جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل

استفاده از حسگر اثر انگشت در گوشی های اپل از آیفون 5s آغاز شد و در مدل های مختلف از آن ادامه پیدا کرد. آخرین مدل گوشی آیفون که سنسور تاچ آیدی آیفون را همراه خود دارد، مدل iPhone SE نسل دوم است که در آوریل 2020 به بازار عرضه شد. حال شاید با خود فکر کنید، تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل شما امری ضروری نباشد و شاید بتوان بدون این حسگر به کار با گوشی خود ادامه داد. سنسور اثر انگشت موبایل اپل، کاربرد بسیاری در کار با گوشی های این شرکت دارد.

با استفاده از تاچ آیدی آیفون، نه تنها گوشی خود را از حالت قفل خارج می کنید، بلکه این سنسور برای احراز هویت در بسیاری نرم افزارها و بخش های امنیتی گوشی کاربرد دارد و شما را از شر وارد کردن رمز عبور به دفعات خلاص می کند. مشکل تاچ آیدی آیفون می تواند بسیار آزاردهنده باشد. از همین رو شاید، تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل بهترین انتخاب برای شما باشد.

تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل

دلایل از کار افتادن سنسور اثر انگشت آیفون

عوامل زیادی می توانند بر عملکرد تاچ آیدی تاثیر گذار باشند. پیش از اقدام به تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل، به صورت سخت افزاری یا باز کردن آن از موارد زیر مطمئن شوید. حتی اگر درباره برخی از این عوامل مطمئن هستید، یکبار همه این موارد را به ترتیب بررسی کنید. و در هر مرحله تاچ آیدی خود را تست کنید.

رطوبت و آلودگی مانعی برای کار کردن تاچ آیدی گوشی اپل

ابتدا مطمئن شوید که انگشت شما و حسگر تاچ آیدی کاملا خشک هستند. از یک دستمال تمیز برای این کار استفاده کنید. بهترین نوع پارچه همان دستمال عینک است. در برخی مواقع نیز عرق کف دست باعث می شود تا سنسور اثر انگشت به درستی کار نکند.

در صورتی که احساس می کنید سطح دکمه هوم کثیف است، با استفاده از پارچه نرم و با حرکت دورانی و نرم آن را پاک کنید. حال در جهت برعکس به این کار ادامه دهید و بعد از اینکه دکمه هوم کاملا پاک شد، آیفون را ریست کنید و تاچ آیدی را دوباره امتحان کنید. این اولین روش برای تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل است.

گلس دلیلی برای مشکل تاچ آیدی آیفون

نصب گلس نامناسب و یا تنظیم نبودن کیس و یا گلس، می تواند در عملکرد تاچ گوشی آیفون تاثیر گذار باشد. کیس نامناسب موجب داغ شدن گوشی شده و در نهایت سنسور اثر انگشت را از کار می اندازد و یا موجب اختلال در عملکرد تاچ آیدی گوشی iPhone شما می شود. برای پیشگیری از نیاز به تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل، سعس کنید تا از گلس و کیس استاندارد برای گوشی خود استفاده کنید.

چه راهی برای حل مشکل سنسور اثر انگشت موبایل اپل وجود دارد؟

در صورتی که ریست معمولی گوشی، کمکی به شما برای تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل نکرد، سعی کنید تا گزینه تاچ آیدی را در تنظیمات خاموش و روشن کنید. برای این کار به تنظیمات (Settings) بروید و در قسمت (Touch ID & Passcode)، بعد از وارد کردن پسورد، گزینه (iPhone Unlock) را غیر فعال کنید. گوشی را ریست کنید و دوباره آن را فعال کنید.

هارد ریست آیفون

راه حل دیگر تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل، هارد ریست (Hard Reset) گوشی اپل است. البته نگران نباشید، زیرا اطلاعات شما در این روش پاک نمی شود. برای گوشی های آیفون 8 به بالا ابتدا گوشی را خاموش کنید. کلید افزایش صدا را فشار دهید و رها کنید (سریع باشید) سپس بلافاصله کلید کاهش صدا را فشار دهید و رها کنید. و در نهایت و با سرعت کلید پاور را فشار دهید تا لوگوی شرکت اپل در صفحه ظاهر شود.

برای آیفون 7 و گوشی آیفون 7 پلاس، کلید کاهش صدا و پاور را همزمان به مدت 10 ثانیه یا بیشتر فشار دهید تا لوگوی شرکت اپل را ببینید. در صورت مشاهده پیغام (Slide to Restart)، به آن اهمیتی نداده ، منتظر شوید تا صفحه سفید ظاهر شود. برای گوشی اپل 6 و 6S دکمه هوم و تمامی دکمه های جانبی دستگاه را برای 10 ثانیه یا بیشتر نگه دارید پیغام (Slide to Restart) را نادیده بگیرید و منتظر صفحه سفید باشید. گاهی اوقات این فرایند تا 30 ثانیه طول می کشد.

تنظیم مجدد اثر انگشت موبایل اپل

در بسیاری از مواقع تنها با تعریف مجدد اثر انگشت موفق به تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل خود می شوید. برای تعریف اثر انگشت در تاچ آیدی وارد تنظیمات (Settings) شوید. (Touch ID & Passcode) را انتخاب کنید و بعد هر یک از اثر انگشت های ثبت شده را انتخاب و پاک (Delete Fingerprint) کنید. سپس به (Add a Fingerprint) بروید و اثر انگشت جدید خود را ثبت کنید.

ریست تنظیمات شبکه گوشی اپل

شاید عجیب به نظر برسد، اما برخی از کاربران با این روش، موفق به تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل شده اند. در تنظیمات (Settings)، گزینه (General) را انتخاب کنید و وارد (Reset) شوید. در این قسمت (Reset Network Settings) را انتخاب کنید و گوشی را خاموش و روشن کنید.

ریست تنظیمات شبکه گوشی اپل

ریست فکتوری آیفون اپل

درست است که ریست فکتوری تمامی اطلاعات شما را پاک می کند، اما اگر از قبل اطلاعات خود را در (iCloud) بارگذاری کرده باشید، انجام ریست فکتوری، برای تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل، خیلی ترسناک به نظر نمی رسد. 

بعد از بارگذاری اطلاعات در (iCloud) به تنظیمات (Settings) بروید و گزینه (Reset All Content and Settings) را انتخاب کنید. بعد از اتمام کار، همه چیز را برای گوشی خود دوباره تعریف کنید.