جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر فلت لپ تاپ اپل

آشنایی با قطعات لپ تاپ اپل و آگاهی از کارکرد آنها، تأثیر شایانی در استفاده صحیح از این دستگاه و افزایش عمر مفید آن خواهد داشت. به طور کلی قطعات بکاررفته در مک بوک های اپل و البته سایر لپ تاپ های موجود در بازار را می‌توان در دو دسته جای داد. دسته نخست قطعات داخلی هستند که در درون بدنه دستگاه و خارج از دید کاربر هستند؛

دسته دوم، قطعاتی هستند که غالباً رابط کاربر با لپ تاپ هستند. از میان دسته نخست می‌توان به هارد، کارت گرافیک، فن داخلی، فلت و … اشاره کرد و از میان قطعات دسته دوم می‌توان از کیبورد، صفحه نمایش و … نام برد. از میان قطعات متعدد و ریز و درشت موجود در مک بوک های اپل، در این مقاله برآنیم تا به بررسی فلت لپ تاپ اپل و سرویس‌های تخصصی مرتبط با این قطعه بپردازیم.

تعمیر فلت لپ تاپ اپل

علائم خرابی فلت لپ تاپ اپل

فلت لپ تاپ اپل در صورت خرابی علائمی دارد که با مشاهده آنها می‌توان به خرابی این قطعه پی برد. برخی از شایع‌ترین علائم خرابی این قطعه عبارت است از: (نکته مهم: در تمامی مواردی که به عنوان نشانه های خرابی فلت لپ تاپ اپل ذکر خواهد شد، اگر یک مانیتور خارجی به لپ تاپ وصل شود، مانیتور همه چیز را خوب نشان خواهد داد).

1. لپ تاپ روشن می‌شود اما صفحه نمایش آن مشکی است. در این وضعیت در صورت تکان دادن دستگاه، احتمال دارد صفحه نمایش روشن شود و کار کند.

2. لپ تاپ کار می‌کند اما صفحه نمایش آن بسیار تاریک است. ضمن آنکه می‌توان مقدار کمی تغییر رنگ و تصاویر کم نور را نیز مشاهده کرد.

3. یکی دیگر از علائم خرابی فلت لپ تاپ اپل آن است که صفحه نمایش پس از چندبار چشمک زدن تیره می شود. در این وضعیت با تکان دادن لپ تاپ دستگاه دوباره شروع به چشمک زدن می‌کند.

4. صفحه نمایش سفید یا سیاه است و مانیتور خارجی کار می‌کند.

5. یکی دیگر از علائم خرابی فلت لپ تاپ اپل آن است که خطوط راه راه افقی و عمودی بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود، که این خطوط با تکان دادن صفحه تغییر می‌کنند.

هزینه تعمیر فلت لپ تاپ اپل

می توان گفت که هزینه تعمیر فلت لپ تاپ اپل بالاست. البته تا فلت عیب یابی نشده و شدت آسیب دیدگی آن تعیین نشود، نمی توان در مورد قیمت تعمیر آن نظر قطعی داد. جالب است بدانید که حتی مدل فلت در تعیین هزینه تعمیر یا تعویض آن تاثیرگذار است. فلت لپ تاپ یا از نوع  LED است یا از LCD  . فلت LCD در لپ تاپ هایی به کار می رود که نمایشگر آنها از نوع ال سی دی است و دارای یک سیم برای قسمت «های ولتاژ» است که پین های آن در مقایسه با فلتهای LED بزرگتر هستند. اما مدل های ال ای دی در لپ تاپ هایی استفاده می شوند که نمایشگر آنها از نوع LED بوده و پینهای باریک ‌تری هم دارند. این ویژگی هزینه نهایی تعمیرات فلت مک بوک را تغییر می دهد.

تعمیر فلت لپ تاپ اپل

برای تشخیص خرابی فلت، کافی است تا به نشانه‌های ظاهر شده در لپ تاپ توجه کرد. خرابی های پیش آمده در لپ تاپ در صورتی که ناشی از فلت باشند، با تعویض و یا تعمیر این قطعه برطرف می‌گردد. برای مثال یکی از نشانه‌های خرابی فلت لپ تاپ اپل بروز مشکل No-Boot در لپ تاپ است. مشکل No-Boot در لپ تاپ زمانی رخ می دهد که لپ‌تاپ ظاهراً روشن بوده و حالت نرمال دارد اما تصویری در آن مشاهده نمی‌شود.

در چنین مواردی کارشناسان تعمیرات لپتاپ اپل به کنترل سیگنال‌های خروجی گرافیک پرداخته و پس از بررسی نتایج، جهت تعمیر این بخش از دستگاه اقدام می‌نمایند. در صورت خرابی فلت لپ تاپ اپل توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعویض و تعمیر فلت لپ تاپ را صرفاً از مراکز مجاز و استاندارد این حوزه دریافت نمایید؛ زیرا قرار گرفتن فلت جایب دیگر –یعنی جایی جز مکان اصلی آن- ممکن است منجر به له شدگی، پارگی یا آسیب فلت شود. بعلاوه ممکن است در اثر برخورد سیمهای فلت دستگاه، لپ تاپ شما دچار اتصالی 

نمایندگی مجاز اپل

کاربران آگاه می دانند که بهترین مکان جهت دریافت خدمات فروش و تعمیر -و البته سایر دستگاه های مورد استفاده- نمایندگی‌های مجاز است. دلیل این سخن آن است که خدمات ارائه شده در نمایندگی‌های مجاز از نظر سطح کیفی و میزان رضایت مراجعان، مرتباً در حال بررسی است. بعلاوه در صورتی که در حین خدمات تعمیر و یا فروش، مشکلی ایجاد شود، به سبب گارانتی‌های موجود، تمامی آنها جبران می شود و مراجعان دل‌نگرانی‌ای بابت رفع اشکالات پیش آمده نخواهند داشت.

در این میان نمایندگی تعمیرات اپل به دلیل همکاری با تیمی از مجرب ترین کارشناسان این حوزه، یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات مرتبط با فروش و تعمیرات اپل است که به اذعان بسیاری از همکاران، از معدود مراکزی است که در حال حاضر توانسته خود را به استانداردهای جهانی این برند نزدیک سازد. عمده فعالیت نمایندگی مجاز اپل تعمیرات دستگاه های اپل اعم از آیفون، مک‌بوک، آیپاد، اپل واچ، آی مک و …. است. تمامی سرویس‌های ارائه شده در این مرکز مبتنی بر ضوابط و استانداردهای جهانی طرح شده از سوی شرکت‌ اپل است.