جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تنظیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون

یکی از قابلیت های موجود در گوشی‌های آیفون امروزی، امکان تنظیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون است. فریم ریت گوشی‌های اپل بسیار بالاست و این موضوع سبب شده تا دوربین این دستگاه‌ها برای ثبت ویدیوها به صورت اسلوموشن بسیار مناسب باشد. استفاده از حالت اسلوموشن دوربین آیفون سبب ثبت تصاویر هنری بسیار جالبی می‌گردد. علاوه بر آثار هنری، قابلیت ثبت تصاویر به صورت اسلوموشن به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر ثبت شده را با دید وسیع‌تری مشاهده کنند و به جزییات موجود در فیلم توجه نمایند.

گوشی های تلفن همراه اپل برخلاف بسیاری از گوشی‌های امروزی می‌توانند تصاویر را با کیفیت 1080p و 720p با  سرعت 120 یا 240 فریم بر ثانیه ثبت کنند. اگر شما نیز دارنده یکی از گوشی‌های آیفون امروزی هستید می‌توانید با تنظیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون، تصاویر جالبی را با استفاده از دوربین آن ثبت نمایید. آموزش های مرتبط با تنطیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون در این مقاله از نمایندگی اپل ارائه شده است.

تنظیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون

آموزش تنظیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون

برای تنظیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون کافی است تا به بخش تنطیمات مرتبط با دوربین این دستگاه رفته و تغییرات لازم را اِعمال نمایید. تغییرات ایجاد شده مرتبط با بخش نرم افزاری است و به سادگی قابل انجام است. در بخش زیر آموزش مرحله به مرحله تنظیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون قرار داده شده است.

  • برای شروع به تنظیمات اصلی آیفون‌ یا همان Settings بروید.
  • در بخش تنظیمات آیفون، به زیرشاخه دوربین یا همان Camera وارد شوید تا بتوانید به تنظیمات کلی دوربین آیفون‌ها دسترسی داشته باشید.
  • روی گزینه Record Slo-Mo Video کلیک کنید.
  • گزینه‌های 120 تا 240 فریم بر ثانیه و 1080p و 720p را بر اساس شرایط مورد نظر خود انتخاب کنید.
  • با طی مراحل فوق تنظیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون به پایان می‌رسد و شما می‌توانید ویدئوهای مورد نظرتان را به صورت اسلوموشن ثبت نمایید.

چند نکته در ارتباط با حالت اسلوموشن در دوربین آیفون

نکاتی چند در ارتباط با حالت اسلوموشن در دوربین آیفون وجود دارد که در این بخش به برخی از آنها اشاره خواهد شد. برای مثال در صورت استفاده از این حالت باید توجه داشت که کیفیت ویدئوی ضبط شده تاثیر بالاتری در حجم آن دارد. حجم ویدئوی اسلوموشنی که با وضوح تصویر فول اچ دی و نرخ پایین‌تر ضبط می‌شود از حجم ویدئوی با وضوح تصویر اچ دی و نرخ بالاتر بیشتر خواهد بود.

نکته دیگر در ارتباط با حالت اسلوموشن در دوربین آیفون آن است که هر چه تعداد فریم‌های یک ویدئو بیشتر باشد، یکنواختی و تداوم بیشتری در ویدئوی مورد نظر قابل احساس خواهد بود؛ و بالعکس هرچه نرخ فریمی ویدئو کم باشد، تداوم ویدئوی مورد نظر کاهش خواهد یافت و حتی ممکن است چشم انسان قادر به تشخیص تغییرات ناگهانی فریم‌ها و تصویر پیش روی شود.

بنا به اطلاعات ارائه شده از سوی اپل، هر دقیقه ویدئوی اسلوموشن با کیفیت فول اچ دی و نرخ فریمی 120 فریم در هر ثانیه حجمی در حدود 375 مگابایت خواهد داشت و هر دقیقه از ویدئوی اسلوموشن با کیفیت اچ دی و نرخ فریمی 240 فریم در هر ثانیه حجمی در حدود 300 مگابایت را شامل می‌شود.

نمایندگی رسمی اپل در تهران

نمایندگی اپل در تهران ارائه دهنده تخصصی‌ترین سرویس های بهسازی، فروش، ترمیم و تعمیرات اپل به متقاضیان است. این مجموعه در طول سالهای اخیر تمرکز خود را بر جذب مهندسان کارآمد و متخصصِ دو حوزه تعمیر و فروش گماشته تا موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به مشتریان خود گردد. مدت‌هاست که نام محصولات اپل با نمایندگی اپل گره‌ خورده است و کاربران محصولات این شرکت در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه‌های خود، نخستین انتخابشان نمایندگی تعمیرات اپل است.

در ارتباط با تهیه محصولات اپل نیز، آندسته از افرادی که قصد خرید یکی از محصولات اپل را دارند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی فروش اپل، دستگاه مورد نیاز خویش را بررسی و خریداری نمایند. تلاش شده تا در این مرکز، با ارائه مشاوره‌های تخصصی پیش از خرید، مشتری بهترین و مقرون بصرفه ترین خرید را داشته باشد. کارشناسان حاضر در این رسمی اپل در تهران به دلیل آگاهی از تمامی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ محصولات، می‌توانند مفیدترین و سودمندترین اطلاعات پیش از خرید را در اختیار شما قرار دهند؛ اطلاعاتی که با وجود آن‌ها می‌توانید یک انتخاب هوشمندانه و آگاهانه داشته باشید.