جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

ماشین خودران اپل

اگر چه ما قبلأ شاهد تصادفات ماشین های خودران شرکت های بزرگی همچون وایمو (Waymo)، اوبر(Uber) و تسلای آمریکایی (Tesla) بوده ایم؛ ولی تا به امروز از تصادف ماشین خودران اپل چیزی نشنیده بودیم. اما طبق گزارش آژانس California Department of Motor Vehicles در تاریخ 24 آگوست یکی از ماشین های خودران آزمایشی اپل با سرعتی بسیار کم دچار سانحه تصادف شد و خبر آن موجی از هیجان را در میان طرفداران این ابرکمپانی ایجاد کرد. 

براساس گفته خبرگزاری ها، ظاهرأ اتومبیل خودران اپل در حال وارد شدن به یک بزرگراه بوده و تنها سرعتی معادل 1 مایل برساعت داشته است؛ که در همین هنگام یک نیسان لیف (Nissan Leaf) از پشت به آن برخورد می کند و بدین شکل اولین تصادف ماشین خودران اپل صورت می پذیرد.

به عبارتی دیگر، احتمالأ راننده نیسان انتظار داشته است که اتومبیل اپل (که در واقع یک لکسوس بوده ) به رانندگی در مسیر مستقیم ادامه دهد یا اینکه راننده مذکور توجه کافی به جلو نداشته و در نهایت باعث ایجاد این سانحه شده است. به هر حال در این تصادف هر دو ماشین دچار خسارت شدند اما خوشبختانه هیچ کدام از سرنشینان خودرو مجروح نشده اند. گفتنی است، این حادثه در شرایط نور و آب و هوای خوبی رخ داده و برهمین اساس، هیچ کدام از ماشین ها دچار اشتباه یا سردرگمی برای کنترل خودروی خود نشده و همین امر جلوی حوادث سنگین تر را گرفته است.

ماشین خودران اپل

پروژه محرمانه در تولید ماشین خودران اپل

البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که پروژه تولید ماشین خودران اپل در مقایسه با دیگر شرکت های رقیب در مقیاسی کم وسعتی قرار گرفته و از این جهت، روی دادن این تصادف هر چند کوچک بعد از یک مدت بسیار طولانی از آغاز این پروژه خیلی شگفت انگیز و تعجب آور نخواهد بود. به هر حال، اگر شما تاکنون نمی دانستید که اپل از تکنولوژی های مربوط به اتومبیل های خودران استفاده می کرده؛ این همان چیزی است که این ابرکمپانی به دنبال اش بوده است.

برخلاف شرکت هایی همچون گوگل، تسلا و اوبر، کمپانی اپل در ارتباط با برنامه های آینده خود خصوصأ درباره اتومبیل های خودران به گونه ای محرمانه عمل کرده و ترجیح می دهد تا زمان رونمایی کامل سخنی از آن به میان نیاورد. در حقیقت، اگر اپل برای تست اتومبیل های خودران خود مجبور به گرفتن مجوزهای لازم از سازمان حمل و نقل موتوری کالیفرنیا (California DMV) نبود ما هرگز متوجه واقعی بودن این پروژه هم نمی شدیم.

در هر صورت برنامه های آینده اپل همچنان سری و نامشخص می باشند و در نهایت یا شاهد یک ماشین خودران اپل واقعی از سوی این کمپانی خواهیم بود و یا اینکه این نرم افزار هوشمند در سایر ماشین های تولیدی از کارخانجات دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آشنایی با کمپانی اپل

اپل (Apple Inc) یک کمپانی چند ملیتی آمریکایی می باشد که در زمینه طراحی و تولید لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم افزارهای کامپیوتری مشغول به فعالیتی گسترده است. این کمپانی محبوب در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیای کشور آمریکا تأسیس شده و به تولید سخت افزارهای جدید، معروف و مشهور می باشد که  از جمله محصولات آن می توان به آی پاد ها، آی مک ها، مک بوک ها، اپل واچ ها و آی فون ها اشاره داشت.

از سویی دیگر، این شرکت در تولید نرم افزارهایی به مانند آی تونز، آی لایف، مک او اس، آی او اس و آی ورک نیز حرفه ای عمل کرده و همچنان در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دارد. گفتنی است، در گذشته مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بود؛ اما وی یک ماه قبل از مرگش از ریاست این کمپانی کناره گیری کرد و به جای آن تیم کوک ریاست این شرکت را برعهد گرفت. به هر حال، این شرکت در سال 2017 برای دهمین سال متوالی عنوان تحسین برانگیز شرکت فن آوری اطلاعات در جهان را نصیب خود کرد و باری دیگر رقبای جدی خود را ناامید ساخت.

نمایندگی رسمی اپل

نمایندگی رسمی اپل تمام کوشش و امکانات خویش را به کاربسته تا ارائه دهنده برترین سطوح کیفی خدماتی در دو حوزه فروش و تعمیر به کاربران و علاقه مندان به این برند خوش نام باشد. گفتنی است، در این مرکز قابل اطمینان، کارشناسان و مهندسانی مشغول به کار هستند که نسبت به تک تک جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری انواع محصولات اپل آشنایی دقیق داشته و برهمین اساس می توانند شما را برای خرید و یا حتی تعمیر هر کدام از تولیدات این کمپانی راهنمایی کنند.

به هر حال، فروش جدیدترین و آخرین محصولات اپل، ارائه مشاوره های پیش و پس از خرید، ارائه ضمانت نامه خرید، عیب یابی و تعمیر اساسی هر کدام از محصولات، پاسخگویی سریع به سوالات مشتری، تعمیر فوری، تضمین خدمات ریکاوری، استفاده از قطعات اصل و اورجینال در صورت لزوم از جمله اصلی ترین خدماتی است که نمایندگی رسمی اپل به شما عزیزان ارائه خواهد داد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با این مرکز تماس مستقیم حاصل نمایید.