  سعی داشته تا فاصله بین نمایشگر و سطح خارجی صفحه نمایش را کاهش دهد که به معنی نمایشگری بزرگتر از قبل خواهد بود. آخرین افزایش اندازه در اپل واچ در سری 4 اتفاق افتاد. احتمالا با کم شدن حاشیه ها به 1 یا 2 میلی متر، نمایشگر از این هم بزرگتر خواهد شد.  

ساعت هوشمند اپل سری 7

ویژگی های مدیریت سلامت بدن

اخیراً گزارشی از نشریه The Telegraph بیان کرده است که اپل با شرکتی تخصصی در زمینه سنسورهای حوزه سلامت قرارداد بسته است. این خبر منبع اصلی حدس و گمان هایی برای بکارگیری حسگرهای جدید سنجش فشار خون، قند و الکل خون در اپل واچ 7 است. هرچند که به اعتقاد خبرگزاری بلومبرگ  ( Bloomberg)، علی رغم تلاش اپل برای بکارگیری این سنسورها، این ویژگی ها تا چند سال آینده آماده نخواهد شد. نکته دیگری که این خبرگزاری به آن پرداخته است، استفاده از حسگر درجه حرارت بدن است که به نظر می رسد اپل قصد ارائه آن را تا سال 2022 نخواهد داشت.  

پردازنده و مشخصات فنی در Apple Watch 7

اطلاعات زیادی از مشخصات فنی اپل واچ 7 در دسترس نیست. اما در رابطه با CPU، در اپل واچ سری 6، پردازنده مرکزی تا 20 درصد از سری قبلی خود، سری 5 بالاتر بود. به نظر می رسد اتفاق مشابهی برای سری 7 در راه باشد. همچنین به نظر میرسد قابلیت Ultra-Wideband که در سری 6 به اپل واچ معرفی شد، در Apple Watch 7 بروزتر شود.  

آیا بندهای جدید در راهند؟

از سری چهار به بعد، تمامی ساعت های هوشمند اپل از بند های تولید شده در این سال ها پشتیبانی کرده است. اما شایعاتی مبنی بر یک طراحی جدید در اتصال بند اپل واچ 7 به گوش می رسد که به معنی عدم انطباق بندهای جدید با مدل های قبلی خواهد بود. در رندر ارائه شده توسط جان پروسر این تغییر اندازه در محل اتصال بند به بدنه مشاهده می شود.

سیستم عامل  watchOS 8 در سری هفتم اپل واچ

در کنفرانس توسعه دهندگان نرم افزاری اپل  ( WWDC) در هفتم ماه ژوئن، اپل از نسل هشتم سیستم عامل ساعت هوشمند خود، watchOS 8 رونمایی کرد که به احتمال زیاد در پاییز به همراه اپل واچ 7 برای عموم ارائه خواهد شد. در این نسخه تغییراتی کوچک، ویژگی های بزرگی را ایجاد کرده است. اولین تغییر در کیف پول پر کاربرد اپل است که امکان اضافه کردن کلید های دیجیتال را برای مکان های مختلف پیدا کرده است. با این تغییر شما می توانید قفل دیجیتال درب محلی مانند دفتر کار و یا خانه خود را با اپل واچ خود قفل یا باز کنید. در ایالات متحده آمریکا نیز امکان آپلود گواهینامه و کارت شناسایی در اپل واچ وجود خواهد داشت تا شما وسیله کمتری را با خود حمل کنید.

تغییر نام اپلیکیشن Breathe )تنفس) به Mindfulness تغییر دوم در واچ او اس 8 خواهد بود که به شما در کاهش استرس با استفاده از تنفس صحیح کمک خواهد کرد. همچنین نرم افزار پایش خواب  ( Sleep)، تنفس شما را در خواب مورد بررسی قرار خواهد داد تا در صورت تغییر نا مناسب، شما را آگاه سازد. پیلاتس و تای چی به اپ Workout اضافه خواهد شد. همچنین اپل اپلیکیشن های جدیدی مانند Find Devices و Find Items را در WatchOS 8 معرفی خواهد کرد. نرم افزارهای Home برای مدیریت خانه، Photos برای نمایش عکسها و Timer نیز بازطراحی شده اند. اعلان های تغییرات آب و هوایی ساعت به ساعت و آب هوای نامساعد پیش رو نیز به اپ Weather اضافه شده است.