جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری
  • خانه
  • مقالات
  • با 5 تا از دلایل برتری اپل نسبت به سامسونگ آشنا شوید

با 5 تا از دلایل برتری اپل نسبت به سامسونگ آشنا شوید

اپل به طراحی و تولید گوشی های بالارده که از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و در آن‌ها از مواد باکیفیت و سبک طراحی خاصی استفاده می‌شود، مشهور است؛ اما در مقابل اپل، سامسونگ قرار دارد که به طراحی و تولید گوشی‌های متنوع در رده‌های مختلف از پایین‌رده گرفته تا میان‌رده و بالارده مشغول است که نسبت به گوشی‌های آیفون قیمت و کیفیت کمتری دارند. در کل اگر گوشی‌های آیفون را با گوشی‌های سامسونگ مقایسه کنیم، می‌بینم که گوشی‌های آیفون از برتری خاصی برخوردارند اما به چه دلیل؟ در ادامه این مطلب شما را با 5 تا از دلایل برتری اپل نسبت به سامسونگ آشنا خواهیم کرد.

برتری اپل نسبت به سامسونگ

بررسی دلایل برتری اپل نسبت به سامسونگ

در ادامه به بررسی 5 دلیل برتری اپل نسبت به سامسونگ از لحاظ کیفیت، سرعت، پشتیبانی، طراحی و … میپردازیم؛ قبل از اینکه ب سراغ خرید محصولات اپل یا سامسونگ بروید بهتر است این موارد را همراه با ما بررسی نمایید تا بهترین انتخاب را مطابق با سلیقه خودتان داشته باشید.

درمورد قابلییت های جالب آیفون بخوانید: کپی کردن متن از روی عکس در آیفون

1. تولید گوشی‌های باکیفیت با بهترین مواد و سبک طراحی

کمپانی سامسونگ با این تفکر که همه کاربران از کاربرانی که قدرت خرید بالایی ندارند؛ تا آن دسته از کاربرانی که بودجه کافی دارند و به دنبال گوشی فول امکانات هستند، بتوانند گوشی‌های سامسونگ را خریداری کنند، تنوع زیادی در طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند خود قائل شده است. تاکنون، هم گوشی‌های پایین‌رده و هم میان‌رده و بالارده را تولید و روانه بازار کرده است؛ اما اگر آیفون را در برابر سامسونگ قرار دهیم، می‌بینیم که کمپانی اپل از ابتدا تاکنون در زمینه تولید آیفون‌های باکیفیت و فول امکانات فعالیت داشته است و هیچ‌ وقت گوشی پایین‌رده و میان‌رده‌ای را راهی بازار نکرده است؛ بنابراین یکی از دلایل برتری اپل نسبت به سامسونگ، طراحی و تولید گوشی‌های باکیفیت با بهترین مواد و سبک طراحی است.

این مقاله خواندنی را از قلم نیندازید: ساخت فیلم سینمایی با آیفون

2. پرستیژ بالا

یکی دیگر از دلایل برتری اپل نسبت به سامسونگ، پرستیژ بالای آن است؛ البته پرستیژ بالای آیفون تنها یک تفکر است که در میان ایرانی‌ها جا افتاده است. آن هم به این دلیل که آیفون تنها به طراحی و تولید گوشی‌های بالارده و باکیفیت که قیمت گزافی دارند، مشغول است؛ به همین دلیل ایرانی‌ها معتقدند که پرستیژ یا بهتر است بگوییم کلاس کاری گوشی‌های آیفون نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند خیلی بالاتر است. اگر هم از اکثر کاربرانی که آیفون دارند، درمورد قابلیت‌های این گوشی به جز امکان وب‌گردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تماس و ارسال اس ام اس، سوالی بپرسید، می‌بینید؛ که هیچ آشنایی با امکانات پیشرفته‌ای که این گوشی دارد، ندارند و تنها دلیلی که آیفون خریده‌اند، تفکری است که در بین مردم مبنی بر با کلاس بودن این گوشی جا افتاده است.

پیشنهاد سایت: ترفندهای ios 12

3. سیستم عامل اختصاصی

بعد از تولید گوشی‌های باکیفیت با بهترین مواد و سبک طراحی می‌توان گفت که مجهز بودن گوشی‌های آیفون به سیستم‌عامل اختصاصی، یکی دیگر از بهترین دلایل برتری اپل نسبت به سامسونگ است؛ چراکه گوشی‌های سامسونگ مانند سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از گوشی‌های ال جی گرفته تا هواوی، سونی و … به سیستم‌عامل اندروید مجهز هستند؛ درصورتی که گوشی‌های آیفون از سیستم‌عامل اختصاصی خود یعنی سیستم عامل iOS برخوردارند و همین مسئله موجب شده است که گوشی‌های آیفون از یکپارچگی بالایی برخوردار باشند؛ اما شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که یکپارچگی گوشی‌های آیفون به این دلیل که به سیستم‌عاملی اختصاصی مجهز هستند، چه فایده‌ای دارد؟ درواقع این یکپارچگی در انتشار بروزرسانی‌ها، ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که گوشی‌های آیفون به کاربران ارائه می‌دهند به خوبی قابل درک است.

4. سرعت و عملکرد بالا

یکی از قابل ملموس‌ترین دلایل برتری اپل نسبت به سامسونگ، سرعت و عملکرد بالای گوشی‌های آیفون است؛ چراکه در آیفون نسبت به سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی هماهنگی بیشتری بین بستر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارد و همین مسئله موجب می‌شود که گوشی‌های آیفون نسبت به سایر گوشی‌ها از سرعت و عملکرد بالاتری برخوردار باشند که این موضوع نقش بسزایی در کمتر داغ شدن گوشی آیفون دارد؛ حتی در نتایج بنچمارک‌هایی که نشان‌دهنده قدرت گوشی‌های هوشمند هستند نیز امتیاز بالایی به سرعت و عملکرد گوشی‌های آیفون در شرایط یکسان نسبت به گوشی‌های سامسونگ داده شده است.

5. انتشار مرتب بروزرسانی‌

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که به بروزرسانی گوشی هوشمند خود خیلی اهمیت می‌دهند و دائم منتظرند تا بلافاصله پس از انتشار بروزرسانی جدید آن را بر روی گوشی خود دانلود و اجرا کنند، باید بدانید که گوشی‌های آیفون از این نظر هم یک سر و گردن از گوشی‌های سامسونگ بالاتر هستند؛ چراکه کمپانی اپل برای گوشی‌های آیفون مرتب بروزرسانی‌ منتشر می‌کند؛ به گونه‌ای که اپل هر سال یک بار یک بروزرسانی اصلی برای گوشی‌های آیفون منتشر می‌کند و آپدیت‌های جزئی دیگر هم در طول سال منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید