جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مشکل کار نکردن USB در مک بوک

مشکل کار نکردن USB در مک بوک از مشکلات مطرحی است که توسط کارشناسان واحد تعمیر لپ تاپ اپل بررسی شده و علل و عوامل موثر در این اختلال نیز موشکافی شده است. در ادامه این بحث می خواهیم درباره عواملی که باعث می شوند USB لپ تاپ اپل کار نکند، با هم گفت و گو کنیم. اما همچون همیشه توصیه می کنیم که برای تعمیر لپ تاپ اپل خود حتما از مراکز معتبر و نمایندگی رسمی اپل کمک بخواهید.

مشکل کار نکردن USB در مک بوک

مشکل کار نکردن USB در مک بوک چیست؟

مشکل کار نکردن USB در مک بوک ممکن است نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. در هر صورت باید به کمک دستورالعمل های موجود، این مشکل را ریشه یابی و حل کنید. همان طور که می دانید پورت USB مخفف Universal Serial Bus است. این پورت از کاربردی ترین پورت های موجود در تجهیزات هوشمند است که در انواع مختلفی ارائه می شود. درگاه های USB معمولا دارای سرعت های مختلف از لحاظ جابه جایی اطلاعات هستند و همین امر موجب حساس شدن این درگاه ها شده است. این درگاه ها طوری طراحی شده اند که حساسیت بالایی دارند و برای جلوگیری از اصراف انرژی غیر فعال می شوند. معمولا وقتی درگاه USB غیرفعال می شود که به صورت نرم افزاری به آن دستوری وارد شود. با این حال جزئیات بیشتر درباره مشکل کار نکردن USB در مک بوک را در ادامه خواهیم آورد.

چگونه مشکل کار نکردن USB در مک بوک را حل کنیم؟

تست سخت افزاری

برای حل مشکل کار نکردن USB در مک بوک به تست سخت افزاری نیاز دارید. با اجرای این تست می توانید از سلامت سخت افزاری این پورت مطمئن شوید و در صورت منفی شدن آن مشکلات نرم افزاری را بررسی کنید.

برای اجرای تست سلامت پورت USB یک ابزار دیگر را به آن وصل کنید. سایر پورت ها را نیز تست کنید تا متوجه شوید که آیا فقط همین یک پورت مشکل دارد یا مابقی آنها هم عملکرد درستی ندارند. اگر فقط یک پورت مشکل داشت، به این معنی است که تنها با یک خرابی فیزیکی کوچک روبه رو هستید که خیلی هم هزینه بردار نیست. برای رفع این مشکل باید به نمایندگی مجاز تعمیر لپ تاپ اپل مراجعه کنید. 

یک بار دیگر توصیه می کنیم که در انتخاب مرکز تعمیراتی دقت کنید و وسواس داشته باشید، زیرا چنین مشکلی در ابتدای امر بسیار ساده است و به سادگی و با هزینه اندک حل خواهد شد، اما اگر از مراکز غیر معتبر و غیر رسمی کمک بخواهید، به این معنی است که آماده رویارویی با مشکلات بیشتری هستید، لذا تاکید اکید داریم که با حساسیت انتخاب کنید.

SMC را ریست کنید

اقدامی که در بالا درباره آن صحبت کردیم، مسیر را برای حل مشکل کار نکردن USB در مک بوک باز می کند. اگر مشکل در تمام پورت های یو اس پی لپ تاپ اپل باشد، لازم است SMC را ریست کنید. برای این کار به Apple Menu رفته و کامپیوتر را شات داون کنید. 

کابل برق را وصل کرده و سپس کلیدهای Shift (سمت چپ) را به همراه کلیدهای Control ،Option و Power پیدا کرده و در یک زمان آنها را با هم بگیرید و رها کنید. منتظر باشید تا سیستم خاموش شود، سپس آن را مجددا روشن کنید. با این روش احتمالا موفق به رفع مشکل کار نکردن USB در مک بوک خود خواهید شد.

نمایندگی مجاز اپل

نمایندگی مجاز اپل یکی از معدود و محدود مراکز معتبر و قانونی است که در حوزه اپل و تمام محصولات آن خدمات رسانی می کند. مجموعه ای از امکانات و تسهیلات مفید و کاربردی در نمایندگی مجاز اپل در اختیار است که تمام نیاز های کاربران در هر سطحی را تامین می کند. این نمایندگی همواره با کاربران خود در تعامل است و بر اساس آنچه که کاربران تقاضا دارند، خدمات رسانی می کند. نمایندگی مجاز اپل به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است و تمام خدمات و سرویس های خود را با کارت گارانتی کیفیت ارائه می دهد. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگی مجاز اپل تماس بگیرید.