جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

محدودیت های گوشی اپل کدام اند؟

«محدودیت های گوشی اپل کدام اند؟» سوالی است که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول نموده است. همیشه شنیده ایم که گوشی ها و محصولات کمپانی اپل، به ویژه در ایران دارای محدودیت هایی در آپشن های خود هستند. با توجه به محبوبیت این برند به دلیل بالا بودن کیفیت محصولاتش، لازم دیدیم که موارد اصلی این محدودیت ها را در مطلبی مورد بررسی قرار دهیم. متذکر می شویم که مقاله پیش رو، به هیچ عنوان قصد تخریب تولیدات اپل را نداشته و تنها در جهت پاسخ به یکی از پرسش های متداول کاربران گرامی تدوین شده است. برای اطلاع از محدودیت های گوشی اپل، با ما همراه باشید.

محدودیت های گوشی اپل

محدودیت های آی تیونز در گوشی اپل

یکی از مشکلاتی که کاربران انواع آیفون با آن مواجه هستند، محدودیت های موجود در آی تیونز است. آی تیونز، نرم افزاری ویژه در گوشی های اپل است که برای انتقال فایل های مدیا در این محصول مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله محدودیت هایی که در کار با آی تیونز وجود دارد، می توان به عدم امکان نقل و انتقال فایل ها اشاره نمود. به عبارت دیگر در این برنامه، گزینه هایی همچون copy و move وجود نداشته و فایل ها sync می شوند. یعنی آیفون مورد نظر، باید برنامه را در آی تیونز شناسایی کرده و موارد اضافه را حذف نماید. این مشکل در مورد فایل های پی دی اف نیز وجود دارد.

تعمیر آیفون در نمایندگی اپل در کوتاهترین زمان توسط متخصصان

شماره تماس : 54114-021 و 62948-021

عدم وجود بلوتوث

یکی از شناخته شده ترین محدودیت های گوشی اپل، عدم وجود بلوتوث در این دستگاه است. البته این مشکل، جزء مسائل قدیمی این محصولات بوده و با وجود سرویس های ارائه شده جایگزین بلوتوث، دیگر اهمیت چندانی ندارد. به یاد داشت باشید که آیفون درواقع قابلیت اتصال به سایر گوشی های هوشمند را از این طریق ندارد. شما می توانید از بلوتوث برای اتصال دو آیفون به یکدیگر استفاده کنید. عمده استفاده کاربران آیفون از بلوتوث این دستگاه، اتصال آن به دستگاه های صوتی مثل هدفون ها و اسپیکرها است و کمتر برای ارسال و دریافت داده استفاده می شود.

نمایندگی محصولات اپل

اگر مشکلی در استفاده از این قابلیت دارید می توانید در مقاله «رفع مشکل عدم اتصال بلوتوث آیفون» در مورد آن مطالعه کنید.

محدودیت های حساب کاربری

اپ استور، فروشگاه رسمی برنامه های شرکت اپل است که کاربران باید اپ ها و نرم افزارهای مورد نیاز خود را در این محیط خریداری و نصب نمایند. برای استفاده از امکانات اپ استور، نیاز به حساب کاربری می باشد. اما نکته ای که وجود دارد این است که کمپانی اپل، اپ استور را از دسترس کاربران ایرانی خارج کرده و امکان استفاده را به آن ها نمی دهد. لذا برای خرید از اپ استور، نیاز به یک حساب کاربری از کشوری دیگر دارید. به عبارت دیگر، کاربران گوشی های اپل تنها در صورت تغییر آی پی به کشوری به جز ایران، قادر به ساخت حساب کاربری و استفاده از امکانات و مزایای اپ استور خواهند بود.

عدم امکان ارتقاء حافظه

یکی دیگر از مهم ترین محدودیت های گوشی اپل، عدم امکان ارتقاء حافظه این دستگاه می باشد. کمپانی مورد بحث برای محصولات آیفون، مقدار مشخص شده ای حافظه داخلی در نظر گرفته و امکان استفاده از کارت حافظه برای این محصولات وجود ندارد. بدیهی است که در چنین شرایطی، کاربر برای نگهداری اطلاعات خود دچار مشکل شده و ناچار است همواره بخشی از دیتاهای خود را از روی گوشی حذف نماید. البته مدل های جدیدتر آیفون، عمدتا در چند مدل با حافظه های مختلف به بازار عرضه می شوند. اما برای کسانی که قدرت خرید آیفون های با حافظه داخلی بالا را ندارند، با وجودچند  ترفند ارتقای حافظه آیفون، محدودیت مورد بحث همچنان مشکل ساز خواهد بود.

قیمت بالا

شاید یکی از اصلی ترین محدودیت های گوشی اپل به ویژه برای کاربران ایرانی، قیمت فوق العاده بالای این محصولات باشد. ویژگی های جذابی همچون دوربین با کیفیت، قدرت عملکردی بالا، روانی سیستم عامل، امینت فوق العاده و مواردی از این دست، علاقه و توجه بسیاری از کاربران را به سمت انواع مدل های آیفون معطوف نموده است. این در حالی است که به دلیل قیمت بالا، اغلب کاربران توانایی خرید این گوشی ها را نخواهند داشت و بسیاری، به ناچار مدل های قدیمی تر را خریداری می نمایند. اپل با عرضه یک مدل جدید از آیفون، قدرت عملکردی مدل های قبلی را به مرور زمان کاهش می دهد. در نتیجه، کاربرانی که اقدام به خرید مدل های قدیمی تر نموده اند با مشکلاتی مواجه خواهند شد. لذا با توجه به محدودیت های گوشی اپل که در بخش های مختلف ذکر شد، توصیه می کنیم اگر بودجه کافی برای خرید این محصولات را نداشته و یا حوصله این دردسرها را ندارید، از خیر داشتن این محصولات بگذرید. البته با وجود این محدودیت ها، مدل های مختلف آیفون همچنان طرفداران خاص خود را داشته و آنقدر با کیفیت هستند که کاربران به راحتی از خریدن آن ها صرف نظر نکنند.

نمایندگی اپل

برای بهره مندی از خدمات فروش، تعمیرات و سایر خدمات مربوط به محصولات اپل، می توانید به نمایندگی این شرکت مراجعه نمایید. نمایندگی اپل، تنها مرکز مجاز برای عرضه محصولات این شرکت و نیز ارائه خدمات پس از فروش آن ها می باشد. در این مرکز، می توانید انواع آیفون، آیپد، آی مک و … اپل را به صورت اورجینال تهیه کرده و در صورت بروز مشکل، نسبت به تعمیر تخصصی آن ها اقدام نمایید. لازم به ذکر است که بخش های مختلف نمایندگی apple، توسط کارشناسان با تجربه ای اداره می شود که توانایی ارائه خدمات در سطح کیفی متمایزی را به کاربران دارند.

واحدهای تعمیرات اپل

نمایندگی اپل، جهت ارائه خدمات هرچه تخصصی تر به کاربران خود، اقدام به راه اندازی واحدهای تعمیرات در این مرکز نموده است. کارشناسان و مهندسین مجرب و ماهر حوزه تعمیرات در این واحدها مشغول به کار می باشند. هریک از محصولات این شرکت که دچار مشکل شده باشند، در واحدهای تعمیرات اپل به دقت بررسی شده و سپس با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، به شکل تخصصی تعمیر می گردند. روند تعمیر در این واحدها به گونه ای است که کاربران می توانند مجددا شاهد عملکرد مطلوب دستگاه خود باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید