جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

علت کار نکردن AirPrint مک بوک چیست؟

کار نکردن AirPrint مک بوک برای آن دسته از کاربرانی که به این سیستم چاپ و پرینت وابسته هستند، بسیار آزار دهنده خواهد بود. اپلیکیشن AirPrint فرایند چاپ و پرینت را برای کاربر بسیار ساده می کند. این برنامه و پرینتری که از آن پشتیبانی می کند به شما این فرصت را می دهد که بدون هیچ سیم یا برنامه اضافی، هر آنچه را که می خواهید چاپ کنید. در حوزه تعمیرات مک بوک، رفع ایرادات این اپ پر کاربرد نیز جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

به کمک قابلیت AirPrint و توسط پرینتری که از قابلیت AirPrint پشتیبانی می کند، به سادگی می توان پرینت گرفت. فقط کافی است عبارت Print را لمس کنید و کار تمام است. به دلیل تمام قابلیت های مفید و کاربردی این برنامه، کار نکردن AirPrint مک بوک موجب رنجش کاربران می شود. در این مقاله تلاش کرده ایم به کمک تجربیات تکنسین های مرکز تعمیرات مک بوک، این مشکل را ریشه یابی کنیم. همراه ما باشید.

علت کار نکردن AirPrint مک بوک چیست؟

چگونه علت کار نکردن AirPrint مک بوک را بررسی کنیم؟

وضعیت آپدیت ها را بررسی کنید

وقتی با مشکل کار نکردن AirPrint مک بوک روبه رو می شوید، در نخستین گام باید مطمئن شوید که آخرین نسخه از نرم افزارها را روی سیستم خود نصب کرده باشید. به Apple Menu درگوشه بالا سمت چپ رفته و گزینه App Store را انتخاب کنید. زمانی که وارد Store شُدید، بر روی تب Updates کلیک کرده و هر آپدیتی برای OS X یا آپدیت های مربوط به مک بوک وجود دارد، انجام دهید. همچنین مطمئن شوید که برنامه ای که می خواهید از آن پرینت بگیرید، کاملا به روز باشد.

رفع مشکل کار نکردن ایرپرینت مک بوک

پرینتر خود را آپدیت کنید

برای اینکه با مشکل کار نکردن AirPrint مک بوک روبه رو نشوید، لازم است مطمئن شوید که پرینتر پشتیبانی کننده از AirPrint، کاملا به روز است؛ برای اطلاع از وضعیت پرینتر یا به روز رسانی آن می توانید به نمایندگی های مجاز آن پرینتر یا سایت شرکت سازنده مراجعه کنید.

بهتر است مدل پرینتر خود را با دقت در اینترنت جستجو کنید؛ تعمیرکاران مرکز تعمیرات مک بوک معتقدند که بهترین توصیه در سایت سازنده پرینتر وجود دارد. هرگونه آپدیت جدید را می توانید در آنجا بیابید. توجه داشته باشید که همه پرینترها با AirPrint سازگار نیستند، حتی اگر قابلیت وایرلس هم داشته باشند.

در نحوه اتصال دقت کنید

برای اینکه با مشکل کار نکردن AirPrint مک بوک روبه رو نشوید، باید دقت کنید که پرینتر پشتیبانی کننده از این سیستم، به شکل مستقیم (وایرلس) به AirPrint وصل شده باشد. در غیر این صورت بدون شک مشکلاتی در اتصال به وجود خواهد آمد که مانع استفاده کاربر از این سیستم می شود.

راه حل نهایی

به پیشنهاد کارشناسان مرکز تعمیرات مک بوک، در صورتی که هیچ یک از اقدامات بالا برای رفع مشکل کار نکردن AirPrint مک بوک موثر واقع نشد، این روش نهایی را نیز امتحان کنید. روتر (مودم) و پرینتر و مک بوک را خاموش کنید. سپس همه آنها را در یک زمان روشن کنید. این یک روش قدیمی و بسیار پیش پا افتاده است، اما به ادعای بسیاری از کاربران در بسیاری از موارد جواب می دهد و مشکل را برطرف می سازد.

همواره این نکته را به یاد داشته باشید که برخی از قابلیت های پرینتر ممکن است با AirPrint قابل اجرا نباشد، همچون انتخاب سایز های متفاوت کاغذ، قابلیت red-eye reduction، پرینت کتابچه ای و… . بهتر است برای اطلاع از نحوه فعال کردن AirPrint در پرینتر، دفتر چه راهنمای پرینتر را بخوانید یا از نمایندگی های مجاز آن پرینتر کمک بخواهید.

تعمیرات اپل در کرج

مرکز تعمیرات اپل در کرج در خدمت تمام کاربران و شهروندان کرجی است تا خدمات و تسهیلاتی بسیار متنوع و کاربردی به آنها ارائه دهد. در نمایندگی تعمیرات اپل معتبر که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است، مجموعه ای از امکانات و تسهیلات وجود دارد که هر کدام بخش مهمی از نیاز های کاربران اپل را برطرف می کند. هر کاربر می تواند با در نظر گرفتن شرایط اختصاصی خود از پکیج های حمایتی بخش تعمیرات اپل استفاده کند و سلامتی را به دستگاه معیوب خود بازگرداند. تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع محصولات اپل در نمایندگی اپل در کرج همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.