جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل

آیفون‌های اپل در جایگاه یکی از برترین گوشی‌های هوشمند بازار، برخوردار از ویژگی‌هایی هستند که تمایز آنها از سایر محصولات هم‌تراز و مشابه سبب گشته است. فارغ از کیفیت ساخت و امنیت بالای گوشی‌های اپل، این محصولات ویژگی‌های کاربری منحصربفردی نیز دارند که لذت کار با آنها را صدچندان می‌سازد. اگر از کاربران آیفون های اپل و یا حتی از علاقمندان دنیای فناوری هستید آشنایی با ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل حتماً برای شما نیز جذاب است. در ادامه می‌توانید با هفت مورد از ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل آشنا شوید. تلاش شده تا موارد شرح داده شده، آن دسته از ویژگی‌هایی باشند که کاربران کمتر با آنها آشنایی دارند.

ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل

هفت مورد از ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل

  • تغییر شبکه در صورت ضعیف بودن شبکه وای‌فای
  • پسورد برای یادداشت‌ها
  • تعیین زمان قطع شدن موسیقی
  • ساماندهی کردن فایل‌ها
  • نمایش نوتیفیکیشن‌ها
  • عدم نمایش محتوای نوتیفیکیشن‌ها در صفحه نمایش
  • درخواست از سیری با تایپ

فعالسازی ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل

نمایش نوتیفیکیشن ها در آیفون

یکی از ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل امکان نمایش نوتیفیکیشن ها برای کاربر است. اگر از آیفون S6 یا جدیدتر استفاده می‌کنید، می‌توانید با فعال کردن قابلیت Raise to Wake، لاک‌اسکرین و نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید. برای فعال کردن این مشخصه، در بخش تنظیمات به قسمت Display & Brightness بروید و گزینه‌ی Raise to Wake را فعال کنید. با فعال کردن این بخش، زمانی که گوشی خود را بلند می‌کنید، صفحه نمایش بصورت خودکار روشن شده و نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شوند.

نمایش نوتیفیکیشن ها در آیفون

عدم نمایش محتوای نوتیفیکیشن‌ها در صفحه نمایش

اگر دوست ندارید که نوتیفیکیشن‌های اعلام شده توسط دستگاه، محتوای پیام‌ها را نمایش دهند، می‌توانید این مورد از ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل را که مربوط به پیش‌نمایش نوتیفیکیشن‌ها است استفاده نمایید. برای این کار به بخش تنظیمات بروید و بعد از ضربه روی Notifications و سپس Show Previews، گزینه‌ی Never را انتخاب کنید. با این کار تنها واژه Notifications برای شما به نمایش درمی‌آید و محتوای پیام آمده، مشخص نمی‌شود.

درخواست از سیری با تایپ

درخواست از سیری با تایپ از دیگر ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل است. در فضاهایی که امکان صحبت با سیری را ندارید می‌توانید از طریق دستورالعمل زیر، درخواست خود را تایپ نمایید: برای فعال کردن این قابلیت، در بخش تنظیمات روی General سپس Accessibility و در آخر روی Siri ضربه بزنید و گزینه‌ی Type to Siri را فعال کنید. با فعال کردن این مشخصه، علاوه بر امکان صحبت با سیری، می‌توانید خواسته‌های خود را برای سیری تایپ کنید. 

تغییر شبکه در صورت ضعیف بودن شبکه وای‌فای

یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل، مشخصه‌یWi-Fi Assist است. با فعال بودن این ویژگی، ضعیف بودن شبکه وای فای توسط آیفون تشخیص داده می‌شود و آیفون به صورت خودکار به شبکه موبایل تغییر می‌دهد. برای فعال کردن این مورد، در بخش تنظیمات روی قسمت Cellular ضربه بزنید و درنهایت گزینه‌ی Wi-Fi Assist را فعال کنید.

ترفند وای فای آیفون

پسورد برای یادداشت ها

اگر اطلاعات خصوصی و یا مهم خود را به صورت یادداشت در آیفون خود نگه داشته‌اید، می‌توانید برای افزایش امنیت آنها، رمز عبوری را مشخص کنید. برای انجام این کار، در بخش تنظیمات به قسمت Notes و سپس Password بروید. در این قسمت می‌توانید یک کد را مشخص یا شناسایی از طریق تاچ آی‌دی را انتخاب کنید. برای قفل کردن یادداشت‌ها در داخل اپلیکیشن Note، آن‌ها را به سمت چپ اپلیکیشن بکشید، روی آیکن قفل ضربه بزنید و سپس رمز عبور را وارد کنید. با این کار بخش یادداشت دستگاه، تنها پس از وارد شدن پسورد یا تاچ انگشت شما باز می‌شود.

انتخاب پسورد برای یادداشت های آیفون

تعیین زمان قطع شدن موسیقی

اگر جزو آندسته از افرادی هستید که در زمان خواب به موسیقی گوش می‌دهید و در حین خواب رفتن، فراموش می‌کنید پخش موسیقی را متوقف کنید، این مورد از ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل مناسب شماست. در تنظیمات آیفون می‌توان زمانی را برای اتمام پخش موسیقی مشخص کرد. برای این کار، اپلیکیشن ساعت را باز کنید و روی تب Timer ضربه بزنید. در این قسمت، گزینه‌ی When Timer Ends را انتخاب کنید. به جای انتخاب پخش آهنگ در هنگام پایان یافتن تایمر، گزینه‌ی Stop Playing را انتخاب نمایید. درنهایت مدت‌زمان تایمر را مشخص کنید و روی گزینه‌ی Start ضربه بزنید. با این کار، بعد از اتمام زمان مقرر، پخش آهنگ‌ها یا پادکست‌ها متوقف می‌شود.

ترفند قطع کردن موسیقی آیفون در زمان مشخص

این مطلب جالب را از دست ندهید: نحوه رمز گذاشتن روی اس ام اس آیفون

ساماندهی کردن فایل‌ها در آیفون

یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز اپل، امکان ساماندهی فایل ها بر اساس نام، تاریخ، اندازه یا تگ‌ها است. برای این کار می‌بایست از اپلیکیشن مفید و جدید Files استفاده کنید. برای مشاهده‌ی منوی این اپلیکیشن، انگشت خود را از هرجای اپلیکیشن به سمت پایین بکشید. با بهره‌گیری از این منو می‌توانید فایل‌ها را مرتب کنید. همچنین از همین منو می‌توانید پوشه‌های جدیدی را ایجاد کنید و حالت نمایش فایل‌ها را هم تغییر دهید.

تعمیرات آیفون

تعمیرات آیفون یکی از خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل می باشد که در راستایِ هر چه تخصصی تر سرویس هایِ نرم افزاری و سخت افزاری، پارت مجزایی را به خود اختصاص داده است. مشاوره‌ها و راهنمایی‌ها ارائه شده در باب ویژگی های شگفت انگیز آیفون اپل نیز توسط کارشناسان همین مرکز ارائه شده است.

 مرکز تعمیرات آیفون با همکاری کادری مجرب و کاردان و با بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات، تعمیرات آیفون را با رعایت تمامی استانداردهای طرح شده از سوی شرکت سازنده انجام می دهد. سرعت، دقت، تعهد، مسئولیت پذیری و مشتری مداری برخی از ویژگی های بارز کارشناسان تعمیرات آیفون می باشد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت مرتبط با دستگاه خویش، تخصصی ترین خدمات مورد نیاز را دریافت نمایید.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی‌مک و …. است. کاربران هر یک از محصولات اپل می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده‌شان به نمایندگی رسمی تعمیرات اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی دستگاه خویش را دریافت نمایند. دستگاه های تعمیر شده در نمایندگی تعمیرات اپل نه تنها کیفیت اولیه خویش را باز می یابد بلکه به دلیل انجام برخی گردگیری ها و عملیات تخصصی توسط کارشناسان، امکان خرابی مجدد آنها به صفر می رسد. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواست های کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

برای کسب اطلاعات عمومی و تخصصی در مورد کمپانی اپل و فعالیت هایش می توانید به این بخش مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید