جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

راهنمای خرید مک بوک

اگر جزو آندسته از کاربرانی هستید که قصد خرید یکی از مک بوک های اپل را دارید اما هنوز به جمع‌بندی صحیحی در خصوص مدل و نوع این دستگاه نرسیده‌اند، مطالعه راهنمای خرید مک بوک می‌تواند تأثیر شایانی در به سرانجام رسیدن این انتخاب داشته باشد.

توصیه ما پیش از هر چیز آن است که اگر مک بوک شما تنها یک سال عمر دارد، از فکر خرید و تهیه یک مک بوک جدید منصرف شوید زیرا تغییرات اِعمال شده در مک بوک ها به آن اندازه نیست که بخواهید به خاطر آنها مک بوک یکساله‌تان را کنار بگذارید. به عبارتی دیگر راهنمای خرید مک بوک برای آندسته از کاربرانی درنظر گرفته شده است که از خرید آخرین مک بوک‌شان چهار یا پنج سال گذشته است.

راهنمای خرید مک بوک

معیارهای مهم خرید مک بوک ایر و پرو

در این بخش از راهنمای خرید مک بوک مهم‌ترین فاکتورهایی را که با توجه به آنها می تواند اقدام به خرید یک مک بوک جدید کرد ذکر گردیده است. به عبارتی دیگر اگر فاکتورهای درج شده در بخش زیر را در دستگاه خود مشاهده کردید می توانید تصمیم به خرید مک بوک های اپل را عملی سازید. در غیراینصورت شاید هنوز زمان خرید یک لپ تاپ جدید از اپل برای شما فرا نرسیده و کار با همان مک بوک قدیمی بسیار بصرفه‌تر و منطقی‌تر باشد.

اخبار اپل سرویس: نسل جدید مک بوک با تراشه M3

راهنمای خرید لپ تاپ اپل

قدیمی شدن مک بوک

 اولین فاکتوری که در راهنمای خرید مک بوک به آن خواهیم پرداخت، قدیمی شدن آن است. نخستین موضوعی که ممکن است کاربران مک بوک را مشتاق به تعویض دستگاه کند، قدیمی شدن‌ آنهاست. اگر چه مدت زمان چهار سال برای دیگر وسایل چندان زیاد به شمار نیاید، اما در دنیای تکنولوژی این مدت زمان، بسیار طولانی است، به گونه‌ای که با یک مقایسه کوتاه میان مک بوک های قدیمی و جدید (با فاصله چهارسال) تفاوت‌های میان آنها کاملاً به چشم خواهد آمد.

برای مثال مک بوک های جدید به شدت باریک و سبک هستند و از ویژگی‌هایی چون صفحه نمایش مجهز به گستره وسیع رنگی، اسپیکرهای بهتر، پردازنده‌های پیشرفته Kaby Lake و … برخوردار هستند. با این وجود اگر قصد تغییر مک بوک خود را دارید به این نکات توجه داشته باشید که در مدل‌های اخیر مک بوک درگاه کارت SD وجود ندارد و همه درگاه‌ها از نوع USB-C است. علاوه بر این مکانیزم بکاررفته در کیبورد دستگاه پروانه‌ای است.

سرعت پایین مک بوک

دومین آیتمی که در راهنمای خرید مک بوک باید به آن پرداخته شود، کند شدن سرعت مک بوک است. در صورتی که سرعت مک بوک شما کند شده و توانایی حرکت پا به پای شما را ندارد، شاید وقت آن رسیده است که آن را ارتقا دهید. در میان لپ تاپ‌های اپل، مک بوک ایر ۲۰۱۷ بروزرسانی‌های اندکی را دریافت کرده است؛

در حدود یک سال پیش این دستگاه از ناحیه حافظه رم ارتقا داده شد و رم دستگاه به ۸ گیگابایت افزایش داده شد، بنابراین قطعا مک بوک ایر فعلی نسبت به دو سال پیش سریعتر شده است. مک بوک ۲۰۱۷ نیز به نسل هفتم پردازنده‌های اینتل از نوع M3 یا Core i5 و یا Core i7 مجهز است که فرکانس آنها تا ۳.۶ گیگاهرتز است و در کنار آنها از حافظه پرسرعت‌تر SSD نیز استفاده شده است.

این دستگاه حالا بسیار سریعتر از قبل است و در عین حال دمای آن نیز اصلا بالا نمی‌رود. مک بوک پرو اما در میان مک بوک های ۲۰۱۷ بیشترین بروزرسانی‌ها را دریافت کرد. البته این بروزرسانی‌ها در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. بنابراین اگر مک بوک شما مدل ۲۰۱۶ است توصیه می‌شود کار با همین دستگاه را ادامه دهید و از تعویض آن صرف‌نظر کنید. اما اگر مدل مک بوک پرو شما قدیمی‌تر است خرید یک مک بوک پرو ۲۰۱۷ کار جذابی خواهد بود زیرا این محصول بهترین لپتاپ کمپانی اپل تاکنون بوده است.

راهنمای خرید مک بوک

اتصالات USB

نکته دیگری که باید در راهنمای خرید مک بوک به آن پرداخته شود، عدم امکان اتصال دستگاه‌ها به مک بوک‌های اپل است (دستگاههایی با اتصالات USB). همانطور که می‌دانید تمامی مک بوک های ۲۰۱۷ اپل تنها درگاه‌های نوع USB-C دارند  (البته جز این نوع درگاه، جک ۳/۵ میلیمتری هدفون نیز تعبیه شده است)، بنابراین بسیاری از لوازم جانبی و گجت‌های خود را مثل میکروفون‌ها، دوربین‌ها، هارد درایوها و حتی آیفون را نمی‌توانید به صورت مستقیم به خانواده مک بوک های ۲۰۱۷ متصل کنید.

در عوض باید یک یا چند تبدیل USB-A به USB-C برای اتصال دستگاه‌های دیگر به مک بوک تهیه نمایید. توصیه ما آن است که از یک هاب چند درگاهه برای اتصال همزمان چند دستگاه جانبی استفاده کنید تا بدین ترتیب به دانگل‌های کمتری احتیاج داشته باشید.

این گروه از کاربران مک بوک ایر بخرند

توصیه ما در راهنمای خرید مک بوک به این دسته از افراد آن است که یک مک بوک ایر بخرند:

  1. افرادی که بودجه چندانی برای خرید مک بوک ندارند،
  2. افرادی که از کاربران سیستم‌های ویندوز بوده‌اند و آشنایی چندانی با مک ندارند
  3. افرادی که نیم خواهند از لپتاپ خود برای انجام کارهای سنگین یا خاصی استفاده کنید.

این گروه از کاربران مک بوک بخرند

اگر عمر مک بوک شما کمتر از دو سال است توصیه ما در راهنمای خرید مک بوک آن است که از تعویض آن صرف‌نظر کنید. درست است که سرعت مک بوک‌های جدید در سال ۲۰۱۷ بالاتر است، اما نه تا آن حد که به همین زودی قید مک بوک فعلی خود را زده و آن را خریداری کنید. مک بوک جدید و میان رده اپل جز پردازنده و حافظه SSD خود بروزرسانی دیگری را دریافت نکرده است.

بنابراین اگر عمر مک بوک فعلی شما کمتر از دو سال است و با سرعت بالایی کار میکند توصیه میشود که یک سال دیگر نیز از آن استفاده کنید. اما از طرفی اگر عمر مک بوک شما بیشتر از چهار سال است، یا اگر به دنبال لپتاپ مکی هستید که بتوانید از آن برای کارهای روزمره و با قابلیت حمل راحت‌تری استفاده کنید (کارهایی که از نظر گرافیکی سنگین نیستند)، باید بگوییم که بله، بهتر است مک بوک جدید را خریداری کنید.

این گروه از کاربران مک بوک پرو بخرند

در صورتی که مک بوک پرو شما ۲۰۱۶ است باز هم توصیه ما در راهنمای خرید مک بوک آن است که از تعویض آن منصرف شوید زیرا مدل ۲۰۱۷ مک بوک پرو، تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد. در غیراینصورت، یعنی اگر مک بوک پرو شما قدیمی‌تر از سال ۲۰۱۶ است پیشنهاد می شود که دستگاه خود را بروزرسانی کنید.

زیرا مدل ۲۰۱۶ بسیار سریعتر، بسیار سبک‌تر و بسیار بهینه‌تر است. نکته آخر آنکه اگر در جستجوی دستگاهی هستید که براحتی قابل حمل باشد و بتوانید آن را به نمایشگرهای ۵K متصل کرده و بیشترین کارایی ممکن را از آن ببرید، مک بوک پرو ۲۰۱۶ بهترین گزینه پیشنهادی ما در راهنمای خرید مک بوک است.

تعمیرات مک بوک

تعمیرات مک بوک اپل در این مرکز توسط مهندسانی انجام می پذیرد که به دلیل واکاوی و آنالیز ساختار نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه قادر به رفع کلیه اختلالات و اشکالات احتمالی آن گشته اند. بهره مندی این کارشناسان از پیشرفته ترین تجهیزات عیب یابی و تعمیر سبب گشته تا تخصصی ترین مراحل عیب یابی در این مرکز انجام گشته و برترین راهکارهای تعمیر بر روی این دستگاه پیاده گردند. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به این مرکز تخصصی‌ترین سرویس‌ها و مشاوره‌های ممکن در زمینه راهنمای خرید مک بوک، تعمیر مک بوک، فروش مک بوک و … را دریافت نمایید.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل به دلیل همکاری تیمی دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری قادر به رفع پیچیده ترین اشکالات ایجاد شده در دستگاه های اپل است. شما کاربران ارجمند صرف نظر از نوع اختلال ایجاد شده در دستگاه می توانید به نمایندگی اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایید.

خدمات ارائه شده در نمایندگی اپل با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و به دست تیمی از مجرب ترین و متعهدترین کارشناسان این حوزه انجام می پذیرد. نمایندگی اپل در تلاش است تا روز به روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیکتر ساخته و خدماتی شایسته نام اپل به کاربران ارائه دهد. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید