جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

نصب لینوکس روی مک بوک

نصب لینوکس روی مک بوک به ویژه از سوی کاربرانی مورد استقابل قرار می‌گیرد که به شکل حرفه‌ای دنبال‌کننده کار برنامه‌نویسی هستند. معمولاً برنامه‌نویسان تمایل به تسلط بر سیستم‌عامل مورداستفاده‌شان دارند. این تسلط به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا کدهای ترمینال مورد نیاز را اعمال و تغییرات لازم را مدیریت کنند. در نصب لینوکس روی مک بوک، نخستین مسئله  مورد توجه آن است که لینوکس به صورت bootable نصب گردد یا به صورت virtual machine. برای نصب به صورت bootable نخستین کار تهیه یک فلش مموری با ۴ گیگابایت حافظه خالی و در دسترس است. پس از این کار حافظه ۴ گیگابایتی فلش را به حالت bootable درآورده و برای نصب لینوکس استفاده می‌کنیم. سایر مراحل نصب لینوکس در بخش‌های بعدی شرح داده شده است.

نصب لینوکس روی مک بوک

برای دریافت خدمات تعمیر مک بوک، با شماره 54114-021 در تماس باشید.

نکات مهم در نصب لینوکس روی مک بوک

در صورتی که قصد دارید نصب لینوکس روی مک بوک را در کنار سیستم عامل مکینتاش انجام دهید (هم سیستم لینوکس را در مک داشته باشید و هم سیستم لینوکس) بهترین حالت برای این کار استفاده از virtual machine است. برای این کار حتماً به این نکته توجه داشته باشید که فایل سیستم عامل لینوکس یا ویندوز مورد استفاده، به فرمت iso باشد. در غیراینصورت امکان نصب آن در کنار میکنتاش وجود ندارد. برای نصب لینوکس روی مک بوک به صورت virtual نیز راه‌های متعددی پیش‌روی کاربر قرار داده شده است که در بخش بعد اشاره خواهد شد.

تعمیرات مک بوک اپل

خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات مک بوک اپل با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات و به دست تیمی از مجرب‌ترین و متعهدترین کارشناسان این حوزه انجام می‌پذیرد. این مرکز در تلاش است تا روز به روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیکتر ساخته و خدماتی شایسته نام اپل به کاربران ارائه دهد. تعمیرات مک بوک اپل در این مرکز توسط مهندسانی انجام می‌پذیرد که به دلیل واکاوی و آنالیز ساختار نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه قادر به رفع کلیه اختلالات و اشکالات احتمالی آن گشته اند. بهره‌مندی این کارشناسان از پیشرفته‌ترین تجهیزات عیب‌یابی و تعمیر سبب گشته تا تخصصی‌ترین مراحل عیب‌یابی در این مرکز انجام گشته و برترین راهکارهای تعمیر بر روی این دستگاه پیاده گردند. دارندگان دستگاه‌های مک بوک می‌توانند با مراجعه به این مرکز تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با این دستگاه از جمله نصب لینوکس روی مک بوک را دریافت نمایند.

نصب لینوکس روی مک بوک به صورت virtual

در صورتی که تمایل داشته باشید سیستم عامل ویندوز را در کنار مک داشته باشید بهترین راه از نظر کارشناسان استفاده از همان امکانی است که از سوی کمپانی اپل معرفی شده است. برای استفاده از این امکان –یعنی استفاده از Boot Camp- کافی است تا وارد سایت اپل شوید و از طریق Boot Camp Support شیوۀ نصب و راه اندازی را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که این نرم افزار فقط برای نصب ویندوز قابل استفاده است. برای نصب لینوکس روی مک بوک و در کنار مکینتاش می‌توانید از ابزارهای چون Parallels Desktop (پولی)، QEMU (رایگان)، VMware (پولی–رایگان) و VirtualBox (رایگان) استفاده نمایید. بر اساس بررسی‌های انجام شده، رضایت کاربران از ابزار رایگان چهارم یعنی VirtualBox بیشتر بوده است.

نصب سیستم عامل لینوکس

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواست های کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی‌مک و …. است. کاربران هر یک از محصولات اپل می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده‌شان به نمایندگی رسمی تعمیرات اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی دستگاه خویش را دریافت نمایند. دستگاه های تعمیر شده در نمایندگی تعمیرات اپل  نه تنها کیفیت اولیه خویش را باز می یابد بلکه به دلیل انجام برخی گردگیری ها و عملیات تخصصی توسط کارشناسان، امکان خرابی مجدد آنها به صفر می رسد. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی شده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید