جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مشکلات لپ تاپ اپل

 یکی از مشکلات رایج لپ تاپ اپل، روشن نشدن آن است که نشان می دهد ایرادی جدی در سخت افزار یا بخش های نرم افزاری این دستگاه ایجاد شده است. اگر در حین کار با مک بوک، ناگهان صفحه سیاه شد، اول مطمئن شوید که دستگاه خاموش شده یا ایراد از نمایشگر است. سپس باتری و اتصالات برق را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، این بخش ها را تعمیر یا تعویض نمایید. در نهایت، اگر موفق به روشن کردن دستگاه نشدید، از یک تعمیرکار برای عیب یابی تعمیر لپ تاپ APPLE کمک بگیرید.

مشکلات لپ تاپ اپل

بررسی مشکلات لپ تاپ اپل

در مقاله بررسی مشکلات لپ تاپ اپل اولین سوالی که مطرح می کنیم، مربوط به صدای دستگاه است؛

کار نکردن صفحه نمایش لپ تاپ اپل

دیگر مشکل رایجی که برخی از کاربران مک بوک از آن شکایت دارند، کار نکردن صفحه نمایش است. به این شکل که ال سی دی خاموش می شود، اما صدای لپ تاپ هم چنان به گوش رسیده و دستگاه روشن است.

اولین کاری که می توانید در این شرایط برای رفع مشکل انجام دهید، ریست کردن دستگاه است. دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه داشته و سپس آن را رها کنید. حالا مجددا دکمه پاور را زده و سیستم را روشن کنید. اگر مشکل حل نشد، یعنی یک ایراد جدی ایجاد شده و لپ تاپ باید توسط تعمیرکار تعمیر لپ تاپ اپل، بررسی شده و ترمیم گردد.

کار نکردن trackpad لپ تاپ

به عنوان یکی دیگر از مشکلات لپ تاپ اپل، باید به کار نکردن ترک پد اشاره کنیم. مختل شدن عملکرد trackpad معمولا منشأ نرم افزاری دارد. اما گاهی هم ممکن است قطعات و مدارهای این بخش آسیب دیده باشند. قبل از هر اقدامی برای حل این مشکل، سعی کنید ترک پد را تمیز کرده و در صورت وجود رطوبت در این بخش، آن را خشک نمایید. ریست کردن PRAM هم می تواند در رفع این ایراد، موثر باشد.

قفل شدن برنامه ها در مک

گاهی تمامی برنامه ها در مک بوک قفل می شوند و عملا نمی توان با سیستم کار کرد. اگر با این مشکل مواجه شدید، اولی سعی کنید سیستم را ری استارت نمایید. سپس برنامه ای که هنگام اجرای آن سیستم هنگ کرده است، در Dock پیدا کرده و ضمن کلیک راست بر روی نام آن، گزینه Force Quit را انتخاب نمایید تا برنامه بسته شود.

معمولا پس از باز کردن مجدد برنامه، مشکل برطرف می شود. به یاد داشته باشید که بروز رسانی سیستم عامل و نرم افزارهای مورد استفاده هم تا حد زیادی در برطرف شدن چنین مشکلاتی، تاثیرگذار است.

شارژ خالی کردن مک بوک

خالی شدن باتری هم از دیگر مشکلات لپ تاپ اپل است که در بیشتر موارد، خرابی باتری را نشان می دهد. البته گاهی هم این مسئله، ریشه نرم افزاری دارد. به عنوان اولین اقدام موثر برای حل کردن این مسئله، بهتر است سیستم را بروز رسانی کنید. همچنین بد نیست که برنامه های لپ تاپ را بررسی کرده و هر کدام را که انرژی بیشتری از باتری می گیرند، ببندید. اگر باتری هم چنان شارژ خالی می کند، بهتر است هرچه زودتر، به فکر عیب یابی تخصصی و تعمیر یا حتی تعویض این قطعه باشید.

داغ شدن مک بوک

 اگر لپ تاپ اپل شما در حین کار مدام داغ شده و دمای آن به بالاتر از حد نرمال می رسد، با یکی از مشکلات مک بوک مواجه شده اید که تداوم آن، خطرآفرین است. جالب است بدانید که در مک بوک ایر، یک محفظه خروج هوای گرم از داخل دستگاه به بیرون وجود دارد.

حتما این دریچه را چک کرده و مطمئن شوید که گرد و خاک یا جسم دیگری، آن را مسدود نکرده است. بهتر است برنامه هایی که انرژی زیادی از CPU می گیرند را پیدا کرده و آنها را ببندید. گاهی نیاز به تعمیر فن مک بوک است و گاهی هم باید برای حل این مورد از مشکلات لپ تاپ اپل، باتری دستگاه را ترمیم یا تعویض کنید.

شارژ نشدن باتری لپ تاپ APLLE

اگر باتری مک بوک شما شارژ نمی شود، پیش از هر کاری مطمئن شوید که کابل و اتصالات شارژ، سالم هستند. اگر ایرادی در این بخش ها وجود نداشت، احتمالا مشکل از باتری است و باید هرچه زودتر، این قطعه را ترمیم کرده و یا در صورت نیاز، آن را تعویض نمایید.

کار نکردن وای فای مک بوک اپل

یکی از مهم ترین مشکلات لپ تاپ اپل، کار نکردن وای فای است. به این معنی که اینترنت وای فای به طور کلی وصل نشده و یا مشکلاتی دارد. برای حل این مشکل، اول مودم یا روتر را خاموش و روشن کرده و در صورت نیاز، تنظیمات آن را مجددا انجام دهید. در صورت برطرف نشدن مشکل،  تنظیمات اینترنت را در لپ تاپ انجام داده و همچنین مطمئن شوید که شبکه ایراد کلی ندارد. اگر همچنان مشکل حل نشد، از یک تکنسین تعمیر لپ تاپ apple برای بررسی تخصصی تر و تعمیر دستگاه، کمک بگیرید.

مشکلات مک بوک

چرا لپ تاپ اپل هیچ صدایی ندارد؟

در بررسی مشکلات لپ تاپ اپل وقتی تعمیرکار مرکز تعمیر لپ تاپ اپل می خواهد راه حلی ارائه دهد، به مسائل زیر اشاره می کند و از کاربر می خواهد که این موضوعات را بررسی و چک کند؛

1. گاهی اوقات یک آپدیت کامل می تواند مشکل نبود هیچ صدایی در لپ تاپ اپل را برطرف کند، مخصوصا اگر OS X نیاز به آپدیت داشته باشد. از Apple Menu گزینه Software Update را انتخاب کنید و همه آپدیت های موجود را قبول کنید.

2. مرکز  تعمیر لپ تاپ اپل  در بررسی مشکلات لپ تاپ اپل راه حل دیگری برای این مشکل نیز ارائه می دهد. گاهی اوقات لازم است تنظیمات PRAM/NVRAM را که در تنظیمات پایه ایِ مک بوک اثر می گذارد، ریست کنید. برای این کار از Apple Menu گزینه Shut Down را انتخاب کنید. سپس دکمه پاور را زده و به سرعت دکمه های P ،Command ،Option و R را با هم در یک زمان گرفته و نگه دارید تا صدای Start-up را به صورت متناوب بشنوید. توجه داشته باشید که در این نوع ریست کردن، تمامی تنظیمات لاگین ها حذف خواهند شد و لازم است مجددا این تنظیمات را انجام دهید.

3. اگر از مدل های پیشین مک بوک استفاده می کنید (مشخصا مدل 2010 به قبل) پیشنهاد می کنیم که به یکی از نمایندگی های تعمیر لپ تاپ اپل مراجعه کنید. در مدل های اولیه مشکلاتی در لولای این محصول باعث ایجاد موارد جدی برای صدای مک بوک می شده است. این مشکل به کمک یک تکنسین حل می شود، اما کمی هزینه بر خواهد بود.

چرا مک بوک خاموش نمی شود؟

در بررسی مشکلات لپ تاپ اپل شات دان نشدن نیز موضوعی است که برخی از کاربران با آن روبه رو هستند. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم؛ این مشکل به گفته تعمیرکاران مرکز تعمیر لپ تاپ اپل یکی از عجیب ترین مشکلاتی است که برای مک بوک پیش می آید و ممکن است دستگاه خاموش نشود و به جای شات داون شدن سر و صداهایی از خود در بیاورد.

1. برای پنج تا ده دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید که این مشکل واقعا به وجود آمده است؛ سپس لپ تاپ را بررسی کنید. برنامه هایی که باید بسته شوند، چک کنید، بررسی کنید که آیا سیستم عامل پیغام یا هشداری به شما داده است یا خیر. ممکن است در پس زمینه برنامه ای در حال اجرا باشد، Dock را بررسی کنید.

2. اگر برنامه هایی در حال اجرا دارید که هنوز بسته نشده اند چک کنید که آیا این برنامه ها به درستی اجرا می شوند یا هنگ کرده اند. می توانید بر روی نام برنامه راست کلیک کرده و از گزینه Force Quit استفاده کنید.

3. اگر موارد فوق در بررسی مشکلات لپ تاپ اپل عمل نکرد، به تایید تعمیرکاران مرکز تعمیر لپ تاپ اپل دکمه پاور را برای حداقل 10 ثانیه نگه دارید تا دستگاه خاموش شود. حتما دقت کنید که این کار را زمانی انجام دهید که مک بوک شما در حال آپدیت نباشد. اگر مشکل حل نشد حتما باید به واحد تخصصی تعمیر لپ تاپ اپل مراجعه کنید.

نمایندگی اپل در تهران

نمایندگی اپل در تهران انبوهی از خدمات را در زمینه فروش و پس از فروش و تعمیرات اپل ارائه می دهد. امکانات و تسهیلات بیشماری در نمایندگی اپل در تهران موجود است. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است و کاملا قانونی و رسمی فعالیت می کند. تمامی خدمات و تسهیلات این نمایندگی همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. این نمایندگی همواره تلاش می کند در رعایت اصل مشتری مداری و مغتنم شمردن حقوق مشتریان، هیچ گونه اهمال کاری در خدمات رسانی خود نداشته باشد. مشتری را سرمایه اصلی خود می داند و برای جلب رضایت او از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگی اپل در تهران تماس بگیرید.