جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

گوشی آیفون ۷

اگر شما نیز جزو طرفداران و مشتاقان محصول پرسر و صدای آیفون ۷ هستید احتمالاً این خبر برای شما خوشایند باشد که هم‌ اکنون این محصول در بازارهای داخلی توسط شرکت‌هایی که از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کسبِ مجوزِ ارائه خدماتِ پس از فروشِ آیفون را دریافت کرده‌اند به صورت قانونی عرضه می‌گردد. همانطور که می‌دانید این سری از گوشی‌های آیفون با حافظه‌ های متنوعی روانه بازار شده‌اند که عبارتند از : حافظه ۳۲ گیگابایت، حافظه ۱۲۸ گیگابایت، حافظه ۲۵۶ گیگابایت.

از آن‌جا که گوشی‌ آیفون ۷ در ایران قرار است از راه قانونی و از طریق راه‌های گمرکی وارد کشور شوند، قیمت این محصولات نیز با محاسبه ۱۶ درصد محاسبات قانونی شامل مالیات ارزش افزوده، عوارض و تعرفه گمرکی است. در این مقاله از نمایندگی اپل به معرفی و برررسی ویژگی های این گوشی خواهیم پرداخت.

گوشی آیفون ۷

ویژگی‌های گوشی آیفون ۷

در این بخش به بررسی کلی ویژگی‌های گوشی آیفون ۷  در زمینه طراحی، قدرت، صفحه نمایش، حافظه، شارژدهی باتری، دوربین آیفون ۷، دکمه هوم، صدا و فناوری بی‌سیم جدید می‌پردازیم:

دکمه جدید هوم

گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به یک دکمۀ جدید هوم مجهز شده‌اند که از فناوری فورس‌تاچ پشتیبانی کرده و دارای یک موتور تپ‌تیک است. موتور تپ‌تیک با ایجاد لرزش، سبب القاء حس لمس دکمه‌ فیزیکی به کاربران می‌گردد.

افزودن رنگ‌های جدید

رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و رزگلد، مشکی مات و مشکی بسیار براق رنگ‌های استفاده شده در خط تولید آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس است. به‌نظر می‌رسد رنگ مشکی، مدل تیره‌تر خاکستری فضایی باشد؛ بعلاوه رنگ جت بلک هم برخلاف چیزی است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند آلومینیومی دیده شده است. رنگ مشکی عمیق فقط در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی هر دو مدل آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس قابل دسترس خواهد بود.

طراحی

شاید در نگاه اول طراحی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل شباهت‌هایی با آیفون ۶ اس داشته باشد اما در بررسی‌های دقیق‌تر، پیشرفت‌هایی در طراحی این دستگاه نظیر خطوط آنتن جهت ارائه نمایی زیباتر آشکار می‌شود. در این زمینه می‌توان به برآمدگی دوربین نیز اشاره کرد. برآمدگی دوربین به منظور القای حس یکپارچگی بیش‌تر، از همان آلومینیوم بدنه تراشیده شده در نظر گرفته شده است و این امر زمینه‌ساز استحکام بیش‌تر برآمدگی دوربین نیز گشته است.

صدا

 آیفون‌های نوین اپل به بلندگوی استریو مجهز گشته و میزان صدای آن‌ها ۵۰ درصد نسبت به اسپیکرهای نسخه‌های قبلی بلندتر است. در آیفون ۷، ایرپادهای مبتنی ‌بر اتصال لایتنینگ (EarPod) جایگزین نسخه پیشین شده و یک مبدل لایتنینگ به جک صوتی در بسته‌بندی آیفون‌های جدید عرضه شده است. شرکت اپل برای حذف جک صوتی هدفون دو دلیل را ذکر کرده که عبارتند از: اتصال بهتر لایتینگ جهت انتقال صدا و ایجاد فضای بیشتر برای دیگر ابزار سخت‌افزاری.

فناوری بی‌سیم جدید

نوع جدیدی از فناوری بی‌سیم در همه‌ دستگاه‌های اپل با استفاده از تراشۀ جدید W1 اپل، ارائه شده است. در این دستگاه‌ها برای اتصال تنها کافی است که آن‌ها را به یکدیگر نزدیک سازید. برای نمونه، زمانی که کاربر قاب شارژر اِیرپادهای بی‌سیم را باز کند، بلافاصله در آیفون ۷ با کادر محاوره‌ای مبنی ‌بر اتصال آن‌ها به گوشی هوشمند اپلی مواجه خواهد شد. در این زمان تنها کافی است تا کادر محاوره‌ای مورد تأیید قرار بگیرد تا اتصال به سادگی انجام شود.

مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب

بنابر ادعای تیم اپ، کاربران گوشی‌های ۷ و ۷ پلاس می‌توانند بی‌هیچ دغدغه و نگرانی گوشی‌های خود را در دورن آب فرو برند زیرا این گوشی‌ها بر اساس استاندارد IP67 ساخته شده‌اند. بر اساس این استاندارد، کاربران می‌توانند آیفون ۷ خود را حدوداً تا عمق ۱ متری و به مدت ۳۰ دقیقه زیر آب نگه دارند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش رتینا HD موجود در آیفون ۲۵٫۷ درصد روشنایی بالاتری نسبت به صفحه نمایش آیفون ۶ اس دارد. صفحه نمایش جدید آیفون ۷ علاوه ‌بر پشتیبانی از لمس سه بعدی ۳D Touch از مدیریت رنگ ارتقاء یافته نیز بهره‌مند است.

حافظۀ ذخیره‌سازی

شرکت اپل پس از درخواست‌های فراوان از سوی کاربران، ظرفیت ذخیره‌سازی آیفون‌های جدید را دوبرابر کرد. مدل پایه‌ آیفون ۷ دارای حافظۀ ۳۲ گیگابایتی، مدل رده متوسط دارای حافظه ۱۲۸ گیگابایتی حافظه‌ی و مدل رده بالا هم از حافظه‌ ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی بهره‌مند است.

میزان شارژدهی باتری

«آیفون ۷ حداقل دو ساعت میزان شارژدهی باتری بیش‌تری نسبت به آیفون ۶ اس دارد»؛ این عبارت ادعای یکی از مدیران ارشد شرکت اپل است. آیفون ۷ پلاس هم در مقایسه با آیفون ۶ اس پلاس، حداقل ۱ ساعت عمر شارژدهی بیش‌تری ارائه می‌دهد.

کیفیت دوربین آیفون ۷

بدیهی است که توجه به کیفیت و قابلیت‌های دوربین یکی از آیتم‌های مورد توجه طراحان این دستگاه باشد. آیفون ۷ در دوربین خود ویژگی‌های زیر را داراست: لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، دریچه‌ی دیافراگم f/1.8، لنز ۶/P (شش تکه)، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با ۶۰ درصد سرعت بیش‌تر و ۳۰ درصد بهره‌وری انرژی بالاتر، فلاش True Tone با ۴ عدد چراغ  LED، پردازنده‌ سیگنال تصویر (ISP)  با توان عملیاتی دو برابری در قیاس با مدل قبلی، تعبیه دوربین ۷ مگاپیکسلی در جلو.

این مقاله جالب را از دست ندهید : چطور دوربین آیفون را با اپل واچ مدیریت کنیم؟

دوربین آیفون ۷ پلاس

دوربین دوگانۀ آیفون ۷ پلاس به دلیل قابلیت‌های بیشتر، از دوربین آیفون ۷ بالاتر است. دوربین آیفون ۷ پلاس، دارای قابلیت بزرگ‌نمایی و مجهز به ۲ لنز ۱۲ مگاپیکسلی است. یکی از این لنزها با فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی متری، زاویه‌ی دید عریضی داشته و دیگری با فاصله‌ی کانونی ۵۶ میلی متری، یک لنز تله‌فوتو است. وجود این امکانات سبب گشته تا آیفون ۷ پلاس امکان بزرگ‌نمایی سخت‌افزاری (اپتیکال) دوبرابری و امکان بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری را داشته باشد.

دوربین دوگانۀ جدید آیفون ۷ پلاس قابلیت بلورسازی پس‌زمینه تصویر را دارد. این قابلیت پیش از این تنها در تصاویری  ممکن بود که با دوربین‌های DSLR گرفته شود. این افکت را می‌توان با استفاده از نرم‌افزار دوربین فعال یا غیرفعال کرد. قابلیت دیگر دوربین آیفون ۷ پلاس آن است که می‌تواند پیش از گرفتن تصویر، پیش نمایش زنده‌ای از جلوۀ ویژه بوکه را در صفحه نمایش گوشی، برای کاربر نمایش دهد.