جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

موقعیت مکانی مک بوک

همانگونه که می‌دانید غالب محصولات هوشمند اپل از جمله مک بوک و … دارای جی پی اس هایی جهت تشخیص موقعیت مکانی دستگاه هستند. تعبیه چنین قابلیتی در دستگاه‌های هوشمند غالباً بدین منظور صورت گرفته که کاربر در صورت گم شدن هر یک از این دستگاه‌ها، امکان ردیابی و پیدا کردن آن‌ها را داشته باشد. ضمن آنکه کاربران می‌توانند از طریق همین قابلیت از اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی نیز استفاده کنند.

با این وجود برخی از کاربران تمایل چندانی به فعال بودن موقعیت مکانی مک بوک خویش ندارد. این عدم تمایل گاه به دلیل مسائل امنیتی و گاه به دلایل شخصی نظیر ترس از فاش شدن اطلاعات و نقض حریم شخصی اتفاق می‌افتد. خوشبختانه خاموش کردن موقعیت مکانی در این دستگاه‌ها کار چندان پیچیده‌ای نیست و با اِعمال اندک تغییراتی در تنظیمات هر دستگاه قابل انجام است.

در این مقاله برآنیم تا شیوه خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر شما نیز از کاربران مک بوک های اپل هستید و به هر دلیل از فعال بودن این قابلیت در دستگاه خود ناراضی هستید می‌توانید با پیاده‌سازی تنظیمات ارائه شده در بخش زیر جهت خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک خود اقدام نمایید.

موقعیت مکانی مک بوک

پیش از خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک به این نکته توجه کنید:

پیش از خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک به این نکته توجه داشته باشید که در صورت اقدام به این کار، امکان ردیابی و پیدا کردن دستگاه در صورت گم شدن وجود ندارد. مگر آنکه این قابلیت در آینده مجدداً فعال شود. بنابراین اگر در وضعیتی هستید که حدس می‌زنید احتمال گم شدن مک بوک شما بالا باشد بهتر است از خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک خودداری نمایید. مگر آنکه در وضعیتی باشید که به دلایل شخصی قصد غیرفعال کردن لوکیشن دستگاه را داشته باشید.

آموزش خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک

خاموش کردن لوکیشن مک بوک کار نسبتاً ساده‌ای است و با اندک تغییراتی در تنظیمات دستگاه قابل اِعمال است. جهت این کار کافی است تا دستورالعمل ارائه شده در بخش زیر را دنبال نمایید. (در صورتی که پس از خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک، از این کار پشیمان شدید می‌توانید همین دستورالعمل ارائه شده در بخش زیر را دنبال کنید. با این تفاوت که در مرحله آخر می‌بایست تیک مربوط به موقعیت مکانی را فعال کنید).

  • منوی مک از بالا، سمت چپ را باز کنید و به تنظیمات اصلی مک او اس یا همان System Preferences بروید.
  • در قسمت تنظیمات اصلی، به زیر شاخه Security & Privacy بروید.
  • در پنجره جدیدی که باز می‌شود، نوار Privacy را باز نمایید.
  • از منوی سمت چپ، گزینه Location Services را پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید.
  • برروی گزینه Unlock کلیک کنید و سپس پسورد دستگاه را باز کنید.
  • در مرحله پایانی جهت خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک، تیک موجود در روبروی عبارت Enable Location Services را بردارید تا لوکیشن مک بوک شما غیرفعال گردد و در جایی ثبت نشود.
آموزش خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک
آموزش خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک اپل

تعمیر مک بوک در تهران

مرکز تخصصی تعمیرات مک بوک در تهران ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط با این محصول به متقاضیان است. در  نمایندگی اپل تیمی از خبره‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان تعمیر مک بوک اپل حضور دارند تا تخصصی‌ترین سرویس‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ مرتبط با این دستگاه را به مراجعان ارائه دهند. سرویس‌های ارائه شده در این مرکز، منحصر به مدل و نوعی خاص از این دستگاه نیست و کلیه مدلهای مک بوک اپل، اعم از پرو، رتینا و مک بوک ایر اپل را شامل می‌گردد.

برخی از خدمات ارائه شده در مرکز تخصصی تعمیرات مک بوک در تهران عبارتند از: رفع داغ شدن بیش از حد مک بوک، تعمیر خرابی اسپیکرهای مک بوک، تعمیرات خرابی هارد مک بوک، تعمیرات شارژر مک بوک، تعمیرات کیبورد مک بوک، تعمیر صفحه نمایش مک بوک، تعویض کیبورد مک بوک، تعمیرات وایرلس مک بوک و… .

تعمیرات اپل

مرکز تعمیرات اپل بهترین مکان برای آن دسته از کاربرانی است که دارنده یکی از محصولات اپل هستند اما در حال حاضر دستگاه مورد استفاده آنها به هر دلیل دچار خرابی و اختلال شده است. حتما شما نیز می دانید که کمپانی اپل تاکنون اجازه راه اندازی یک نمایندگی رسمی در کشور ما را صادر نکرده است از این رو هیچ مرکزی نمی تواند مدعی نمایندگی اپل را داشته باشد.

مرکز تعمیرات اپل جهت رفع این نقصان درصدد برآمده است تا کلیه خدمات مورد نیاز کاربران اپل را در زمینه تعمیر و ترمیم دستگاه هایشان به آنها ارائه نماید. به عبارتی دیگر مرکز تعمیرات اپل به منظور تأمین نیازها و درخواست های آندسته از کاربرانی راه اندازی شده است که دارنده یکی از محصولات اپل هستند و دستگاه آنها در حال حاضر دچار خرابی و نقص گشته است. چنین کاربرانی می توانند با مراجعه به نمایندگی تعمیرات اپل تمامی خدمات تخصصی مورد نیاز خویش را دریافت نمایند.