جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چگونه می توان چند اثر انگشت در آیفون فعال کرد؟

این پرسش که چگونه می توان چند اثر انگشت را در آیفون فعال کرد بارها از سوی کاربران این دستگاه با کارشناسان مرکز تعمیرات اپل در میان گذاشته شده است. از همین رو کارشناسان این مرکز برآن شدند تا راه های ثبت چند اثر انگشت در آیفون را در قالب یک پرسش و پاسخ با کاربران این دستگاه به اشتراک بگذارند.

همانگونه که می دانید در زمان راه اندازی اولیه آیفون، تنظیمات این دستگاه تنها یک اثر انگشت از کاربر و صاحب خود را دریافت و ثبت می کند و کاربر در صورت تمایل به ثبت اثر سایر انگشت های خود می بایست تنظیمات دیگری را اعمال نماید. در بخش های آتی شیوه های موجود جهت ثبت چند اثر انگشت در آیفون را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. اما فایده ثبت چند اثر انگشت در آیفون چیست؟

روش ثبت چندین اثر انگشت در آیفون

مزایای ثبت چند اثر انگشت در آیفون

همانگونه که پیش از این نیز ذکر شد دستگاه آیفون در زمان راه اندازی اولیه تنها اقدام به ثبت اثر یکی انگشت های کاربر می کند. بنابراین در صورت تمایل کاربر به ثبت اثر انگشت های دیگر، می بایست خود، تنظیمات دیگری را اعمال کند. ثبت چند اثر انگشت در آیفون سبب می گردد تا کاربر در موقعیت های متفاوت، با هریک از انگشت های خود بتواند نسبت به کار با دستگاه اقدام کند. برای مثال در صورتی که کاربر در حال رانندگی ناچار به کار با دستگاه خود است، نیاز نیست که حتما از یک اثر انگشت خاص استفاده کند.

موقعیت های دیگری نیز وجود دارد که ثبت چند اثر انگشت در آیفون را ضروری می سازد؛ کار با چندین دستگاه بصورت همزمان و عدم امکان استفاده از یک انگشت برای گشودن آیفون، نیاز والدین به گشودن دستگاهی که برای کودک خود تهیه کرده اند، موقعیت های ناگهانی و ضرورت در گشودن سریع گوشی و برقراری تماس و … مواردی هستند که ثبت چندین اثر انگشت در آیفون را ضروری می سازند.

خدمات تخصصی نمایندگی اپل: تعمیر تاچ آیفون

روش ثبت چندین اثر انگشت در آیفون

پیش از آموزش روش ثبت اثر چند انگشت ذکر این نکته ضروری است که این قابلیت تنها مختص Touch ID های آیفون ۵ S، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیپد ایر۲ و آیپد مینی ۳ است. برای ثبت چند اثر انگشت در آیفون و سایر محصولات اپل مراحل زیر را گام به گام پیاده سازید:

  • وارد بخش Settings دستگاه شوید.
  • گزینه‌ Touch ID & Passcode را فشار دهید. (پین کد چهار رقمی را برای ورود به این بخش وارد کنید)
  • بخش Fingerprints را جستجو کرده و Add a Fingerprint را انتخاب نمایید.
چگونه می توان چند اثر انگشت در آیفون فعال کرد؟
  • با توجه به راهنمایی های موجود، انگشت دلخواه خود را روی کلید Home قرار دهید. چندین مرتبه این عمل را تکرار کنید تا عملیات اسکن اثر انگشت به پایان برسد.
  • با اتمام اسکن اثر انگشت، به صفحه‌ قبل بازخواهید گشت و اثر انگشت اسکن شده به‌طور خودکار نامگذاری شده و در بخش Fingerprints به‌نمایش درمی‌آید. 
فعال کردن چند اثر انگشت در آیفون

این مقاله را از دست ندهید: تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل اپل

  • برای تغییر نام اثر انگشت می‌توانید پس از فشار روی آن، نام دلخواه خود را وارد کرده یا با استفاده از گزینه ‌ delete the fingerprint آن را حذف کنید.
  • با تکرار مراحل ۳ و ۴ می‌توانید پنج اثر انگشت مختلف را اسکن کرده و برای بازگشایی قفل دستگاه از آنها کمک بگیرید.
  • با پایان محدودیت پنج اسکن می‌توانید با حذف هر یک از آثار انگشت اسکن شده، اسکن جدیدی را به انجام برسانید.‌

نمایندگی اپل و دیگر واحدهای تعمیرات

در بخش های فوق با روش ثبت چند اثر انگشت در آیفون آشنا شدید. بد نیست بدانید که نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد.

اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند. واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید