جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

پارتیشن بندی آی مک

اگر از کاربران آیمک‌های اپل هستید و در طول روزهای اخیر نیاز به ایجاد یک پارتیشن جدید پیدا کرده‌اید می‌توانید با دنبال کردن بخش‌های آتی روش پارتیشن بندی آی مک را بیاموزید. جهت پارتیشن بندی آی مک نیاز به صرف هزینه چندان و استفاده از نرم‌افزارهای گران قیمت نیست. خوشبختانه نرم‌افزاری به نام Disk Utility به صورت پیش‌فرض دارای در سیستم عامل مک وجود دارد که می‌تواند پارتیشن بندی آی مک به راحتی انجام دهد. بد نیست بدانید که Disk Utility از حالت Recovery Mode نیز در دسترس است. بنابراین نیازی به روش‌های پیچیده برای بوت کردن دستگاه نیست.

نکات مهم پیش از پارتیشن بندی آی مک

پیش از اقدام جهت پارتیشن بندی آی مک، حتماً از اطلاعات موجود در این دستگاه یک نسخه پشتیبان (بکاپ) تهیه نمایید. برای این کار، استفاده از Time Machine بهترین گزینۀ پیش‌رو است. با این نرم‌افزار تمامی اطلاعات دستگاه در محل مربوطه ذخیره و در صورت نیاز به بازیابی، این امکان وجود دارد که تمامی آنها ریکاوری گردند. مورد دیگری که باید پیش از پارتیشن بندی آی مک به آن توجه کرد وجود دست‌کم ۳۰ گیگابایت فضای خالی جهت نصب سیستم عامل است. همین مقدار فضا نیز جهت اختصاص به سیستم عامل دوم نیاز است.

پارتیشن بندی آی مک با Disk Utility

برای باز کردن Disk Utility در محیط سیستم عامل مک روش‌های مختلفی وجود دارد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

  • بر روی کیبورد، دکمه‌های Command + Space را فشار دهید و در پنجره ظاهر شده، عبارت DIsk Utility را تایپ و دکمه Enter را فشار دهید.
  • در مرحله دوم پارتیشن بندی آی مک، روی آیکون Launchpad در نوار داک کلیک کرده، وارد فولدر Other شوید و روی Disk Utility کلیک کنید.
  • دکمه‌های Command + Shift + U را از روی کیبورد فشار داده و روی Disk Utility دبل کلیک کنید.
  • توجه: در حالت ریکاوری جهت دسترسی به Disk Utility، کافی است در هنگام بوت شدن دستگاه، دکمه‌های Command + R را بصورت همزمان فشار دهید تا سیستم با حالت Recovery Mode بالا آمده و به این ترتیب می‌توانید روی Disk Utility کلیک نمایید. با این روش می‌توان هارد دستگاه خود را به صورت کامل فرمت کرده و یا گزینه جدیدی جهت پارتیشن بندی آی مک اضافه کرد.

تعمیرات آی مک اپل

در صورت بروز هرگونه نقص و اختلال در محصولات اپل به ویژه آی مک، می‌بایست دستگاه مورد نظر جهت تعمیر تنها به یکی از نمایندگی‌های فعال در این حوزه تحویل داده شود. به دلیل سیستم و ساختار پیچیدۀ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آی مک، تعمیر این محصول توسط افراد نابلد و ناکارآمد نه تنها مشکل اولیۀ دستگاه را رفع نخواهد کرد بلکه ممکن است با وارد کردن آسیب‌ها و صدمات جدی به دیگر بخش‌ها، افت دائمی و یا از کار افتادگی کامل آی مک را سبب شود. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در نمایندگی تعمیرات اپل در ایران و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش، تخصصی ترین و استانداردترین خدمات مرتبط با این دستگاه، م‌جمله پارتیشن بندی آی مک را دریافت نمایید.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی‌مک و …. است. کاربران هر یک از محصولات اپل می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده‌شان به نمایندگی رسمی تعمیرات اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی دستگاه خویش را دریافت نمایند. تعمیرات ارائه شده در این مرکز به دلیل پیاده‌سازی‌شان توسط مجرب‌ترین کارشناسان و استفاده از جدیدترین روشها و تجهیزات تعمیر، به شیوه ای انجام می پذیرد که درصد بازگشت عیوب ایجاد شده در دستگاه را به کمترین میزان ممکن می‌رساند. دستگاه های تعمیر شده در نمایندگی تعمیرات اپل  نه تنها کیفیت اولیه خویش را باز می یابد بلکه به دلیل انجام برخی گردگیری ها و عملیات تخصصی توسط کارشناسان، امکان خرابی مجدد آنها به صفر می رسد.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.