جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آیفون ۸ و دوربین لیزری!

اگر از علاقمندان آیفون های اپل باشید حتما برایتان جذاب خواهد بود که بدانید در آیفون ۸ اپل قرار است از از دوربین لیزری استفاده شود. اپل پس از معرفی آیفون ۱۰ و پیشروی در جذب بازارهای جهانی، حال مشغول ساخت یک دوربین لیزری برای پشت دستگاه های آیفون خود است. بلومبرگ گزارش داده است که این فناوری به احتمال زیاد در آیفون هایی به کار خواهد رفت که قرار است در سال ۲۰۱۹ روانه بازارهای جهانی شوند.

اما کار این دوربین لیزری چیست؟ برخورداری آیفون ۸ از دوربین های لیزری سبب می گردد تا خدمات اپلیکیشن های واقعیت افزوده، طبیعی تر به نظر برسند. دوربین لیزری که قرار است در آیفون ۸ به کار رود با استفاده از لیزر امواج نور را روی اشیا می تاباند و فاصله آنها را تا دوربین می سنجد. با این کار دستگاه آیفون قادر خواهد بود که به تحلیل اندازه گیری های دریافتی بپردازد و تصویری از محیط اطراف خود بسازد.

آیفون 8 و دوربین لیزری

خدمات تعمیر آیفون به همراه گارانتی معتبر، شماره تماس: 62948-021

کارکرد دوربین لیزری آیفون

مینگ چی کو، برترین و بهترین تحلیلگر آیفون اپل عنوان کرده است که دوربین جلوی آیفون ۸ قادر خواهد بود تا از لیزر برای عکس های سلفی ۳ بعدی و تشخیص چهره استفاده کند. البته Fast Company عنوان کرده این فناوری تنها ازآنِ دوربین عقب آیفون ۸ خواهد بود.

این سیستم شامل منبع لیزر، لن، سنسور و پردازشگر می باشد که مجموع این سیستم حدوداً ۲ دلار برای هر آیفون ۸ هزینه ایجاد خواهد کرد.کمپانی های Lumentum و Finisar بخش بزرگی از سیستم VCSEL را تولید می کنند. سنسورهای TOF  نیز توسط STMicro ، Infineon و AMS تولید می شوند. به نظر می رسد اپل سیستم کامل VCSEL را از کمپانی هایی نظیرLG  ، STMicro و یا Foxconn تهیه نماید. سیستم لیزر VCSEL فاصله ی نوری طی شده از لیزر تا هدف و برگشت آنرا محاسبه می کند و TOF یا همان زمان پرواز Time Of Flight را اندازه گیری می کند.

این مقاله را از دست ندهید: آنلاک کردن آیفون چیست؟

زمان استفاده از دوربین لیزری در آیفون

استفاده از سیستم لیزری VSCEL در دوربین آیفون برای دستگاهی در نظر گرفته شده است که قرار است در دهمین سال تولید آیفون عرضه شود. نام این آیفون ممکن است iPhone 8 یا iPhone Pro یا iPhone X و یا iPhone 7S باشد. Fast Company در گزارش خود می گوید که استفاده از سیستم VCSEL در دوربین پشت آیفون ۸ ، تصمیمی است که به صورت جدی از سوی اپل دنبال می شود.

استفاده از این فناوری به پیشرفت مهندسان اپل در یکپارچه سازی این سیستم با آیفون بستگی خواهد داشت. پیش بینی می‌شود که این سیستم در دوبین‌های دوگانه نیز اعمال شود. با این حال شرکت  اپل از همین الان و با عرضه آیفون ۱۰ توانسته است این قابلیت را در دوربین جلویی و فرورفتگی خاص آن (Notch) به کار برد.  علاوه بر این شرکت گوگل نیز از همین حالا در دوربین گوشی‌های پیکسل از قابلیت تشخیص تصاویر به صورت سه بعدی با استفاده از لیزر رونمایی کرده است.

خدمات تخصصی نمایندگی اپل: تعمیر تاچ آیفون

نمایندگی اپل و واحدهای تعمیرات اپل

نمایندگی اپل به دلیل همکاری تیمی دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری قادر به رفع پیچیده ترین اشکالات ایجاد شده در دستگاه های اپل است. شما کاربران ارجمند صرف نظر از نوع اختلال ایجاد شده در دستگاه می توانید به نمایندگی اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایید. خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و به دست تیمی از مجرب ترین و متعهدترین کارشناسان این حوزه انجام می پذیرد.

نمایندگی اپل در تلاش است تا روز به روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیکتر ساخته و خدماتی شایسته نام اپل به کاربران ارائه دهد. برخی از ویژگی های نمایندگی اپل عبارتند از: روحیه بالای همکاری، تصمیمات تیمی و گروهی، بکارگیری به روزترین ابزار جهت تعمیر و ترمیم، استفاده از پیشرفته ترین متدها جهت عیب یابی صحیح دستگاه، تعهد به کیفیت خدمات و …. . گزارش ارائه شده درباره آیفون ۸ توسط کارشناسان همین مرکز تدوین و گرداوری شده است. در بخش زیر واحدهای تعمیرات اپل معرفی گشته اند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول از طریق سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری و مشاهده است.