جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آی مک چیست؟

آی مک چیست؟ سوالی است که برای پاسخ دادن به آن باید به بررسی مشخصات فنی این محصول پرداخت. با توجه به جدید بودن این محصول، بسیاری از کاربران با این پرسش مواجه شده و به دنبال پاسخ آن هستند. لذا تصمیم گرفتیم در این مطلب، به ارائه ی نکاتی در مورد این دستگاه، مشخصات و کاربردهای آن بپردازیم. اپل معمولا هریک از محصولاتش را با نام خاصی روانه ی بازار می کند. آیفون، آی پد، مک بوک و آی مک، اسامی هستند که این کمپانی برای انواع گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوترهای چند کاره اش انتخاب کرده است. با ما همراه باشید تا به معرفی آی مک اپل بپردازیم.

آی مک چیست؟

آی مک اپل، یک آل این وان جدید

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، آی مک، نام کامپوترهای چند کاره یا همان آل این وان های اپل می باشد. این محصول، در واقع به عنوان جدید از کامپیوترهای آل این وان است که این کمپانی در کنفرانس ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲ به معرفی آن ها پرداخت. ویژگی های منحصر بفرد این محصول باعث شد که کارشناسان آن را اعجوبه ی جدید اپل به شمار آورند. آی مک از نظر ویژگی های ظاهری هم بسیار چشمگیر بوده و نظر کاربران را به خود جلب نموده است.

در معرفی آی مک اپل، باید این نکته را ذکر کنیم که این دستگاه، در دو سایز ۲۱٫۵ و ۲۷ اینچ تولید شدند. نسخه ی ۲۷ اینچی آی مک قوی تر و طبیعتا بزرگتر است ولی هر دو دارای ویژگی های مشترکی همچون پشتیبانی از پردازنده‌های Core کمپانی Intel و پردازشگرهای گرافیکی Intel و NVIDIA GeForce می باشند. در بخش های بعدی، به معرفی بیشتر این محصول ویژه ی اپل می پردازیم.

پیشنهاد سایت: تصویر نداشتن آی مک

کاربرد آی مک چیست؟

آی مک می تواند به عنوان یک کامپیوتر شخصی در خانه یا انجام امور کاری، تجاری و صنعتی استفاده شود. ویژگی هایی مثل صفحه نمایش بزرگ، پردازنده قوی، حافظه و فضای ذخیره سازی بالا، قابلیت های اتصالات بی سیم به اینترنت و سایر دستگاه های جانبی، آن را برای انواع مصارف و کاربردها مناسب کرده است. ضمن اینکه سیستم عامل آن مک او اس است که امکان نصب انواع نرم افزارها را به کاربران می دهد. از جمله کاربردهای آی مک می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کارهای اداری و تجاری، از جمله تایپ، طراحی گرافیکی، مونتاژ ویدیو، برنامه نویسی و مدیریت کسب و کار
  • استفاده در صنایع خلاق مانند فیلم سازی، عکاسی، طراحی وب و ساخت بازی
  • کاربرد در آموزش و پژوهش، از جمله استفاده در دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و کتابخانه ها
  • استفاده در کاربردهای خانگی مانند تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، بازی های رایانه ای و مرور اینترنت

معرفی آی مک اپل و صفحه نمایش آن

یکی از نکات قابل توجه در مبحث معرفی آی مک اپل، صفحه نمایش این محصول است. تیم طراحی این شرکت، با انتخاب صفحه نمایش هایی با رزولوشن بالا، ضخامت کم و کیفیت فوق العاده، نمایش تصویر در این محصول را به حد اعلایی رسانده اند. جالب است بدانید که مدل ۲۱٫۵ اینچی آی مک، دارای رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ بوده و برای مدل‌ ۲۷ اینچی نیز رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ در نظر گرفته شده است.

بهره مندی از فرآیند جدید با(Plasma Deposition)  در آل این وان های جدید اپل، از جمله ویژگی های قابل توجه صفحه نمایش این محصول به شمار می رود. در نتیجه ی حذف فاصله ۲ میلی‌ متری بین قاب پشت و LCD آی مک به کمک تکنیک Friction Stir Welding، شاهد انعکاس نور کمتر (تا ۷۵%) نسبت به صفحه نمایش مدل‌های قبلی و ایجاد رنگ‌های دقیق، واقعی و پرطراوت در این دستگاه هستیم. وجود این ویژگی ها باعث شده آی مک اپل، قدرت نمایش فوق العاده ای داشته و در رقابت با سایر مدل های آل این وان، پیشتاز باشد.

این ترفند را از دست ندهید: خاموش کردن آی مک از طریق ترمینال

آی مک اپل و پردازنده ی آن

پردازنده ی ای مک از نوع چهار هسته ای بوده و از تکنولوژی های جدیدی همچونTurbo Boost:  پشتیبانی می کند. این تکنولوژی، در هنگام نیاز به سرعت بیشتر، به پردازنده اجازه می‌ دهد به صورت خودکار از فرکانس پایه خود سریع‌ تر عمل نماید. مدل‌های ۲۱.۵ اینچی آی مک از پردازنده‌های چهار هسته‌ای ۲٫۷ و ۲٫۹ گیگاهرتزی Intel Core i5 با شش مگابایت حافظه Cache بهره می‌برند اما به گفته ی شرکت سازنده، امکان استفاده از پردازنده قوی‌ تر ۳٫۱ گیگاهرتزی Intel Core i7 نیز در این محصول وجود دارد. همچنین مدل‌های ۲۷ اینچی نیز از پردازنده ای چهار هسته‌ای ۲٫۹ و ۳٫۲ گیگاهرتزی Intel Core i5 پشتیبانی می کنند.

معرفی آی مک اپل، شامل معرفی پردازنده های گرافیکی این محصول نیز می شود؛ پردازشگرهای گرافیکی GeForce GT750M و Intel Iris Pro Graphics در مدل‌های‌ ۲۱٫۵ اینچی و نمونه ی GeForce GTX 775M در مدل‌های ۲۷ اینچی قابل توجه می باشد. وجود این پردازنده ها، قدرت کار و پردازش آل این وان های جدید اپل را به شکل قابل توجهی افزایش داده و امکان اجرای بازی های سنگین و انواع برنامه های گرافیکی را برای کاربران فراهم نموده است.

حافظه داخلی آی مک اپل

دیگر مساله ای که در معرفی آی مک اپل مورد توجه قرار می گیرد، حافظه ی داخلی این محصول می باشد. این شرکت برای نسل جدید کامپیوترهای چند کاره اش، یک هارد یک ترابایتی با فناوری هایFusion Drive:  و Fusion Drive را در نظر گرفته که از طریق ادغام دیسک جامد و دیسک سخت، یک درایو یکپارچه به وجود آورده است. همچنین آی مک مجهز به قابلیت سه ترابایتی برای کاربرانی است که می‌خواهند یکی از مدل‌های ۲۷ اینچی را خریداری نمایند و یک ترابایت آن‌ها را راضی نمی‌کند.

البته هر دو نمونه ی تولید شده ی آی مک، امکان استفاده از حافظه فلش های ۲۵۶ ، ۵۱۲ و یا ۷۶۸ گیگابایتی را دارند. IMac همچنین از ۸ گیگابایت حافظه رم (دو عدد رم ۴ گیگابایتی) پشتیبانی می کند که از نوع DDR3 بوده و دارای فرکانس ۱۶۰۰MHz هستند. اپل در آی مک این امکان را فراهم نموده که حافظه ی رم مدل ۲۱٫۵ اینچی تا ۱۶ گیگابایت و مدل ۲۷ اینچی نیز تا ۳۲ گیگابایت قابل ارتقاء باشد. بنابراین آل این وان جدید اپل، از نظر فضای پردازش و ذخیره ی اطلاعات نیز محصولاتی قدرتمند به شمار می روند.

مزایای آی مک اپل

پس از معرفی آی مک اپل، بد نیست کمی هم در مورد مزایای این محصول ویژه صحبت کنیم. جالب است بدانید که برخی از ویژگی های این محصول، در سایر آل این وان ها وجود نداشته و منحصر به کمپانی اپل می باشد.

استفاده از پورت تاندربولت، وجود صفحه نمایش شفاف، پشتیبانی از نسل چهارم پردازشگر اینتل Haswell، بهره مندی از آخرین پردازشگر گرافیکی تولید شده توسط شرکت NVIDIA و استفاده از تکنولوژی Fusion Drive در هارد، از جمله مزایایی هستند که کاربران آی مک از آن بهره مند می شوند. به طور کلی باید آی مک اپل را یک محصول قدرتمند و فوق العاده کاربردی به شمار آورده و آن را برای کاربران نیمه حرفه ای و حرفه ای، گزینه ای ایده آل دانست.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل را می توان یکی از مراکز پیشتاز در ارائه ی خدمات فروش و تعمیر این محصولات به شمار آورد. در این مرکز، بخش هایی راه اندازی شده که به صورت مجزا به ارائه خدمات به کاربران اقدام می کنند. کارشناسان خبره فروش و تعمیرات در این بخش ها حضور داشته و تخصصی بودن اقدامات را تضمین می کنند. لازم به ذکر است که در نمایندگی apple، خدمات پس از فروش نیز به مشتریان ارائه می شود. از این رو می توان گفت که در این مرکز، به صورت عملی و نه شعاری، به مبانی مشتری مداری عمل می شود. کارکنان ما در نمایندگی اپل، در جهت کسب رضایت و اعتماد کاربران تلاش کرده و حصول این امر را دغدغه ی اصلی خود می دانند.

واحدهای تعمیرات اپل

در واحدهای تعمیرات اپل، ترمیم و رفع معایب محصولات این شرکت انجام می پذیرد. هر واحد به محصول خاصی اختصاص پیدا کرده است. در صورت بروز مشکل در هریک از تولیدات شرکت اپل، تعمیرکاران زبده ی این واحدها، پس از عیب یابی دقیق، از ابزارآلات نوین استفاده کرده و دستگاه را به بهترین شکل ممکن تعمیر می نمایند. خدمات سرویس در محل را می توان یکی از خدمات ویژه ی واحدهای تعمیرات اپل به کاربران دانست. شما کاربران گرامی ضمن تماس با نمایندگی اپل، می توانید از این خدمات بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید