جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض باتری مک بوک

تعویض باتری مک بوک در شرایطی انجام می شود که قطعه به هیچ عنوان قابل ترمیم نباشد. شارژ نشدن لپ تاپ، داغ شدن باتری، داغ شدن شارژر و حتی گاهی خاموش شدن یا روشن نشدن این دستگاه، بخشی از مهم ترین علائمی هستند که نشان می دهند باید باتری را تعویض کنید. برای تعویض باتری مک بوک، باید حتما از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

تکنسین هایی که به اندازه کافی در این حوزه تجربه دارند و به خوبی با تفاوت های ساختاری لپ تاپ اپل و دیگر برندها آشنا هستند. تیم تعمیرات لپ تاپ نمایندگی اپل در مرکز سخت افزار ایران برای ارائه خدمات تخصصی در این زمینه کنار شما هستند. برای آشنایی بیشتر با روند تعویض باتری لپ تاپ apple هم کافی است ادامه مقاله را دنبال کنید.

تعویض باتری مک بوک

آموزش تعویض باتری مک بوک

در صورتی که باتری مک بوک شما نیز دچار اختلال و خرابی گشته است و به هر دلیل قصد مراجعه به تعمیرگاه را ندارید می توانید با مراجعه به بخش زیر با مراحل تعویض باتری مک بوک آشنا شوید. توصیه می شود به دلیل ظرافت این دستگاه، سرویس های تخصصی مرتبط با آن، نظیر تعویض باتری مک بوک را به کارشناسان و متخصصان این کار بسپارید. کارشناسان ما در واحد تعویض باتری مک بوک ، دستگاه تحویل داده شده به این مرکز را، با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزاتِ عیب یابی بررسی کرده و در صورت محرز شدن خرابی باتری، اقدامات لازم جهت تعویض آن را آغاز می نمایند.

جداسازی قاب

پس از باز کردن پیچ‌های مک بوک می بایست انگشتان خود را میان صفحه نمایش و قاب پشتی قرار دهید و به سمت بالا بکشید تا قاب پشتی از دستگاه جدا شود.

بلند کردن رابط باتری

با انتهای مسطح اسپاجر، دو طرف رابط باتری را بلند کرده و ارتباط آن با محفظه روی برد منطقی قطع شود.

خم کردن کابل باتری

برای احتیاط هر چه بیشتر توصیه می شود که کابل باتری اندکی خم شود تا رابط آن تصادفا به محفظه متصل نشود.

باز کردن پیچ ها

در این مرحله از تعویض باتری مک بوک ایر نیاز است تا پیچ های نامبرده شده در سطور آتی باز شود. این پنج پیچ که باتری را به قاب بالایی متصل کرده اند عبارتند از: دو پیچ نوعT5 Torx ۲ میلیمتری، یک پیچ نوع T5 Torx ۶ میلیمتری، دو پیچ نوع T5 Torx ۲٫۶ میلیمتری

خارج کردن باتری مک بوک

در این مرحله می توانید باتری مک بوک ایر را از دستگاه خارج نمایید و باتری جدید تهیه شده را جایگزین آن کنید. توجه داشته باشید که در زمان تماس با باتری، از لمس کردن و فشار دادن شش سلول بسپار لیتیومی خودداری کنید. باتری را از نزدیکترین لبه به برد منطقی بلند کنید و آن را از قاب بالایی جدا کنید.

تعمیر باتری مک بوک

تعمیر باتری مک بوک

همیشه و در همه موارد، نیاز به تعویض باتری مک بوک نیست. بسته به شدت و نوع آسیب دیدگی، ممکن است امکان تعمیر باتری مک بوک و استفاده مجدد از این قطعه وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر باتری کاملا نسوخته و یا مدارهای آن آسیب ندیده باشند، شانس تعمیر این قطعه وجود دارد. نکته ای که وجود دارد این است که تعمیر باتری مک بوک و دیگر لپ تاپ ها در بیشتر موارد، صرفه اقتصادی چندانی ندارد. از طرفی ممکن است پس از مدت کوتاهی، مجددا این قطعه آسیب دیده و حتی به دیگر اجزای دستگاه هم آسیب برساند.

تست باتری لپ تاپ اپل

معمولا تعمیرکاران پیش از تعویض باتری مک بوک، آن را تست می کنند تا از سالم بودن یا نبودن این قطعه مطمئن شوند. چک کردن تعداد سیکل شارژ و دشارژ باتری، یکی از روش های تست این قطعه است که از طریق منوی تنظیمات و option اجرا می شود.

همچنین نرم افزارهایی برای تست سلامت باتری مک بوک طراحی شده اند که می توانید از آنها برای این منظور کمک بگیرید. CoconutBattery  یکی از این برنامه هاست که پیش از تعویض باتری لپ تاپ apple می توانید آن را اجرا کنید. به این ترتیب متوجه می شوید که باتری واقعا آسیب دیده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد یا نه.

هزینه تعویض باتری مک بوک اپل

هزینه تعویض باتری مک بوک، مثل تعویض باتری لپ تاپ دیگر برندها بالاست. جدای از دستمزد تعمیرکار، باید بدانید که باتری اورجینال لپ تاپ های اپل گران است و گاها پیدا کردن آنها چندان ساده نیست.

به همین دلیل است که کارشناسان تعمیر لپ تاپ در نمایندگی تعمیرات مک بوک، تلاش می کنند که در وهله اول و تا حد امکان، باتری این دستگاه را ترمیم کنند. اگر شدت و نوع خرابی باتری به حدی باشد که نتوان آن را تعمیر کرد، راهی جز تعویض باقی نمی ماند. در این صورت قیمت باتری جدید هم در هزینه نهایی تعمیر مک بوک لحاظ می شود.

خدمات تعویض باتری مک بوک ایر

خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض باتری مک بوک ایر در این مرکز صرفاً مرتبط با بخش سخت افزاری دستگاه نیست و کاربران گرامی می توانند با مراجعه به مرکز تعمیرات مک بوک ایر برخی اطلاعات نرم افزاری و فنی مرتبط را جهت نگهداری هر چه بهتر کسب نمایید. به عبارتی دیگر ایجاد برخی تغییرات در تنظیمات مک بوک سبب می گردد تا باتری دستگاه شما عمر دوچندان یافته و کارآیی بیشتری داشته باشد؛ کارشناسان ما در مرکز تعمیر مک بوک اپل با واکاوی و آنالیز باتری های بی شمار این ترفندها را شناسایی کرده و با مراجعان خود به اشتراک می گذارند. برخی از خدمات ارائه شده در پارت تعمیر و تعویض باتری مک بوک ایر در بخش زیر معرفی می گردند:

  • تغییرات در تنظیمات دستگاه جهت کاهش مصرف انرژی
  • کالیبره کردن باتری مک بوک ایر
  • نصب نرم افزار جهت بهینه سازی مصرف انرژی
  • عیب یابی آداپتور مک بوک ایر
  • احیا باتری مک بوک ایر
  • تعویض سلول باتری مک بوک ایر
  • شوک دادن به باتری باتری مک بوک ایر (پس از عیب یابی باتری)
  • تست باتری مک بوک ایر

ویدئو آموزش تعمیر و تعویض باتری مک بوک

مدت زمان: 3:26
حجم ویدئو: 12 مگابایت

مرکز تعمیرات مک بوک

در صورتی که شما نیز دارندۀ یکی از مدل‌های مک بوک (لپ‌تاپ اپل) –مک بوک ایر، مک بوک پرو، مک بوک رتینا- می‌باشید اما مک بوک شما به هر دلیلی دچار افت عملکرد یا اختلال در حین کار گشته می‌توانید با حضور در نمایندگی تعمیرات اپل نسبت به رفع اشکالات آن اقدام نمایید. نمایندگی تعمیرات اپل در بخش تعمیرات مک بوک (لپ‌تاپ اپل)، کادری متخصص و کارآمد از برترین تعمیرکاران این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در لپ‌تاپ خود را تعمیر و رفع کنید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز شوید.

مدیریت این بخش، تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز از جمله خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض باتری مک بوک ایر اپل را ضمانت و گارانتی می‌نماید و به شما اطمینان می‌دهد که برخلاف دیگر مراکز غیر رسمی و غیر مجاز، تمامی قطعاتی که در این مرکز تعویض می‌گردند، اصل و اورجینال شرکتی می‌باشند.

تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل در قیاس با سایر همکاران خود، یکی از با سابقه ترین و مجرب ترین مراکزی است که در حوزه تعمیرت اپل مشغول به ارائه خدمات است. مدت‌هاست که نام محصولات اپل با نمایندگی تعمیرات اپل گره‌ خورده است و کاربران محصولات این شرکت در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه‌های خود، نخستین انتخابشان نمایندگی تعمیرات اپل است. واحدهای تخصصی تعمیرات اپل به تفصیل در بخش زیر معرفی گشته اند.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل با علم به پرچمداری و سردمداری کمپانی اپل در دنیای فناوری، فعالیت‌های خود را در زمینه فروش و خدمات مرتبط با تولیدات شرکت اپل پایه‌گذاری کرده است. مرکز اپل ایران در بخش فروش، تأمین‌کننده‌ی کالاها و تولیدات اپل و در بخش خدمات پس از فروش، به تعمیر، اصلاح و بازیابی محصولات اپل می‌پردازد. نمایندگی اپل در ایران خدمات تخصصی خویش را در پارت های متعدد به کاربران ارائه می دهد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش، تمامی خدمات تعمیر، بازیابی، ترمیم و تعویض دستگاه خویش را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید