جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تفاوت لپ تاپ های اپل

تفاوت موجود میان لپ تاپ های اپل سبب گشته تا هر یک از آنها قابلیت های خاص خویش را داشته باشند و برای کاربری خاصی مناسب گردند؛ از این رو در صورتی که شما نیز قصد تهیه یکی از این دستگاه ها را دارید بهتر است پیش از اقدام به خرید، با ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری هر یک از آنها آشنا شوید؛ آگاهی از ویژگی های خاص هر یک از لپ تاپ های اپل سبب می گردد تا بتوانید دستگاهی منطبق و سازگار با خواست و نیاز خویش خریداری نمایید.

پیش از آشنایی با مدلهای گوناگون لپ تاپ اپل بهتر ات بدانید که این کمپانی لپ تاپ های خویش را در سه گروه کلی به بازارهای جهانی عرضه می کند؛ این سه گروه عبارتند از: مک بوک Macbook، مک بوک ایر Macbook Air و مک بوک پرو Macbook Pro. تفاوت این سه مدل در اندازه، کارآیی، قدرت و وزن آنهاست. هریک از سه گروه مذکور زیرمجموعه های خاص خویش را دارند که در این مقاله، جهت پیشگیری از تفصیل مطلب، تنها به لپ تاپ های سرگروه پرداخته می شود.

تفاوت لپ تاپ های اپل

مک بوکت مشکل داره بیا اینجا : نمایندگی تعمیرات مک بوک 

مک بوک

جدیدترین مک بوک ارائه شده در این گروه مک بوک ۱۲ اینچی است که سبکی و وزن پایین آن دل بسیاری از کاربران را برده است! وزن این دستگاه حدود ۶۲۰ گرم است و با این ویژگی گزینه مناسبی برای آن دست از کاربرانی گشته است که همواره در حال جابجایی هستند. باریکی و جمع و جوری این دستگاه به اندازه ای است که در صورت بسته بودن درب آن ممکن است با دیگر دستگاه های کوچکتر از خود مثلاً با آیپد- اشتباه گرفته شود.

این لپ‌تاپ از یک منبع ذخیره PCIe بر پایه فلش، صفحه نمایشگر رتینا، صفحه کلید راحت و یک اتصال وایرلس پرقدرت برخوردار است. همچنین با قابلیت هایی مثلHandoff و Call Relay به نوعی تکامل رسیده و نیازهای کاربران را برآورده ساخته است. مک با آیفون و iOS 8 به خوبی ادغام شده و حالا شکل ظاهری آنها هم بسیار مشابه هم گشته است.

مک بوک ایر

وزن مک‌بوک ایر بسیار پایین است و این دستگاه نیز برای آندسته از کاربرانی که همواره در حال سفر و رفت و آمد هستند گزینه مناسبی به شمار می آید. اگرچه برخی از کارشناسان بر این باورند که این دستگاه ویژگی ها و مشخصات ضعیفی دارد لیکن تمامی کاربران به لذت و سرعت کار با آن اعتراف کرده اند.

مک‌بوک ایرها از دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه Thunderbolt 2 برخوردارند. از تاندربولت ۲ می‌توان برای اتصال به یک صفحه نمایش خارجی، سیستم RAID و وسایل دیگر استفاده کرد. مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی یک شکاف کارت SDXC هم دارد که با آن به راحتی می‌توانید تصاویر روی کارت حافظه SD دوربین ‌ها را منتقل کرد.

اگر با نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایتی به مشکل ذخیره سازی در دستگاه خود برمی‌خورید، امکان انتخاب نسخه ۲۵۶ گیگابایت یا استفاده از هارد‌های اکسترنال نیز وجود دارد. وزن پایین، سرعت بالا، حمل آسان و عملکردِ فوق العاده مک بوک ایر سبب گشته تا این دستگاه لپ ‌تاپی فوق‌العاده برای بسیاری از کاربران باشد. شما کاربران گرامی می توانید وب گردی، طراحی، کارهای گرافیکی سبک، دیدن فیلم و فعالیت هایی از این دست را با لذت و راحتی هر چه تمام تر با یک مک‌بوک ایر تجربه نمایید.

مک بوک پرو

اگرچه وزن مک بوک پرو به سَبُکی مک بوک های پیشین نیست لیکن در قیاس با بسیاری از دستگاه های هم رده -از برندهای دیگر،- لپ تاپی سبک به شمار می آید. نمایشگر این دستگاه از کیفیت فوق العاده ای برخوردار بوده و قدرت بالایی نیز دارد. با این حال اگر کاربری هستید که به واسطه فعالیت های خویش به قدرت و نمایشگر بسیار عالی نیاز دارید و کارهای گرافیکی سنگین نظیر ویرایش و بازبینی فایل‌ های حجیم با فتوشاپ یا ویرایش فیلم‌ های دیجیتالی انجام می‌دهید و یا بدنبال بیشترین بازدهی هستید، مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی بزرگترین نمایشگر در بین تمام مک ‌بوک‌ ها را در اختیار شما می‌ گذارد و برای رفع این نیاز‌ها بهترین گزینه است.

از نظر عمر باتری نیز باید گفت که مک‌بوک پرو  ۱۳ اینچی با صفحه نمایش رتینا با دقت تصویر بالا، تا ۹ ساعت باتری دارد و مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی با صفحه نمایش رتینا هم با وجود سخت افزاری قدرتمند، حداکثر تا ۹ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کند. گرافیک Iris Pro برای چیپ گرافیکی عملکرد خوبی دارند و کارت گرافیک Nvidia روی آن قطعا قدرت فوق‌العاده‌ای به لپ‌ تاپ بخشیده است.

نگاهی گذرا به تاریخچه پر فراز و نشیب اپل

اپل در حال حاضر توانسته است خود را به عنوان یکی از ارزشمندترین برندهای جهان مطرح سازد و محصولات گوناگونی را به بازارهای جهانی عرضه کند؛ نام اپل برای ما تداعی کننده‌ تکنولوژی برتر و لوگویِ سیبِ گاز زده‌ای است که بر پشت محصولات این کمپانی حک گشته است. این کمپانی تاریخ پر و فراز نشیبی را جهت تبدیل شدن به یکی از پیشروترین کمپانی های عرصه تکنولوژی پشت سر گذاشته است.

استیو جابز، خالق این برند، در سال ۲۰۱۱ به علت بیماری سرطان لوز المعده در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در گذشت. اگرچه اپل، اصلی‌ترین مهره خود را از دست داد اما این شرکت همچنان قدرتمندتر از گذشته به کار خود ادامه می دهد و محصولات نوینی را به بازارهای جهانی عرضه می کند. محصولاتی که به نحوی زندگی امروزی را در دنیای تکنولوژی تغییر داده است. مدیریت فعلی کمپانی اپل برعهدۀ شخصی به نام «تیم کوک» است. برخی از محصولات عرضه شده توسط این شرکت عبارتند از: آی‌مک، مک بوک و آی‌فون، آیپد، اپل‌واچ و… . جهت آشنایی هر چه بیشتر با محصولات اپل به بخش زیر مراجعه نمایید.