جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مشکلات آیفون ۷

با وجود شهره بودن آیفون‌های اپل به برخورداری از برترین فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، متأسفانه، هنوز مشکلاتی هستند که در حین کار با این دستگاه‌ها مشاهده می‌شوند. اگرچه کمپانی اپل تلاش‌های بی‌وقفه‌ای جهت ارتقا عملکرد و کیفیت آیفون‌های خود انجام داده، اما همچنان کاربرانی هستند که از وجود برخی اشکالات در این دستگاه‌ها شاکی‌اند.

برای مثال کاربران آیفون‌های ۷ به وجود مشکلاتی نظیر قطع و وصل شدن وای فای، مشکل بازیابی پشتیبان‌گیری از طریق آی‌کلود، بروز اختلال در عملکرد صفحه نمایش لمسی و مواردی از این دست اشاره کرده‌‌اند که در برخی موقعیت‌ها آنها به شدت کلافه و سردرگم ساخته است. در این مقاله از نمایندگی اپل برآنیم تا به بررسی برخی از شایع‌ترین مشکلات آیفون ۷ -که از سوی کاربران این دستگاه گزارش شده‌ است-، بپردازیم. علاوه بر ذکر مشکلات آیفون ۷ تلاش شده تا به اختصار به شیوه رفع هر مشکل نیز اشاره شود.

مشکلات آیفون 7

بررسی مشکلات آیفون ۷

قطع و وصل شدن وای فای

قطع و وصل شدن وای فای یکی مشکلات آیفون ۷ است که گاه از سوی کاربران این دستگاه به آن اشاره شده است. در صورت مواجهه با این اشکال در وهله نخست کیفیت سرویس‌دهی شبکه وای‌فای مورد استفاده را بررسی نمایید. زیرا ممکن است شبکه وای فای شما سرویس مناسبی ارائه نکند و قطع و وصلی ایجاد شده مربوط به سرویس اینترنت شما باشد.

در گام، فاصله خود با مودم را کاهش دهید. اگر باز هم مشکل قطع و وصل شدن وای‌فای آیفونتان برطرف نشد، به بخش تنظیمات آیفون مراجعه نمایید و نسبت به حذف شبکه وای‌فایی که به آن متصل هستید اقدام کنید. در ادامه مودم خود را ریستارت کنید و بار دیگر سعی کنید که آیفون را به شبکه وای‌فای موجود متصل نمایید. به احتمال زیاد با این کار، این مورد از مشکلات آیفون ۷ رفع شود اما اگر چنین نشد، باید به تنظیمات آیفون خود مراجعه نمایید و یا استفاده از گزینه “Reset Network Settings” نسبت به ریست کردن اطلاعات شبکه دستگاه اقدام کنید.

این مقاله کاربردی را از دست ندهید: ریست کردن آیفون 7

مشکل بازیابی پشتیبان‌گیری از طریق آی‌کلود (iCloud)

یکی دیگر از مشکلات آیفون ۷ بروز مشکل در بازیابی پشتیبان‌گیری از آی‌کلود است. اگر کار بازیابی در محدوده‌های خاصی متوقف شد، بدون تردید شبکه وای‌فای مورد استفاده‌تان کیفیت لازم را ندارد. برای رفع این اشکال حتماً باید به یک شبکه اینترنت قابل پرسرعت و قابل اعتماد (بدون قطع و وصلی) متصل شوید. توجه دشاته باشید که اگر در مرحله‌ای از بازیابی فایل پشتیبان‌گیری، آیفون‌تان متوقف شد آیفون‌تان، همزمان دکمه‌های هوم (Home) و کاهش صدا (Volume Down) را فشرده نگه دارید تا دستگاه را فورس ریست (Force Reset) شود.

خش خش کردن دستگاه هنگام پردازش

یکی دیگر از مشکلات آیفون ۷ شنیده شدن صدای خش خش از دستگاه به ویژه در زمان پردازش‌های سنگین است. به نظر میرسد این صدا از پردازنده آیفون ساطع می‌شود و اگر گوش خود را به لوگوی اپل هنگام پردازش های سنگین نزدیک کنید، احتمالا این صدا به گوشتان خواهد رسید. ظاهرا این صدا با عملکرد پردازنده A10 اپل ارتباط دارد و راهی برای جلوگیری از بروز آن وجود ندارد.

اختلال در عملکرد صفحه نمایش لمسی

یکی دیگر از مشکلات آیفون ۷ بروز اختلال در عملکرد صفحه نمایش لمسی این دستگاه است. خوشبختانه این اشکال ربطی به ضعف دستگاه ندارد و با اندک دستکاری قابل رفع است. به منظور رفع این مشکل به بخش تنظیمات (Settings) آیفون و سپس General مراجعه کنید. حال گزینه Accessibility را انتخاب نمایید و گزینه ۳D Touch را در حالت Firm قرار دهید.

قدرت پایین در پخش صدا

قدرت پایین در پخش صدا نیز یکی دیگر از مشکلات آیفون ۷ است. در صورت وجود این اشکال کافی است تا از طریق بخش تنظیمات کلی General به بخش Sound بروید و قدرت پخش صدای دستگاه را افزایش دهید.

پیشنهاد سایت: آیفون ریپک چیست؟

مشکل میکروفن مکالمه آیفون ۷

اپل تأیید کرده که برخی از دستگاه‌های آیفون ۷ که iOS 11.3 و نسخه‌های بالاتر را اجرا می‌کند، در حین مکالمه میکروفن را غیرفعال می‌کنند. معدود کاربرانی که دچار این مشکل هستند، دکمه‌ی فعال‌سازی بلندگوی آن‌ها هنگام برقراری تماس یا چت تصویری از طریق فیس‌تایم به حالت کم‌رنگ و غیرفعال درآمده است. براساس گزارش‌ها، تنها کاربران iOS نسخه‌های ۱۱.۳ و بالاتر با این مسئله مواجه شده‌اند. ظاهرا حتی اگر دستگاه اپلی که این مشکل را دارد فاقد گارانتی یا بیمه باشد، اپل در این مورد استثنا قائل شده است و مراکز خدمات آن موظف به تعمیر دستگاه هستند. البته این مورد از تعمیر مشکلات آیفون ۷ برای کاربران ایرانی کاربرد ندارد و ظاهرا باید این مشکل کنار بیایند.

تعمیر آیفون اپل

تعمیرات آیفون یکی از خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل می باشد که در راستایِ عرضه هر چه تخصصی‌تر سرویس‌هایِ نرم افزاری و سخت افزاری، پارت مجزایی را به خود اختصاص داده است. مرکز تعمیرات آیفون با همکاری کادری مجرب و کاردان و با بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات، تعمیرات آیفون را با رعایت تمامی استانداردهای طرح شده از سوی شرکت سازنده انجام می دهد.

سرعت، دقت، تعهد، مسئولیت پذیری و مشتری مداری برخی از ویژگی های بارزکارشناسان تعمیرات آیفون می باشد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت مرتبط با دستگاه خویش، تخصصی ترین خدمات مورد نیاز از جمله رفع مشکلات آیفون ۷ را دریافت نمایید.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی مک و …. است. تعمیرات ارائه شده در این مرکز به دلیل پیاده‌سازی‌شان توسط مجرب‌ترین کارشناسان و استفاده از جدیدترین روشها و تجهیزات تعمیر، به شیوه ای انجام می پذیرد که درصد بازگشت عیوب ایجاد شده در دستگاه را به کمترین میزان ممکن می‌رساند. دستگاه های تعمیر شده در نمایندگی تعمیرات اپل  نه تنها کیفیت اولیه خویش را باز می یابد بلکه به دلیل انجام برخی گردگیری ها و عملیات تخصصی توسط کارشناسان، امکان خرابی مجدد آنها به صفر می رسد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید