جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

همکاری اپل با TSMC

خبر ها حاکی از آن است که همکاری اپل با TSMC تا سال 2020 ادامه دار خواهد بود. ادامه ی این همکاری ریسک های بسیاری را برای طرفین ایجاد کرده و قطع شدن آن ضرر های بسیاری را برای هر دو طرف در پی خواهد داشت. شرکت اپل از سال 2014  از تراشه های TSMC در محصولات خود استفاده کرده است. در یک سند منتشر شده در وبسایت تایوانی EE Times همکاری اپل با TSMC تا دو سال دیگر تداوم خواهد داشت. 

در گزارشات ارائه شده در ماه ژانویه سال جاری میلادی آیفون های تولید شده در سال 2018  به پردازنده ی A12 مجهز شده اند که این پردازنده ساخت کشور تایوان می باشد. با توجه به اینکه ادامه ی این همکاری سود بسیاری برای هر دو طرف دارد اما بدون خطر نیست، در ادامه به بررسی علت ادامه همکاری اپل با TSMC می پردازیم.

همکاری اپل با TSMC

علت ادامه همکاری اپل و TSMC

به دلیل اینکه اپل تا به حال شریک مناسبی برای خود پیدا نکرده است همکاری اپل با TSMC همچنان ادامه دار خواهد بود. هر چند که کمپانی اپل در جست و جوی ایجاد تنوع بیشتر برای نمایشگر های آیفون بوده ، اما هنوز چنین اقدامی در مورد پردازنده  ‌های مورد استفاده در ابزارهای همراه اپل صورت نگرفته است. 

وابستگی TSMC به اپل تا جایی است که ۷۵ درصد کسب ‌و کار TSMC به تامین پردازنده ‌های مورد استفاده در محصولات اپل مربوط است. با این حال اپل می تواند در مدت زمانی کوتاه یک جایگزین برای  TSMC پیدا کند. اما قطع رابطه با کوپرتینو ، آغاز مشکلاتی بزرگ برای این شرکت تایوانی خواهد بود.

احتمال قطع همکاری اپل  با TSMC وجود دارد؟

همکاری اپل با TSMC دور از ذهن و بی سابقه نیست. با مروری به گذشته به یاد می آوریم که شرکت بریتانیایی Imagination وظیفه‌ تولید تراشه‌ های گرافیکی برای آیفون، آیپد و ساعت هوشمند اپل را برعهده داشت، اما پس از قطع همکاری Imagination با اپل، این شرکت بریتانیایی با مشکلات بسیاری رو به رو شد و این مشکلات تا جایی پیش رفت که سبب شد در نهایت شرکت Imagination به شرکت سرمایه ‌گذاری Canyon Bridge فروخته شود.  

همچنین یادآوری یک مورد دیگر آن که  شرکت Dialog Semiconductor که وظیفه‌ تامین تراشه ‌های کنترل نیرو را برای محصولات اپل برعهده دارد و انتشار خبرهایی مبنی بر پایان همکاری این شرکت با اپل موجب افت قابل‌ توجه سهام Dialog Semiconductor شده بود.

آیا قطعیتی برای عدم همکاری اپل با  TSMCوجود دارد؟

با توجه به ادعاهای منابع مرتبط با وب‌سایت EE Times، رقیب قدرتمندی برای رقابت با TSMC وجود ندارد؛ در نتیجه  همکاری اپل با TSMC همچنان ادامه دار خواهد بود. شرکت های  سامسونگ و اینتل نیز تا به حال شانسی برای تبدیل شدن به تامین‌ کننده‌ اصلی تراشه ‌های اپل نداشته اند. پس از انتشار گزارش مالی TSMC در ماه جولای، مقامات این شرکت تایوانی پیش‌ بینی ‌های مربوط به درآمد خود را به سطح پایین‌ تری کاهش دادند.

هرچند افت درآمد تایوانی‌ ها در فصل گذشته به کاهش تقاضا برای تراشه‌های مورد استفاده در جمع ‌آوری ارزهای دیجیتال نسبت داده شده است؛ این در حالی است که تامین تراشه‌ های مورد استفاده در آیفون ‌های ۲۰۱۸ می ‌تواند به TSMC کمک کند تا بتواند کاهش درآمد در فصل مالی گذشته را در سه ماهه ی بعدی تا حد قابل توجهی جبران کند. اهمیت ادامه همکاری اپل با TSMC از لحاظ اقتصادی نیز در همین حوزه بررسی می شود.

نمایندگی اپل در تهران

نمایندگی اپل در تهران علاوه بر فروش محصولات اپل تعمیرات آن ها را نیز ارائه می کند. کاربران می توانند در راستای دریافت خدمات تعمیراتی محصولات اپل به واحد تعمیرات اپل مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند. فروش انواع محصولات اپل در نمایندگی تعمیرات اپل به صورت اورجینال بوده و همراه با گارانتی ارائه می شود. به این ترتیب هر گاه با مشکلی روبه رو شوید، در اسرع وقت و بدون هیچ مشکلی می توانید خدماتی مفید و استثنایی دریافت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از این امکانات و تسهیلات با کارشناسان ما در شرکت اپل در ایران تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.