جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض گلس آیفون

شکستن گلس گوشی از آن دست اتفاقاتی است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران آن را تجربه کرده اند. در چنین شرایطی تنها راه پیش پای کاربر، تعویض گلس گوشی است. در ارتباط با تعویض گلس آیفون آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد میزان خرابی پیش آمده در صفحه نمایش است. بدین معنا که اگر ضربه وارد شده به گوشی تنها منجر به شکستگی گلس شده است دیگر نیازی به تعمیرات ال سی دی نخواهد بود و تنها گلس تعویض می شود.

در غیر اینصورت، یعنی در شرایطی که قسمتی از ال سی دی شکسته شده باشد، نور نداشته باشد، سیاه شده باشد و یا به رنگ بنفش و یا … تغییر رنگ داده باشد، مشکل ال سی دی با تعویض گلس آیفون حل نخواهد شد و نیاز است تا ال سی دی دستگاه نیز تعویض گردد. (توجه داشته باشید که منظور ما از گلس، محافظ صفحه نمایش نیست و گلس درونی دستگاه است که روی ال سی دی و تاچ قرار گرفته است). در بخش های آتی اطلاعاتی در ارتباط با تعویض گلس آیفون (هم محافظ صفحه نمایش و هم گلس داخلی دستگاه) با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد.

تعویض گلس آیفون

شرایط تعویض گلس آیفون

  • اگر ضربه وارد شده به گوشی تنها منجر به شکستگی گلس شده است دیگر نیازی به تعمیرات ال سی دی نخواهد بود و تنها گلس تعویض می شود.
  • در تعویض گلس آیفون، ال سی دی اورجینال دستگاه روی آن باقی میماند و عملکرد دستگاه ۱۰۰ درصد به کیفیت نخستین باز می گردد.
  • تعویض گلس آیفون در قیاس با تعویض ال سی دی، هزینه کمتری خواهد داشت.
  • جهت تعویض گلس آیفون لازم است که این دو آیتم در مورد دستگاه صدق کند: یک آنکه تاچ گوشی به درستی کار کند و دوم آنکه ال سی دی پیکسل نسوزانده باشد.
  • اگر هر قسمتی از ال سی دی شکسته، نور نداشته باشد، سیاه شده باشد و یا به رنگ بنفش و یا … تغییر رنگ داده باشد، مشکل ال سی دی با تعویض گلس حل نخواهد شد.

آموزش تعویض گلس آیفون

آموزش تعویض گلس آیفون کمک می کند تا این فرایند را با دقت بیشتری انجام دهید. اگر منظور شما از گلس همان محافظ صفحه نمایش باشد، برای تعویض کمی دقت و حوصله به خرج دهید تا به راحتی بتوانید این صفحه محافظ را تعویض کنید. نوع گلس را که در انواع سخت، نیمه سخت، ضخیم و نرم تولید می شوند، دقیقا بر اساس مدل دستگاه خود انتخاب کنید.

گلس خراب قبلی را به آرامی از صفحه نمایش جدا کنید. صفحه نمایش را کاملا تمیز کنید. برای این کار می توانید از محلول های مخصوص استفاده کند و در نهایت برای نصب گلس جدید ابتدا لایه پلاستیکی روی گلس محافظ ال سی دی را باز کنید. گلس را لبه به لبه دستگاه قرار دهید و بسیار آرام و با دقت تمام آن را بچسبانید. با یک کارت عابر بانک به آرامی روی صفحه بکشید تا گلس کاملا فیکس شود.

برای تعویض گلس اصلی در کنار ابزار ویژه و خاص نیاز به تخصص و مهارت و تجربه هم هست. این نوع تعویض، تعویض بسیار سخت و حساسی است. برای تعویض گلس اصلی آیفون قبل از هر اقدامی باید کاملا مطمئن باشید که ال سی دی و تاچ دستگاه شما کاملا سالم است و هیچ ایرادی ندارد و تنها مشکل شکستگی شیشه بیرونی یا گلس دستگاه است.

برای تعویض گلس آیفون از دستگاه های جدید گلس اورجینال و چسب OCA استفاده می شود. مزیت استفاده از این روش این است که دقت بالا در صافی و مسطح بودن صفحه لمینت و ال سی دی و ایمنی بالا همواره حفظ خواهد شد. تعویض گلس ال سی دی آیفون باید با فناوری های نوین و مجهزترین دستگاه ها و ابزارآلات انجام می‌شود.

تعویض گلس ال سی دی آیفون

تعمیر گلس آیفون با دستگاه OCA

استفاده از دستگاه OCA جهت تعمیر گلس آیفون و البته سایر برندهای گوشی، راهکار جدیدی است که مورد توجه برخی از تعمیرگاه های مجاز گوشی های تلفن همراه قرار گرفته است. دستگاه OCA در واقع دستگاهی است که تعمیر گلس آیفون را به صورت لمینت انجام می دهد. این دستگاه تکه‌های شکسته ال سی دی را به یکدیگر متصل می‌کند و آنها را به یکدیگر می‌چسباند.

توجه داشته باشید ال سی دی زمانی تعمیر می‌شود که اولا گلس که همان شیشه بیرونی گوشی می‌باشد شکسته باشد ثانیاً شما همچنان تصویر داشته باشید و تاچ بدون لگ کار کند. در هر حال، با استفاده از این دستگاه تعمیر و تعویض گلس آیفون امکان‌پذیر گشته است. در این نوع تعمیر، ال سی دی به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. از مزایای این روش می‌توان به دقت بالا در صافی و مسطحی صفحه لمینت و ال سی دی و ایمنی بالای آن اشاره نمود.

تعویض گلس ال سی دی آیفون (محافظ صفحه نمایش)

تعویض گلس آیفون (یا همان تعویض صفحه نمایش آیفون) یکی دیگر از سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر گوشی های اپل است که با استفاده از برترین گلس های سازگار با این دستگاه انجام می پذیرد. اگرچه تعویض محافظ های صفحه نمایش در ابتدا کار نسبتاً ساده ای بنظر می رسد اما این کار نیز حساسیت های خاص خود را دارد. زیرا اندک بی احتیاطی در این کار سبب ایجاد حباب در زیر گلس شده و تاچ دستگاه را با مشکل مواجه می کند. از این رو توصیه می شود تعویض گلس آیفون را به متخصصان این کار بسپارید تا از صرف هزینه های مجدد جهت خریداری گلس نو جلوگیری کرده باشید.

با برخی از نکاتی که رعایت آنها در حین تعویض گلس آیفون (محافظ صفحه نمایش) ضروری است عبارت است از: تعویض گلس iPhone در محیطی عاری از گرد و غبار، تمیز بودن کامل دست ها (عاری بودن از هر گونه چربی و کثیفی)، پاک کردن تمام و کمال صفحه نمایش (برای این کار می توانید از یک پارچه لطیف، بدون پرز و آغشته به الکل استفاده نمایید)، توجه به سمت و سوی صفحه نمایش گوشی جهت چسباندن گلس (دقت کنید که دوربین و اسپیکر برچسب با دوربین و اسپیکر گوشی یکجا باشد).

تعمیرات آیفون

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات آیفون تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این دستگاه نیر تعمیر گلس آیفون را دریافت نمایید. آیفون تحویل داده شده به مرکز تعمیرات تخصصی آیفون، پس از طی مرحله عیب یابی، به یکی از دو پارت تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری ارجاع داده می شود.

در صورتی که مرحله عیب یابی حاکی از سخت افزاری بودن اشکال پیش آمده داشته باشد، موبایل معیوب به پارت تعمیر سخت افزاری، و به عکس، در صورتی که اشکال پیش آمده، نرم افزاری تشخیص داده شود، موبایل به پارت تعمیرات نرم افزاری تحویل داده می شود. (گاه اشکال پیش آمده هم سخت افزاری و هم نرم افزاری است که در اینصورت به هر دو پارت ارجاع داده می شود). مرحله نهایی در تعمیرات تخصصی آیفون اختصاص به تست عملکرد دستگاه دارد که معمولاً در حضور صاحب دستگاه انجام می شود.

تعمیرات اپل

تعمیرات اپل و بازسازی محصولات آسیب‌دیده آن، به دلیل ساختارِ ویژه‌ نرم‌فزاری و سخت‌افزاری تولیدات این کمپانی، نیازمند حضور کارشناسان این حوزه می‌باشد. اگرچه تعمیرگاه‌های بسیاری مدعی انجام تعمیرات اپل می‌باشند اما به خاطر داشته باشید که بازیابی و تعمیر محصولات کمپانی اپل نیازمند تجهیزات و امکانات خاص خود است. نکته قابل ذکر دیگر در باب تعمیرات اپل، توجه به چگونگی تعویض و جایگزینی قطعات در حین عملیات تعمیر می‌باشد. بدیهی است تعویض قطعات اصلی یک دستگاه با قطعات تقلبی زمینه‌ساز استهلاک هر چه بیشتر دستگاه می‌گردد.

مرکز تعمیرات اپل، به منظور پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی در مرکز خود، آرشیوی جامع از محصولات اورجینال و شرکتی فراهم آورده است. بدین ترتیب در صورت نیاز به تعویض هر قطعه، این قطعه از آرشیو موجود در مرکز تهیه می‌گردد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز تخصصی ترین خدمات و سرویس های مرتبط با هر یک از محصولات اپل را دریافت نمایید. واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی گشته اند.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید