جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آیا گوشی اپل فارسی می شود؟

کمپانی اپل تلاش های بی وقفه ای جهت ارتقا عملکرد و کیفیت آیفون های خود انجام داده، اما همچنان کاربرانی هستند که از وجود برخی اشکالات در این دستگاه ها شکایت دارند. یکی از بزرگترین مشکلات کاربران ایرانی عدم امکان فارسی کردن آیفون است. این مشکل به ویژه برای کاربرانی که با زبان انگلیسی آشنایی ندارند، پررنگ تر است تا حدی که گاه آن ها را از خرید این دستگاه منصرف می کند.

عدم پشتیبانی آیفون های اپل از زبان فارسی سال ها است که ادامه دارد و ظاهرا کمپانی سازنده علاقه ای به اضافه کردن زبان فارسی به منو دستگاه خود ندارد. باید توجه داشت که امکان اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد آیفون وجود دارد و کاربران می توانند در تایپ مطالب از کیبورد فارسی استفاده کنند. بنابراین مشکل ذکر شده تنها مربوط به منوی دستگاه است.

اگرچه امکان فارسی کردن آیفون از طریق تنظیمات عادی دستگاه غیرممکن است، اما جیلبریک دستگاه، این کار را ممکن می سازد. شرکت اپل با عمل جیلبریک شدیداً مخالف است؛ زیرا جیلبریک امنیت دستگاه را کاهش می دهد. با این وجود برخی از کاربران هم برای فارسی کردن آیفون و هم برای راحتی کار با این دستگاه، آیفون را جیلبریک می کنند.

آیا گوشی اپل فارسی میشود؟

فهرست مطالب

زبان فارسی در آیفون

در مدل های جدیدتر آیفون، اغلب مشکلی از بابت افزودن زبان فارسی وجود دارد. حتی شرکت اپل ترتیبی داده است که کاربران فارسی زبان بتوانند علاوه بر کیبورد از تنظیمات فارسی نیز استفاده کنند. با این وجود هنوز هم برخی کاربران با مشکل افزودن آن به دستگاه خود مواجه هستند. در ادامه روش های موجود برای نصب زبان فارسی را بررسی خواهیم کرد.

زبان فارسی در آیفون

جیلبریک (jailbreak) برای نصب زبان فارسی در آیفون

پیش از آنکه به روش های فارسی کردن آیفون بپردازیم، لازم است در مورد مفهوم جیلبریک صحبت کنیم. دستگاه های iOS به چند دلیل به طور قابل توجهی محدودتر از دستگاه های اندرویدی هستند. با قفل کردن آیفون ها، اپل می تواند ایمنی کاربر را کنترل کند، محدودیت های قانونی را اعمال کند و تجربه کاربری مثبت تر و یکپارچه تری را در سراسر اکوسیستم خود حفظ کند.

برای کسانی که بخواهند این محدودیت ها را کنار بزنند، روشی به نام جیلبریک (jailbreak) وجود دارد. جیلبریک کردن آیفون به معنای دسترسی غیرمجاز روت به سیستم عامل با تغییر iOS است. جیلبریک کردن آیفون، سخت افزار یا ویژگی های آن را تغییر نمی دهد. این کار اجازه می دهد:

  • آیفون خود را بیشتر شخصی کنید.
  • برنامه های تایید نشده را دانلود کنید.
  • نرم افزارهای از پیش نصب شده را حذف کنید.
  • به فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث دسترسی داشته باشید.
  • محدودیت‌های شرکت مخابراتی را بدون انتظار برای تأیید شرکت مخابراتی کنار بزنید.

به دست آوردن این مزایای جیلبریک در دستگاه های آیفون نیاز به دانش فنی دارد. با این حال، در برخی از کشورها، می توانید به سادگی آیفون خود را به یک فروشگاه موبایل ببرید و یک سرویس جیلبریک خریداری کنید. جیلبریک کردن آیفون همچنین به معنای قرار گرفتن در معرض خطرات خاصی مانند بدافزار و از دست دادن گارانتی است.

شما می توانید در مورد بهترین ترفندهای آیفون هم مطالعه کنید تا در صورت لزوم از امکانات مختلفی بهره ببرید. 

روش های فارسی کردن آیفون

فارسی کردن آیفون از طریق جیلبریک

فارسی کردن آیفون در حال حاضر تنها از طریق جیلبریک دستگاه امکان پذیر است و در حالت عادی، تنظیمات عادی آیفون در بخش زبان، گزینه زبان فارسی را ندارد. این در حالی است که جیلبریک آیفون، قویاً از سوی کمپانی سازنده، یعنی اپل نهی می شود. 

با این وجود اگر همچنان اصرار به فارسی کردن آیفون دارید می توانید جهت جیلبریک دستگاه اقدام کرده و زبان آیفون خود را فارسی کنید. جیلبریک معمولاً از سوی هکرها منتشر می شود و برای هر نسخه از سیستم عامل آیفون متفاوت است.

بنابراین برای جیلبریک دستگاه، باید از نسخه ای استفاده کنید که سازگار با نسخه سیستم عامل تان باشد. مثلاً در صورتی که دستگاه خود را به سیستم عامل ios12 به روز رسانی کرده باشید، می بایست از جیلبریکی استفاده کنید که برای سیستم عامل ios12 طراحی شده باشد. 

  • برای فارسی کردن آیفون، پس از جیلبریک وارد Cydia شوید.
  • در بخش Search نام توییک Persian Language for iOS8 را جستجو کنید.
  • پس از این کار در بالای صفحه، سمت راست واژه Install را تایپ کنید.
  • س از این کار می توانید زبان فارسی را نصب کنید.
فارسی کردن آیفون از طریق جیلبریک

فارسی کردن کیبورد آیفون

اگر چه امکان فارسی کردن آیفون در تمامی منوهای آن وجود ندارد، اما از نسخه ios8 به بعد کمپانی اپل، امکان استفاده از زبان فارسی را در کیبورد این دستگاه ممکن ساخت. برای اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد آیفون، کافی است تا به بخش تنظیمات setting دستگاه بروید و در بخش زبان، گزینه زبان فارسی را انتخاب کنید. آموزش مرحله به مرحله فارسی کردن آیفون در کیبورد در بخش زیر وجود دارد:

  • به منظور هر گونه تغییر در رابط کاربری باید به قسمت تنظیمات مراجعه کرد.
  • سپس با ورود به تنظیمات قسمت General را انتخاب می کنیم.
  • وارد قسمت Keyboard شوید.
  • روی گزینه Add New Keyboard کیک کنید.
  • در سیستم عامل آی او اس برای کیبورد، زبان فارسی را انتخاب کنید و کیبورد خود را فارسی کنید.
فارسی کردن کیبورد آیفون

چگونه زبان آیفون ۱۳ را فارسی کنیم؟

مواردی که پیشتر توضیح دادیم، برای تمام مدل های آیفون اعم از آیفون 13 کاربرد دارند. در برخی مدل هایی که از ios 15 به بالا استفاده می کنند، می توانید تغییر زبان یا سایر تنظیمات دستگاه را با دستور به سیری هم انجام دهید. به این ترتیب نیازی نیست مراحل را دستی دنبال کنید. البته باید به یاد داشته باشید که سیری از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند. به این ترتیب ممکن است فارسی کردن آیفون به این روش امکان پذیر نباشد.

فراموش نکنید: برای این کار نسخه سیستم عامل شما می بایست ای او اس 8 یا بالاتر باشد.

تعمیر آیفون

گارانتی خدمات در مرکز تعمیر آیفون به منظور آسودگی خیال مراجعان از سطح کیفی سرویس های ارائه شده در این مرکز صورت گرفته است. مدت زمان گارانتی تعمیر آیفون، بسته به نوع اشکال پیش آمده و سرویس پیاده شده روی دستگاه متفاوت است. در راستای ارتقاء سطح کیفی خدمات، مدیریت مرکز تعمیرات اپل پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و ابزارآلات ترمیم را در اختیار مهندسان و متخصصان این شرکت قرار داده است تا با تلفیق این دو مجموعه، فضایی کارآمد و تخصصی در حوزه تعمیر و ترمیمِ آیفون های اپل فراهم آورد.

شایان ذکر است تعمیر آیفون و سرویس های اعمال شده روی این دستگاه، تا حصول نتیجه مطلوب و بازیابی کیفیت نخستین آن در تعمیرگاه مجاز اپل در تهران ادامه خواهد داشت. کاربران گرامی این دستگاه می توانند با مراجعه نمایندگی مجاز اپل، سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با این دستگاه را دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید