جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر لولای لپ تاپ اپل

از جمله اشکالاتی که ممکن است کاربران لپ تاپ های اپل –و البته کاربران سایر لپ تاپ ها- با آن مواجه شوند، شکستگی و ترک‌خوردگی لولای لپ تاپ است. ترک‌خوردگی و شکستگی لولای لپ تاپ غالباً در اثر بی احتیاطی کاربر و با وارد شدن فشار بیش اندازه به این بخش از دستگاه اتفاق می افتد. در چنین شرایطی امکان باز و بسته کردن در لپ تاپ بسیار سخت و گاه غیرممکن می شود. در تعمیر لولای لپ تاپ اپل آنچه که می بایست مدنظر قرار گیرد، بررسی میزان شکستگی و اشکال پیش آمده در این بخش است. اغلب شکستگی های پیش آمده در این بخش، به تعویض لولای لپ تاپ اپل منجر می شود اما در برخی موارد نیز امکان ترمیم و تعمیر لولای لپ تاپ اپل وجود دارد. تشخیص نهایی این موضوع بستگی به نظر نهایی کارشناسان و میزان خرابی پیش آمده دارد.

تعمیر تخصصی لولای لپ تاپ اپل

متأسفانه تبلیغاتی از سوی برخی موسسات سودجو مبنی بر ترمیم و جوشکاری لولاهای شکسته لپ ‌تاپ اپل انجام می‌پذیرد. این تبلیغات به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و انجام چنین عملیاتی بر روی لولاهای شکسته تنها کاربر را متحمل هزینه‌های دوچندان در آینده‌ای نه چندان دور خواهد ساخت. علل این پیشامد نیز کاملا روشن و واضح است: نخست آنکه فشار زیادی روی این قطعه وارد می‌گردد و اگر از حالت یک پارچه خارج شود بسیار ضعیف و آسیب پذیر می‌گردد. دوم اینکه در لولاهای لپ ‌تاپ ‌ها از فلزات و آلیاژهای مختلف و گاه ویژه‌ای استفاده شده که چنین ساختاری در زمان جوشکاری رعایت نمی‌گردد و به همین دلیل مکان جوش‌خوردگی پایدار نخواهد بود.

در چنین مواردی، تنها راه حل ممکن استفاده از قطعه جدید و استاندارد است تا دوباره دستگاه شما مثل روز اول قابل حمل‌ و ‌نقل باشد. در صورتی که نمی‌توانید میزان شکستگی لولای لپ‌تاپ اپل ‌را تشخیص دهید، کنجکاوی‌های خود را کنار گذاشته و جهت بهره‌مندی از تخصص کارشناسان این حوزه به مرکز تعمیر لولای لپ‌ تاپ اپل مراجعه نمایید. کارشناسان ما در پارت تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ اپل، اشکال پیش آمده در لولاها و اتصالات این دستگاه را بررسی کرده و با تعیین سطح خرابی پیش آمده در آن اقدام به تعمیر و یا تعویض این بخش از لپ تاپ می نمایند.

تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ اپل

روند تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ اپل بسته به اشکال پیش آمده در این قطعه و سطح خرابی آن متفاوت است. گاه لولای لپ تاپ شکسته و امکان تعمیر آن وجود ندارد. در این وضعیت کاربر ناچار است هزینه تعویض لولای لپ تاپ اپل را پرداخت نماید. اما در شرایطی که اشکال پیش آمده در لولا، جزیی بوده و امکان بهسازی آن وجود دارد، هزینه تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ اپل، پس از بررسی های کارشناسانه، به صاحب دستگاه اعلام شده و عملیات تعمیر آغاز می گردد.

از آنجا که جنس لولای لپ تاپ ها، عموماً ترکیبی از فلزات و آلیاژ های مختلف است بنابراین استفاده از روش جوشکاری چندان کارساز نیست زیرا این کار باعث ضخیم شدن لولاها شده و سبب می شود تا لولا دیگر به درستی سر جای خود قرار نگیرد. در چنین شرایطی می بایست لولای شکسته با نمونه سالم آن تعویض شود. اگر شکستگی لولای لپ تاپ زیاد و وسیع باشد، امکان تعمیر لولای لپ تاپ اپل یا جوشکاری این قطعه وجود نخواهد داشت؛ زیرا فشار زیادی روی آن وجود دارد و اگر از حالت یکپارچه خارج شود، آسیب پذیر می شود.

خرابی لولای لپ تاپ اپل و پیشگیری از آن

لولای لپ تاپ اپل قطعه‌ای است که در زمان گشودن و بستن دستگاه، بالاترین فشار – درقیاس با سایر قطعات لپ تاپ – را متحمل می شود. از همین رو طراحان لپ تاپ در زمان تولید و طراحی، عموماً توجه زیادی به استحکام این قطعه می کنند. با این حال توصیه می شود قبل از خرید لپ تاپ استقامت لولا را چک کنید.

در زمان بررسی دستگاه، دقت داشته باشید که اگر صفحه نمایش با کوچک ترین حرکتی نوسان پیدا کند بدین معنی است که لولا کارایی لازم را ندارد. نکته دیگر نمای ظاهری لولای لپ تاپ اپل است. در برخی مدل ها، قسمت لولا کاملاً درون بدنه قرار گرفته و در برخی دیگر نیز مقداری از فضای بیرونی دستگاه را به خود اختصاص داده است.

در ارتباط با تعمیر لولای لپ تاپ اپل از آنجا که جنس لولاها، ترکیبی از فلزات و آلیاژهای مختلف است بنابراین استفاده از روش جوشکاری چندان کارساز نیست. بعلاوه استفاده از روش جوشکاری جهت تعمیرات لولای لپ تاپ اپل باعث ضخیم شدن لولاها شده و سبب می شود تا لولا دیگر به درستی سر جای خود قرار نگیرد. در چنین شرایطی می بایست لولای شکسته با نمونه سالم آن تعویض شود. شما کاربران گرامی می توانید در صورت نیاز به سرویس های مرتبط با تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ اپل به نمایندگی اپل مراجعه نمایید.

تعمیرات لپ تاپ اپل

متقاضیان ‌تعمیرات لپ تاپ اپل می توانند پس از مراجعه به مرکز تعمیرات اپل و حضور در پارت تخصصی مربوطه، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. تعمیرات لپ تاپ اپل در این مرکز منحصر به سرویسی خاص نیست و تمامی اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه از جمله تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ اپل را شامل می شود. کاربران لپ تاپ های اپل می توانند با انتخاب آگاهانه‌ی مرکز تعمیرات لپ تاپ در کمترین زمان و با هزینه مصوب، دستگاه معیوب خود را تعمیر نمایند.

احترام به مشتریان و هموطنان گرامی در کنار ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، هدف مدیریت و کادر فنی مرکز تعمیرات لپ تاپ apple است. شایان ذکر است تمامی اقدامات مورد نیاز جهت بهبود، بازیابی، سرویس و تعمیر لپ تاپ در این مرکز، بر اساس استانداردهای جهانی و اصول علمی مطرح شده از سوی کمپانی سازنده صورت می‌پذیرد.

تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل به منظور تأمین نیازها و درخواست های آندسته از کاربرانی راه اندازی شده است که دارنده یکی از محصولات اپل هستند و دستگاه آنها در حال حاضر دچار خرابی و نقص گشته است. کاربران مذکور می توانند با مراجعه به نمایندگی تعمیرات اپل تمامی خدمات تخصصی مورد نیاز خویش، نظیر تعمیرات لپ تاپ اپل (و سرویس های تخصصی آن نظیر تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ اپل) را دریافت دارند.

بعلاوه کاربران محترم می توانند پرسش ها و اشکالات خویش را از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما درمیان بگذارند و تخصصی ترین راهنمایی ها و مشاوره های ممکن را دریافت کنید. واحدهای ارائه دهنده خدمات در مرکز تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی گشته اند.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل در تهران ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با محصولات اپل، به متقاضیان، در سه حوزه تعمیر، فروش و آموزش است. در نمایندگی apple در تهران سرویس های مرتبط با فروش، در فروشگاه مرکزی اپل، سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ارتقا و ترمیم در مرکز تعمیرات اپل و سرویس های مرتبط با آموزش تعمیرات نیز در ساختمان مرکزی آموزش تعمیرات اپل ارائه می گردد.

شایان ذکر است کمپانی اپل در تهران، نمایندگی رسمی ندارد، و هیچ یک از شرکت های فعال و مرتبط با این برند، نمی توانند مدعی این این موضوع باشند. نمایندگی اپل در تهران نیز، نمایندگی رسمی اپل نیست و تنها ارائه دهنده سرویس های تخصصی مرتبط با محصولات این برند به متقاضیان است.