جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

حالت DFU چیست ؟

حالت DFU زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به بروزرسانی سیستم عامل آیفون یا همان iOS  باشد. موقعیت دیگری که در آن استفاده از حالت  DFU کاربرد پیدا می‌کند زمانی است که کاربر نیاز به برگرداندن سیستم عامل گوشی خود به نسخه قبل تر داشته باشد. باید توجه داشت که حالت DFU با ریکاوری گوشی دو مقوله کاملاً مجزا هستند و برخلاف تصور عموم کاربران کار مشابهی را انجام نمی دهند. حالت DFU در موقعیت هایی که آیفون هنگ می کند نیز کاربرد دارد. برای مثال اگر تاچ آیدی گوشی‌ اپل مورد استفاده تان کار نمی کند و یا روی لوگوی اپل گیر می کند، می توانید با استفاده از حالت DFU ، مجدداً آن را ریکاوری کرده و به حالت اولیه بازگردانید. توجه داشته باشید که برای استفاده از حالت DFU نیاز به آیتونز دارید.

حالت DFU چیست

آموزش فعالسازی حالت DFU در آیفون

در صورت نیاز به ورود به حالت DFU فقط کافی است تا دستورالعمل درج شده در این بخش را دنبال کنید. برای ورود به حالت DFU لازم است در وهله نخست گوشی آیفون خود را خاموش نمایید و با کمک یک کابل لایتینگ، آیفون را به کامپیوتر وصل کنید. (به کامپیوتری که بر روی آن آیتونز نصب کرده‌اید و همیشه از آیتونز آن استفاده می‌کنید). پس از وصل کردن آیفون به کامپیوتر، از اجرا شدن آیتوز مطمئن گردید. سپس دکمه پاور را ۳ ثانیه نگه دارید و در همان حالت دکمه کم کردن صدا را نیز به صورت همزمان ۱۰ ثانیه نگه دارید. در تمامی این مراحل باید صفحه گوشی شما خاموش بماند. پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، -مثلا در حدود ۱۰ ثانیه، دکمه پاور را رها کنید و تنها دکمه کم کردن صدا آیفون را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید.

نکته: توجه داشته باشید که ممکن است پس از این کار، آیفون شما صفحه Plug Into iTunes را نمایش دهد. نمایش چنین پیغامی به دلیل آن است که دکمه کم کردن صدا را بیش از حد نگه داشته اید و این موضوع سبب شده تا آیفون شما به جای حالت DFU به حالت ریکاوری برود.

در صورتی که مراحل ذکر شده در بخش فوق، به درستی انجام شود، آیفون همچنان خاموش می ماند. ضمن اینکه رایانه ای که گوشی اپل به آن وصل شده است، هشداری با مضمون iTunes has Detected  نمایش می دهد. پس از نمایش این پیغام می توان آیفون را ریستور کرد.

برای بهره مندی از امکانات مختلف آیفون می توانید از  بهترین ترفندهای موبایل اپل که باید بدانید ، استفاده کنید.

خروج از حالت DFU در آیفون

برای خروج از حالت DFU در آیفون۷ و ۷plus تنها نیاز است تا به طور همزمان دکمه های پاور و کم کردن صدا به صورت همزمان نگه داشته شوند. نگه داشتن این دکمه‌ها باید تا زمانی ادامه داشته باشد که لوگوی اپل نشان داده شود.

تعمیر گوشی اپل

تعمیرات آیفون یکی از خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل می باشد که در راستایِ عرضه هر چه تخصصی تر سرویس هایِ نرم افزاری و سخت افزاری، پارت مجزایی را به خود اختصاص داده است. مرکز تعمیرات آیفون با همکاری کادری مجرب و کاردان و با به کارگیری پیشرفته ترین تجهیزات، تعمیرات آیفون را با رعایت تمامی استانداردهای طرح شده از سوی شرکت سازنده انجام می دهد. سرعت، دقت، تعهد، مسئولیت پذیری و مشتری مداری برخی از ویژگی های بارز کارشناسان تعمیرات آیفون می باشد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت مرتبط با دستگاه خویش، تخصصی ترین خدمات مورد نیاز را دریافت نمایید. شما کاربران گرامی می‌توانید در صورت مواجهه با اشکال در فرآیند فعالسازی حالت DFU با کارشناسان ما در مرکز تعمیر گوشی Apple تماس گرفته و تخصصی ترین راهنمایی ها و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی‌مک و …. است. کاربران هر یک از محصولات اپل می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده شان به نمایندگی رسمی تعمیرات اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی دستگاه خویش را دریافت نمایند. دستگاه های تعمیر شده در نمایندگی تعمیرات اپل  نه تنها کیفیت اولیه خویش را باز می یابد بلکه به دلیل انجام برخی گردگیری ها و عملیات تخصصی توسط کارشناسان، امکان خرابی مجدد آن ها به صفر می رسد. 

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل به دلیل همکاری تیمی دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری قادر به رفع پیچیده ترین اشکالات ایجاد شده در دستگاه های اپل است. شما کاربران ارجمند صرف نظر از نوع اختلال ایجاد شده در دستگاه می توانید به نمایندگی اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایید. خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و به دست تیمی از مجرب ترین و متعهدترین کارشناسان این حوزه انجام می پذیرد. نمایندگی اپل در تلاش است تا روز به روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیکتر ساخته و خدماتی شایسته نام اپل به کاربران ارائه دهد.