جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مک بوک یا ویندوز ؟

از مهم ترین دغدغه ی کاربرانی که قصد خرید یک لپ تاپ را دارند این است که مک بوک یا ویندوز؟ کدام بهتر و کاربردی است؟  در این مقاله به این پرسش ها پاسخ داده و به شما کمک می کنیم تا بهترین دستگاه را انتخاب کنید. در قدم اول بهتر است به سیستم عامل ها توجه داشته باشید. مکینتاش سیستم عامل اختصاصی و انحصاری برای محصولات کمپانی اپل است. تفاوت این سیستم عامل با ویندوز بسیار زیاد است و هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارند. 

به طور کلی قابلیت های طراحی شده برای مکینتاش بسیار کاربردی بوده و سبب شده تا کاربران توجه بیشتری به این دستگاه داشته باشند. لازم به یادآوری است که ویندوز نیز از قابلیت های خاص خود برخوردار بوده و در عین حال نسبت به مکینتاش ساده تر نیز می باشد. با وجود این قابلیت ها اکثر کاربران برای انتخاب مک بوک یا ویندوز دچار تردید شوند. در ادامه به بررسی تفاوت های میان این دو دستگاه و مزایا و معایب سیستم عامل آن ها می پردازیم.

مک بوک یا ویندوز ؟

مک بوک یا ویندوز، تفاوت ها

تمامی دستگاه های الکترونیکی صرف نظر از کاربری یکسانی که دارند دارای تفاوت هایی با یکدیگر نیز هستند. مرور این تفاوت ها اثبات برتری این دستگاه ها نسبت به یکدیگر نیست و تنها به منظور افزایش آگاهی کاربران گرامی گردآوری شده است. این تفاوت ها شامل:

انعطاف پذیری

یکی دیگر از تفاوت های بین مک و ویندوز، قابلیت انعطاف پذیری این دو سیستم عامل است. انعطاف پذیری در این دستگاه ها در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار می گیرد. کاربران ویندوز این امکان را دارند که بسیاری از قطعات سخت افزاری سیستم خود را تعویض کرده و ارتقا دهند. اما در لپ تاپ ها امکان ارتقاء و تعویض قطعات به صورت محدود وجود دارد . در بخش نرم افزار نیز باید بگوییم که برنامه های بسیاری برای ویندوز طراحی شده و کاربران می توانند به راحتی از آنها استفاده نمایند. 

اما در مقایسه ی مک بوک یا ویندوز برای نصب برنامه لازم است بدانید که سیستم عامل مکینتاش قدرت سازگاری با تمامی نرم افزارها را نداشته و در نتیجه کاربر را با محدودیت هایی رو به رو می کند. از طرفی ویندوز تا مدت ها می تواند از برنامه های قدیمی تر استفاده کند در حالی که سیستم عامل مک زودتر توانایی استفاده از برنامه های قدیمی را از دست می دهد. بنابراین به جهت انعطاف پذیری ویندوز از قابلیت های بیشتری بهره مند بوده و انتخاب مناسب تری است.

امنیت

یکی از مهمترین فاکتورهای کاربران برای انتخاب بین مک بوک یا ویندوز، امنیت است. هجوم ویروس ها یکی از عواملی است که تمامی اطلاعات وجود در لپ تاپ را تحت تاثیر قرار  داده و پردازش آن ها را با مشکل مواجه می کند در نتیجه برای جلوگیری از بروز این مشکل توجه به امنیت موجود در ویندوز یا مک بوک بسیار اهمیت دارد.  خب همه می دانیم که مکینتاش در مقایسه با ویندوز از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار است؛ ویروسی نشدن مک بوک یکی از ادعاهایی است که از جانب کاربران بارها مطرح شده است. 

البته این یک باور غلط است که پیش تر در مورد آن صحبت کرده ایم. به دلیل وجود باگ ها در ویندوز دسترسی ویروس ها در آن راحت تر بوده و به همین علت زودتر با این مشکل مواجه می شوند. در حالی که مکینتاش سکیوریتی بالاتری داشته و به همین دلیل امکان نفوذ ویروس ها به آن کمتر است. بنابراین به جهت امنیت سیستم انتخاب بین مک بوک یا ویندوز، مک بوک انتخابی هوشمندانه تری می باشد.

قیمت

یکی از مهم ترین تفاوت هایی در میان مک بوک با ویندوز مطرح است قیمت آن ها می باشد. همان طور که اشاره کردیم مکینتاش سیستم عامل اختصاصی لپ تاپ ها و کامپیوتر های اپل است و سایر محصولات مورد استفاده قرار نمی گیرد. محصولات اپل در هر نمونه ای که باشند قیمت بالاتری نسبت به سایر برند ها دارند که این تفاوت یکی از مواردی است که کاربر را برای خرید مک بوک یا ویندوز دچار تردید می کند. ویندوز ها قیمت پایین تری دارند و به همین علت توانسته اند توجه کاربران بسیاری را به خود جلب نمایند.

مک بوک یا ویندوز، مزایا و معایب

مزایای ویندوز و مک

  1. مزایای مکینتاش
  2. ارائه تجربه ای مبتنی بر یونیکس
  3. نیاز به مراقبت کمتر
  4. اتصال راحت محصولات جانبی اپل به مک بوک
  5. امنیت بالا
  6. فوکوس نرم افزار های مک بر روی رابط کاربری (اینترفیس کاربری)

مزایای ویندوز

  1. انعطاف پذیری سخت افزاری و نرم افزاری بالا
  2. پشتیبانی از جدید ترین سخت افزار ها
  3. زیاد بودن نرم افزارهای کاربردی تجاری منتشر شده برای ویندوز
  4. پشتیبانی حرفه ای تر از بازی های رایانه ای
  5. ساپورت و پشتیبانی بهتر از موزیک پروداکشن
  6. ارائه بستری مشترک برای میلیون ها کاربر در سراسر نقاط جهان

نمایندگی اپل در کرج

بهره مندی نمایندگی اپل در کرج از کادر فنی مجرب سبب شده تا سرویس های فروش و تعمیرات در بالاترین سطح کیفی ارائه شوند. بخش های مختلف نمایندگی اپل ، خدمات مربوط به فروش و تعمیر انواع مدل های آیفون، آی مک، آی پد، مک بوک و … را به کاربران ارائه می دهند. کاربران می توانند با مراجعه به نمایندگی رسمی اپل تمامی خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

همچنین خدمات تعمیری نمایندگی apple در کرج نیز در سطح بالایی از کیفیت قرار داشته و می توانید از صحت و دقت بالای آنها اطمینان داشته باشید. واحد تعمیرات اپل در بخشی مجزا از سایر واحد ها فعالیت کرده و کلیه ی خدمات تعمیراتی و تعویض و ارتقاء قطعات را با کیفیتی بسیار عالی ارائه می کند. کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل در کرج تحت نظر مدیریت قدرتمند مرکز سخت افزار ایران ارائه می شود.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.